ik heb laatst een paar rode plantjes aangeschaft ( weet de naam niet ) en zijn deze ook moeilijk dan groene plantjes? ik heb hem al vollop in het licht staan en er komen al wortels uit die naar beneden willen groeien, ik heb alleen een beetje het idee dat de rode kleur een beetje vervaagt. ik gebruik 1 x in de 4 weken vloeibare plantenvoeding. en mijn bodem is rivierzand.
groetjes angela!
------------------------------ I like visjes :) Berichten: 150 | Van: Groningen, Lutjegast | Geregistreerd: Aug 2009
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
CO2 is niet de eerste vereiste, veel licht en ijzer in hun voeding is belangrijker CO2 kan voor alle planten groen of rood handig zijn, maar dit is ook in te vullen door een vloeibare 'Carbo' voeding toe te voegen.
bericht geplaatst
Ik ga met het antwoord van Tien mee Moet ik wel bijzeggen dat Easycarbo niet een vervanger is voor CO2 maar een aanvulling. Zeker voor de grotere aquaria met veeleisende planten is CO2 toevoeging onmisbaar.
bericht geplaatst
1x in de vier weken is dan te weinig of eigenlijk te onregelmatig plantenvoeding voor de meeste rode planten. Wekelijks doseren gaat veel beter.
bericht geplaatst
Rode planten vinden een beejte extra ijzer ook altijd wel lekker. Hiervoor gebruik ik EasyLife Ferro.
En de roodheid van de bladeren is inderdaad sterk afhankelijk van de hoeveelheid licht. Ik heb zelf ludwigia repens/natans en de onderste bladeren zijn groen met licht rode onderkant, maar de bovenste bladeren zijn donkergroen met een dieprode onderkant.
------------------------------ Lid van Aquariumvereniging Ons Genoegen (meer info) Berichten: 628 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Feb 2005
| IP: Gelogd |