Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Rode planten moeilijk?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Rode planten moeilijk?
Angelawiersma17

Lid # 15212

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Angelawiersma17   Email Angelawiersma17   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo!

ik heb laatst een paar rode plantjes aangeschaft ( weet de naam niet ) en zijn deze ook moeilijk dan groene plantjes? ik heb hem al vollop in het licht staan en er komen al wortels uit die naar beneden willen groeien, ik heb alleen een beetje het idee dat de rode kleur een beetje vervaagt. ik gebruik 1 x in de 4 weken vloeibare plantenvoeding. en mijn bodem is rivierzand.

groetjes angela!

------------------------------
I like visjes :)

Berichten: 150 | Van: Groningen, Lutjegast | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
boris

Lid # 11974

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor boris   Email boris   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
roden planten zijn over het algemeen wel moeilijker ja ze hebben veel licht nodig en soms ook co2 [Wink]

40 cm bakje
We should take care for the planet and not only think about ourselves

GR Boris

Berichten: 2026 | Van: limburg | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tien
Erelid
Vakantiehulp Beheer
Lid # 4060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tien     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
CO2 is niet de eerste vereiste, veel licht en ijzer in hun voeding is belangrijker [Wink]
CO2 kan voor alle planten groen of rood handig zijn, maar dit is ook in te vullen door een vloeibare 'Carbo' voeding toe te voegen.

Groetjes,
Tineke

Eéntien | Keukenbakje | A60 | Wandelende helmpjes

Berichten: 27815 | Van: Doetinchem | Geregistreerd: Jul 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ga met het antwoord van Tien mee [Smile] Moet ik wel bijzeggen dat Easycarbo niet een vervanger is voor CO2 maar een aanvulling. Zeker voor de grotere aquaria met veeleisende planten is CO2 toevoeging onmisbaar.

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene

Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
1x in de vier weken is dan te weinig of eigenlijk te onregelmatig plantenvoeding voor de meeste rode planten. Wekelijks doseren gaat veel beter.

Aqua40 | juwel70 | update 28 mei | overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 8017 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Deefdeef

Lid # 2657

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Deefdeef   Email Deefdeef   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Rode planten vinden een beejte extra ijzer ook altijd wel lekker. Hiervoor gebruik ik EasyLife Ferro.

En de roodheid van de bladeren is inderdaad sterk afhankelijk van de hoeveelheid licht. Ik heb zelf ludwigia repens/natans en de onderste bladeren zijn groen met licht rode onderkant, maar de bovenste bladeren zijn donkergroen met een dieprode onderkant.

Lid van Aquariumvereniging Ons Genoegen (meer info)

Berichten: 628 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Feb 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.