Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Welk alg is dit en hoe te behandelen?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Welk alg is dit en hoe te behandelen?
raraz

Lid # 12997

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor raraz   Email raraz   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Het gaat om dit alg:

]

Hoe kan ik dit alg behandelen? Iemand een idee?

Nog een sfeerfoto:

[edit: max fotogrootte is 800px]

[ 05.03.2010, 17:04: Bericht aangepast door: Mars ]

Berichten: 46 | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene

Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Het is een roodwier, penseelalg.

En inderdaad vooral te vinden op traaggroeiende planten zoals de anubias. Maar ook op hout of achterwand of soms grind.

Het helpt om de voeding voor de planten te optimaliseren, want indien er voedingsgebreken zijn, heeft deze alg meer een kans.

Maar hout heeft natuurlijk geen voedingsgebrek [Wink] Je kan het daar wel van af schrapen.

Ik zelf heb het ook wel eens, maar krijg het altijd weer onder controle door Easycarbo. Behalve dat dit vloeibare middel planten helpt om koolstof tot zich nemen, heeft het als fijne bijwerking dat roodwieren er helemaal niet tegen kunnen en binnen een aantal weken verdwijnen. In plaats van Easycarbo kan je ook een vergelijkbaar middel gebruiken zoals Flourisch Excel.

[ 05.03.2010, 17:19: Bericht aangepast door: Marlene ]

------------------------------
Aqua40 | juwel70 | update 28 mei | overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 8017 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
raraz

Lid # 12997

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor raraz   Email raraz   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dank je Marlene, ga ik proberen.
Berichten: 46 | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.