Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » hoe moet ik deze twee snoeien.

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: hoe moet ik deze twee snoeien.
larsvisjes

Lid # 17337

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor larsvisjes   Email larsvisjes   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hoi ik heb een A. Cabomba Aquatica

http://www.vanderveldewaterplanten.com/category/aquariumplanten/aqua-planten-5-cm-pot/a-cabomba-aquatica-5-cm-pot#order_button

en een weet niet of het deze precies is maar hij lijkt er op de Vallisneria asiatica

http://www.aquaplantsonline.nl/heteranthera-dubia-klein-zeegras-pi-189.html

maar knip ik dat met een schaar af en waar (ik wil het graag terug planten)

heb al op veel topics gekeken maar weet het nog steeds niet echt.

------------------------------
60 cm bak
sluiers

Berichten: 707 | Van: Huizen | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquazzz

Lid # 16853

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquazzz   Email Aquazzz   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Die kun je volgens mij gewoon afknippen [Smile]

Met viendelijke groet Aquazzz !!

Mijn rekord 800

Berichten: 604 | Van: Zeeland | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
immixronnie

Lid # 16794

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor immixronnie   Email immixronnie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
de cabomba haal je eruit knipt aan de onderkant een stuk af en zet hem dan terug...
Houd je nog steeds die mooie afgeronde punt.
of je moet willen vermeerderen dan knip je hem op gewenste hoogte en plant je de rest er naast.

2e plantje kun je gewoon inkorten/afknippen.
Maar ik heb niet het idee dat je wat je afknipt bij kan plaatsen maar mischien heeft iemand anders een tip..

Om te knippen/snijden gebruik je een schoon mesje of een schaartje.

[ 07.03.2010, 09:52: Bericht aangepast door: immixronnie ]

www.immixronnie.come2me.nl

Berichten: 235 | Van: amsterdam | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene

Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
De Dubia moet men als tak in de grond plaatsen. Bij voldoende licht zal de plant in zijn stengel diverse knopen gaan vormen. Vanuit deze knopen groeien zweefwortels. Als men elke knoop met zweefwortels voorzichtig in de grond plaatst naast de tak, dan kan men een hele rij Dubia gaan ontwikkelen.

Deze informatie komt van een pagina van aquaplantsonline.

Aqua40 | juwel70 | update 28 mei | overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 8017 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.