“Doorkijkaquarium”


Aqua-Leon

Well-known member
Lid geworden
14 juli 2013
Berichten
79
Locatie
Bourran(Frankrijk)
Beste aquarianen,

Ik ben hier een tijdje niet echt actief, lees af en toe eens mee, maar heb nu een vraag.

Eerst even een stukje historie. Na een weekje weg te zijn geweest bleek er een blikseminslag te zijn geweest op mijn terrein. De overige schade zal ik hier achterwege laten, maar van het aquarium waren pomp, verwarming, tl- verlichting en tc420 controler niet meer bruikbaar. Tot overmaat van ramp was het net na mijn vertrek en veel vissen zijn dood.

Van de gelegenheid maar gelijk gebruik maken om wat groter te gaan. De 80cm bak zal ik wel gaan gebruiken voor opkweek van planten en vissen.

Na, een reeds, verbouwing willen we tussen woonkamer en keuken een afscheiding maken, soort roomdivider.
Het eerste idee was een kast van ongeveer 150 hoog. Inmiddels heb ik dit uitgewerkt met hierin een aquarium van 160 x 50 x 50cm. Ik zou hierin geen achterwand plaatsen zodat ik doorkijk heb van kamer naar keuken en andersom.

Ik twijfel echter aan het zicht omdat meubilair, muren, ramen e.d. zichtbaar zijn door de doorkijk.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en eventuele tips hoe het aquarium in te richten.

Het idee is een gezelschapsbak, mogelijk met bioloog eronder, met veel planten.

Alvast bedankt voor het meedenken,
Groet,
Leon
 
Top plan! Ik doe zelf enkel aan doorkijkbakken en @tuinkabouter heeft ook een mooie inderdaad!

Ik heb er geen last van. Ik bouw altijd in het midden op zodat je aan 2 kanten kunt beplanten met planten of ----> Koraal <-----
Je kunt overwegen om een maand of 3 te gaan lezen en dan eens te overwegen of je hem niet zee wilt.

Niks is mooier dan een Room Divider zee bak.

Ik ga dan ook gewoon schaamteloos mijn eigen aquarium pluggen :D
Maar dan krijg je een idee.


Dit was mijn zoutbak:

image_large.jpg


dutchtank2.jpg


Dit is mijn zoetbak nu:

upload_2018-8-10_21-30-59.png


upload_2018-7-4_21-44-49-png.png
 
Sorry dat ik dit topic ga bevuilen. Maareh WC... wat is t ding met schermen 2cm van de bank zetten? :sorry:
 
Sorry dat ik dit topic ga bevuilen. Maareh WC... wat is t ding met schermen 2cm van de bank zetten? :sorry:

Dat is een TV als computerscherm wat op een RVS pilaar is gemonteerd.
Als je daar zit op de bank kijk je dus
links van je op de computer
in het midden de TV (staat eigenlijk altijd uit.. ik lees liever internet )
Rechts van je het aquarium.


Ik kijk dus de hele avond van links naar rechts heen en weer :D
 

Terug
Bovenaan