ik heb veel last van bruine alg op de "ruiten". Weet iemand of zo'n sponsje met een magneet schadelijk is voor het water of de vissen?
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Wat ook goed werkt is een prop filterwatten, hiermee maak ik altijd mijn ruiten schoon. Alleen moet je daarbij wel oppassen dat er geen zand of grind tussenkomt, net zoals met een algenmagneet zoals Oldschool ook al aangeeft.
------------------------------ "Stel je voor dat er geen hypothetische situaties meer zouden zijn." *Mijn 300x60x60 bak* Berichten: 8333 | Van: Hoorn | Geregistreerd: Mei 2004
bericht geplaatst
Niet voor je vissen en water eigenlijk ook niet als zal het wel wat vuil in het water komen, maar als het goed is weter je bacteriën in je bak daar wel raad mee.
Gaat hier om een glazen aquarium neem ik aan? Omdat je het heb over een ruit.
Maar zo een magneet kan wel schadelijk voor je ruit zijn, is bijna onmogelijk om dat zonder krassen te volbrengen al pas je nog zo goed op. Vroeg of laat zal je krassen maken.
Beter is een oud (bank)pasje als krabber gebruiken, zul je veel minder snel krassen krijgen.
met de eerste keer verversen heb ik het gewoon met een stuk keukenrol weggepoetst. Dat ging ook wel maar als het verder aankoekt is een bankpasje ofzo misschien beter.
@peter_w: het is idd een glazen aquarium(pje). Berichten: 64 | Geregistreerd: Jan 2010