Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » tip gezocht: plantje komt steeds los?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: tip gezocht: plantje komt steeds los?
Elsje

Lid # 17142

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Elsje   Email Elsje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dit plantje staat in mijn aquarium, maar het komt telkens los (zelfs terwijl er nog geen vissen inzitten, dus gewoon al door de stroming van de filter...). Weet iemand wat diteigenlijk is, en vooral: hoe ik kan zorgen dat het blijft staan? Het staat nu een week of twee en heeft nog helemaal geen wortels...

-

Berichten: 108 | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Oldschool

Lid # 15439

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Oldschool     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ben er niet 100% zeker van maar het lijkt me geen waterplant.

------------------------------
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Mijn Rio 240 plantenbak

Berichten: 1183 | Van: Dongen | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Jeto

Lid # 16348

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Jeto   Email Jeto   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik weet het ook niet zeker maar het ziet er niet echt uit als een waterplant, meer een kamer plant. Maar kan iemand dit bevestigen?

Garnalen bak Update!
Juwel Vision 260
Corydoras aeneus kweek
Artikel
Hulp gevraagd

Berichten: 2548 | Van: Huissen, dicht bij Arnhem | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
platy

Lid # 10161

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor platy     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hij lijkt mij ook een kamerplant, maar weet het ook niet zeker [Wink]
maar je kan het met een paperclip proberen zo heb ik mijn valisinera ook vast [Smile]

mijn album http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/15/4655.html?
groeten job

Berichten: 4768 | Van: Britsum(dicht bij Leeuwarden) | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Erik Mulder

Lid # 667

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erik Mulder   Email Erik Mulder   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik sluit me aan bij de rest, zeker weten doe ik het ook niet maar in mijn boekje over aquariumplantjes, lijkt ze op een van de echinodorus soorten, de aschersonianis [Roll Eyes]

Voor het tegen gaan van "het steeds weer loskomen van planten" heb ik wel een tip. Sommige plantjes zitten, als je ze koopt, in het potje met een terracotta ring. ( Misschien ook wel los te koop) Zet het plantje met een tyrapje vast aan de ring en plaats het zo in de bak. Terracotta ring ONDER het grind of zand verstoppen en meestal is het "probleem" dan opgelost. [idea2]

Een mening is net een kont. Iedereen heeft er een..... ;)

Berichten: 2422 | Van: Vlissingen | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Elsje

Lid # 17142

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Elsje   Email Elsje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
volgens de man in de aquariumzaak is het echt wel een onderwaterplant, en hij heeft me eigenlijk nog nooit foute info gegeven. Heeft me toen ik deze kocht ook gewaarschuwd voor een andere plant die ze verkochten, wat eigenlijk een oeverplant was en waarmee ik dus riskeerde dat die niett lang mee zou gaan. maar deze was dus geen probleem zei hij... zeal het daar eens moeten gaan vragen, maar is wel een eindje van hier...
ik heb foto's van die echinodorus opgezocht, maar die is het volgens mij niet (toch bedankt!)
de plantjes zaten bij mij altijd verpakt met een stripje mousse rond de wortels en daarrond een stukje metaal (zink denk ik). zou dat daarmee ook lukken? En Platy, hoe werrkt dat met die paperclip? de steel van mijn plantje is ongeveer een halve cm doorsnee, en vrij hard.
Het plantje doet me denken aan een jonge maisplant, of een bamboesoort.

Berichten: 108 | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Erik Mulder

Lid # 667

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erik Mulder   Email Erik Mulder   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat stukje "zink" is lood. En dat mag dus absoluut NIET in het water. Waarom de kwekerijen dat lood er omheen doen is me trouwens een raadsel [Roll Eyes]

En dat de plant niet is die ik dacht te zijn..... twijfelde zelf ook als sterk [Eek!]

Maar misschien is er iemand op het forum die de plant herkend. Dat het in iedergeval een plant is voor in het aquarium is eigenlijk zeker. Want anders had je lfs haar natuurlijk niet verkocht [deal]

Een mening is net een kont. Iedereen heeft er een..... ;)

Berichten: 2422 | Van: Vlissingen | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Elsje

Lid # 17142

Waardeer Lid
LOOD? [Eek!]
het voelde al zo, maar dat leek me compleet onmogelijk, dat iemand op t idee zou komen om aquariumplanten te verpakken in giftige zware metalen! zink zal niet veel beter zijn, maar dacht dat ik iemand dat had horen zeggen.
alleszins bedankt!

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.