Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Waterstofperoxide

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Waterstofperoxide
Harry1

Lid # 8690

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Harry1   Email Harry1   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Soms wordt waterstofperoxide gebruikt van 3% om onder meer blauwe alg en roetalg te bestrijden.
Waterstofperoxide werkt echter desinfecterend (logisch dus dat deze algtypen ervan sterven). Wie zegt nu dat de goede bacteriën niet ook sneuvelen?
Bovendien zie ik verschillen in de dosering. De een gebruikt 50ml per 100 liter water, de ander slechts 8ml.
Ik vraag me een beetje af of je met dit spul niet meer kapot maakt dan goed. Mijn bak draait verder perfect. De planten groeien als een gek, goede waterwaarden..
Alleen steeds roetalg. Je blijft aan het schoonmaken. Ik wil er wel een keer vanaf, maar niet ten koste van alles.

------------------------------
Groeten,
Harry

http://zuidamerikaansecichliden.tk

Berichten: 1233 | Van: Winterswijk | Geregistreerd: Jul 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Joost1980
Beheer
Lid # 14635

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Joost1980   Email Joost1980   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ben misschien in de war met iets anders, maar ik dacht dat waterstofperoxide langzaam omzet in zuurstof, en dat het hoge zuurstofgehalte dan weer onprettig is voor de algen.

Correct me if I'm wrong.. [Wink]

[ 06.03.2010, 10:16: Bericht aangepast door: Joost1980 ]

Rio Nanay Maanvissen Santa Isabel Maanvissen
Video's Santa Isabel & Rio Nanay maanvissen

Berichten: 3387 | Van: Brabant | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Harry1

Lid # 8690

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Harry1   Email Harry1   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dan ben je niet in de war hoor.
Dat is ook wat het doet. Ik zeg expres ook, want het desinfecteert dus ook. Soms wordt het in mondspoelingen gebruikt om bacteriën te doden.
Men verwacht dat de alg sterft door het hogere zuurstofgehalte, maar gezien het feit dat peroxide desinfecterend is, zou het zomaar zo kunnen zijn dat het niets met het extra zuurstofatoom heeft te maken?

http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=2387&Method=infotekst

Groeten,
Harry

Berichten: 1233 | Van: Winterswijk | Geregistreerd: Jul 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
asgard

Lid # 15325

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor asgard   Email asgard   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Waterstof peroxide (H202) vevalt makkelijk in water (H2O)en een los zuurstof atoom, die wil zich heel graag binden aan iets anders, dat is meestal niet gunstig voor dat "iets anders".
Gevolg: meer zuurstof in 't water en bijv. blauwalg gaat er van dood. (oxidatie, = verbranding = verbinden met zuurstof)
Voor uitgebreide info: klik hier

[ 06.03.2010, 11:00: Bericht aangepast door: asgard ]

Asgard's bakjes
Rekord 60, Rena 40, vensterbank, en kuipen.
Laatst bijgewerkt op 8/6/2010

Berichten: 305 | Van: Nieuwerkerk a/d IJssel | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Harry1

Lid # 8690

Ledenwaardering:
4
Artikel gelezen.
Blauwe alg wordt geoxideerd.
Maar waarom goede bacteriën in de bodem dan niet?

Groeten,
Harry

asgard

Lid # 15325

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor asgard   Email asgard   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ook die kunnen er last van hebben, maar je schrijft zelf al "in de bodem", de kans dat een zuurstof atoom zich aan iets ander "op de bodem/in het water" bind is gewoon groter.
De bacterien in de bodem hebben dus wat minder last dan bacterien, organisch & anorganisch materiaal daarboven/in 't water.
(goede) Bacterien in je filter hebben vaak zuurstof nodig en weten w.s. hoe ze met dat zuurstof om moeten gaan, w.s. geld dat voor de bacterien in de bodem ook.

