Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » namen van planten

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: namen van planten
kove

Lid # 17398

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor kove   Email kove   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Kunnen jullie mij helpen met de namen van de planten die ik in mijn nieuwe aqua heb?

Eventuele opmerkingen ivm behoeften ed zijn ook welkom.

Foto 1:
 -

Foto 2:
 -

Foto 3:
 -

Foto 4:
 -

Foto 5:
 -

Foto 6:
 -

En het totaal plaatje (planten zitten er nog maar sinds vandaag in dus nog wel een beetje kaaltjes...)

-

Berichten: 50 | Van: België | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
nona

Lid # 13419

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor nona   Email nona   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
1; het zou misschien (Lilaeopsis Novea-Zealandiae) kunnen zijn

3:Echinodorus Red Devil
5: anubias nana mini

de rest weet ik niet.

------------------------------
gezeldschapsaquarium

Kweek zebrabarbelen

Berichten: 111 | Van: Uithoorn | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
boris

Lid # 11974

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor boris   Email boris   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
foto 1 : Lilaeopsis Novea-Zealandiae
foto 4 : Rotala rotundifolia
foto 5 : Anubias nana mini

40 cm bakje
We should take care for the planet and not only think about ourselves

GR Boris

Berichten: 2026 | Van: limburg | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor thijsie123   Email thijsie123   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Foto 2:
Bacopa Lanigera

Foto 3:
Een echinodorus soort. Lijkt op de red devil?

Foto 4:
Rotala Indica?

Foto 5:
Anubia Nana

Rio 180

Berichten: 334 | Van: Wezep | Geregistreerd: Nov 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene

Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
In ieder geval kan je beter de wortelstokken van de anubias nana, boven het grind halen anders gaan ze rotten. Anubias is heel geschikt om het op hout, steen of achterwand te binden. [Wink]

Aqua40 | juwel70 | update 28 mei | overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 8017 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
kove

Lid # 17398

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor kove   Email kove   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
De anubias nana heb ik wat uit de bodem getrokken en hij ligt nu bijna volledig boven de bodem. Er zitten enkel nog een paar kleine wortels in het substraat.

Niemand een idee ivm foto 6?

Zijn er anders nog planten die niet op hun plaats staan om 1 of andere reden?

Ik zie dat de meeste planten vrij veel licht nodig hebben. Wat raden jullie aan?

Berichten: 50 | Van: België | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Erik Mulder

Lid # 667

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erik Mulder   Email Erik Mulder   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dit is mijn planten samenstelling.

Kijk even of die van jou er in voorkomen.
http://www.een-bitje-zeeuws.nl/forumfotos/plantenkeuze.pdf

Een mening is net een kont. Iedereen heeft er een..... ;)

Berichten: 2422 | Van: Vlissingen | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
takeuchi

Lid # 11951

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor takeuchi   Email takeuchi   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Is die ene plant wat in het midden staat geen kamerplant?? Volgens mij komen daar van die witte steeltjes in. Ik bedoel die plant met die grote bladeren

Goed te passe?
80x40x35 gezelschapsbak

Berichten: 394 | Van: Almelóóóóó | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat is idd een kamerplant. Komen idd van die witte kelken aan.

Foto 2 is een bacopa caroliniana en geen Bacopa lanigera. De lanigera kom je niet veel tegen.

120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
takeuchi

Lid # 11951

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor takeuchi   Email takeuchi   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Je snapt toch niet waarom ze die plant als aquaplant verkopen, hij houd het wel even vol maar na 2 maand is het wel gebeurd met die plant

Goed te passe?
80x40x35 gezelschapsbak

Berichten: 394 | Van: Almelóóóóó | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Pure handel!

[Frown]

120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
kove

Lid # 17398

Waardeer Lid
Oesje een beetje in het zak gezet door verkoper dan???
takeuchi

Lid # 11951

Ledenwaardering:
5
Ja ik denk het wel, of hij wist ook niet beter.

Goed te passe?
80x40x35 gezelschapsbak

kove

Lid # 17398

Waardeer Lid
ik had er nochtans een goed gevoel bij omdat hij ,toen ik daar de eerste keer kwam, aan iemand weigerde om een bepaalde soort vis te verkopen omdat die totaal niet bij de andere vissen paste die die klant op dat moment al gekozen had...

Best plant er al uithalen dan?

takeuchi

Lid # 11951

Ledenwaardering:
5
Laat hem maar even staan, hij houd het nog wel even vol. Dan zal de verkoper dat wel niet geweten hebben dat het een kamerplant is

Goed te passe?
80x40x35 gezelschapsbak

kove

Lid # 17398

Waardeer Lid
Ik ben toch nog op zoek achter de naam van de plant op foto 4.
Denk niet dat het een van de boven genoemde is.

Kan iemand mij helpen?

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.