Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Weet iemand misschien welke plant dit is?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Weet iemand misschien welke plant dit is?
Sarenata

Lid # 16167

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Sarenata   Email Sarenata   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een plantje gekocht, maar ik weet de naam helaas niet meer van deze plant.
Het is de plant aan de linkerkant van het stuk hout.
Word dit plantje hoog dat iemand weet, want dat is eigenlijk wel de bedoeling?

-

Bedankt alvast!

Groetjes Sandra

------------------------------
Juwel Rio 300 Tanganyika

Berichten: 2002 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Jos Hut

Lid # 10428

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Jos Hut   Email Jos Hut   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Zo op het eerste gezicht lijken het me Nomaphila stricta 's.Er zijn meer Nomaphila soorten.
Dit is de bovenwatervorm (emers) van de plant.De bladen die je nu ziet zullen geleidelijk aan afvallen en plaats maken voor onderwater ( submers) bladen. Het zijn moerasplanten.

Als je de planten iets verder uit elkaar zet verliest de plant minder snel de onderste bladen.Die krijgen nu nauwelijks licht en zullen daarom afvallen.
Deze planten worden vaak in straatjes gezet: oplopend van laag en breed naar hoog. Dit vergroot de dieptewerking in je aquarium als je op deze manier over de planten heen kijkt.

Helemaal links op je foto staat een eikebladvaren.Die gaat dood als je hem in de bodem laat zitten. Je kan hem laten drijven of met binddraad op de achterwand vastzetten.

Rechts staat Limnophila sessiliflora. Die heeft zo te zien ( gele koppen) wat last van ijzergebrek.

Hobbygroet,
Jos Hut

Berichten: 1000 | Van: Emmen | Geregistreerd: Apr 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
@Tom

Lid # 276

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor @Tom   Email @Tom   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Da's overbelichting .. hi hi

In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green

Eindhoven - _ Meer biologische info

Berichten: 2224 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Apr 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Sarenata

Lid # 16167

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Sarenata   Email Sarenata   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Bedankt Jos voor je bericht,

Ik hoop niet dat het ook zo is wat betreft het plantje.
Wat betreft het eikenbladvaren, er komen allemaal kleine stekjes uit, dus dat is dan wel vreemd.
Wat betreft mijn Sessiflora die zijn gewoon groen en inderdaad overbelicht haha.
Ik hou dat ene plantje in de gaten en het eikenbladvaren ook.
Ik zal nog wel even een duidelijke foto maken van dit plantje.
Wel weer balen als dit zo is, want ik zocht echt een plantje met een grof blad wat ook wat hoger zou worden.

Bedankt voor de info iniedergeval!

Juwel Rio 300 Tanganyika

Berichten: 2002 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
ZSjonnie

Lid # 15554

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor ZSjonnie   Email ZSjonnie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Waarom baal je er dan van??
De Hygrophila Corymbosa -> Nomaphila stricta, wordt groot en heeft een grof blad..
Als het goed is heb ik deze ook in mijn bakken staan. En ze groeien de bak uit..

Mijn Goudwaterbak

Berichten: 580 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Sarenata

Lid # 16167

Ledenwaardering:
5
Hi ZSjonnie,

Ik geloof dat ik het verkeerd begreep.
Ik dacht dat dit plantje klein bleef, vandaar ik even baalde.
Ik was gisteren echt op zoek naar een plantje wat hoog zou worden...vandaar.
Wel fijn om te lezen! Thanks...

Juwel Rio 300 Tanganyika

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb nog een paar planten voor je die hoog worden als je dat wilt [Big Grin]

120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Sarenata

Lid # 16167

Ledenwaardering:
5
Hey MiKlo,

Nou als dit allemaal gaat groeien dan zit mijn bakje vol denk ik... [Big Grin] maar bedankt!
Heel misschien nog een laag voorgrondplantje en een paar drijfplantjes, maar daar ga ik echt goed over nadenken.
Ik heb al teveel snelle beslissingen genomen haha.

Juwel Rio 300 Tanganyika

ZSjonnie

Lid # 15554

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor ZSjonnie   Email ZSjonnie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik vind zelf die plant trouwens niet echt op een Hygrophila Corymbosa lijken.. Misschien is het omdat deze nog in emerse vorm is?
Maar ik vind de steel wel erg licht..
Als deze niet groot blijkt te worden, dan wil ik wel even een plantje af komen gooien.
Volgens mij is dat van mij wel de Hygrophila Corymbosa. En anders lijkt het er heel erg op.
Het groeit als een jekko en heeft niks bijzonders nodig.

Mijn Goudwaterbak

Berichten: 580 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.