[ 06.03.2010, 11:35: Bericht aangepast door: asgard ]

Asgard's bakjes

Berichten: 305 | Van: Nieuwerkerk a/d IJssel | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Harry1

Lid # 8690

Ledenwaardering:
4
Ik moet dit toch eens gaan proberen.
Wat is nou de beste dosering?
Er staan natuurlijk doseringen genoeg op internet, maar die verschillen mij net iets te veel. En vissen kunnen er makkelijk dood van gaan toch, als ze teveel krijgen?

Groeten,
Harry

asgard

Lid # 15325

Staat uitgelegd in het arikel Voor uitgebreide info: klik hier , inclusief calculator en tabelletje hoeveel H2O2 bepaalde dieren/planten kunnen hebben.

edit: zie dat de calculator niet werkt, maar er staat uitgelegd hoe e.e.a. 'met de hand'te berekenen is.

[ 07.03.2010, 12:12: Bericht aangepast door: Mars ]

Asgard's bakjes

Catweazle
Erelid
Lid # 1044

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Catweazle     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik zie geen problemen met de calculator, maar als mensen er wel problemen mee hebben wil ik gaarne een pb.

Ik kan overigens niet vaak genoeg benadrukken dat het een symptoombestrijder is en geen oplossing!

Berichten: 10059 | Van: Gouda | Geregistreerd: Mar 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
asgard

Lid # 15325

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catweazle:
Ik zie geen problemen met de calculator, maar als mensen er wel problemen mee hebben wil ik gaarne een pb.

Ik kan overigens niet vaak genoeg benadrukken dat het een symptoombestrijder is en geen oplossing!

Als ik met firefox c.q. IE getallen invoer en iets wil laten berekenen

krijg ik: de tekens "< > " vervangen door "( )" anders wordt de melding (codes) hier niet geplaatst.

=======================================

Server Error in '/' Application.
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a (customErrors) tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This (customErrors) tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

(!-- Web.Config Configuration File --)

(configuration)
(system.web)
(customErrors mode="Off"/)
(/system.web)
(/configuration)

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's (customErrors) configuration tag to point to a custom error page URL.

(!-- Web.Config Configuration File --)

(configuration)
(system.web)
(customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/)
(/system.web)
(/configuration)

======================================

ook als p.b.

Asgard's bakjes

Catweazle
Erelid
Lid # 1044

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Catweazle     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Vreemd.

FF geeft geen problemen alhier, mits

- aantal liters is ingevuld (geeft bij ontbreken daar een fout op)
- geen punt maar en komma wordt gehanteerd bij gewenste waarden links (geeft daar ook een fout op)

> of< is idd niet toegestaan. Dus alleen waarden als 2,9 mg/l of bij volume 200 liter.

IE geeft idd wel problemen. Zucht. Handig dat een Microsoft product het andere Microsoft product niet verstaat.

Berichten: 10059 | Van: Gouda | Geregistreerd: Mar 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
asgard

Lid # 15325

Ik heb bij liters 54 ingevuld, bij gewenste concentratie 5 -> betekent -> error.
Eerst verdacht ik bij FF 3.6 een add-on,
(Adblock plus, NoScript, Fastestfox zijn 't i.i.g. niet), maar IE 6.0 is "af fabriek" een geeft dezelfde fout.
idem bij liters & toe te voegen hoeveelheid.

FF 3.5.7. doet het wel goed.

Asgard's bakjes

Catweazle
Erelid
Lid # 1044

Ik ga zoeken. Ben wel erg benieuwd.

Toch wel grappig dat als je denkt alles serverside af te vangen dat de nieuwere browsers weer een eigen leven gaan leiden.

asgard

Lid # 15325

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catweazle:
Toch wel grappig dat als je denkt alles serverside af te vangen dat de nieuwere browsers weer een eigen leven gaan leiden.

Ach soms heb ik wel eens "ik wou dat alles bij het oude bleef" waarschijnlijk wordt ik gewoon oud..... [Big Grin]

Asgard's bakjes

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.