Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Welk soort mos is dit en kan het op Mopani hout?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Welk soort mos is dit en kan het op Mopani hout?
Mark79
Volwaardig Lid
Lid # 13693

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mark79   Email Mark79   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Iemand een idee welk soort mos dit is en hoe ik deze kan onderhouden mocht hij "gesnoeid" moeten en mogen worden?Kan ik er stukjes vanaf plukken of moet het worden geknipt?

-

Kan dit soort mos ook op een stuk Mopani hout?
Ik zou dan het mos op het hout willen doen,hiervover heen een stukje horregaas en hier dan een vis snoertje om heen wikkelen,kan dit?

------------------------------
Grtz. Mark
Mijn Juwel Rio 240

Superfish aqua 30 garnalen bakkie

Berichten: 194 | Van: Hengelo Ov | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo
Volwaardig Lid
Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Volgens mij is dat gewoon Javamos.
Kun je van alles mee doen en dus ook op hout binden.
Snoeien doe je het alsof het een heg is.
Enige nadeel is dat dit mos zinkt en dus je hele bak door gaat bij het snoeien. Met een schepnetje van je oppervlak afscheppen is er dus niet bij [Wink]

120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano

Berichten: 3776 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
wimke
Volwaardig Lid
Lid # 11772

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor wimke   Email wimke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
het zou ook Cratoneuron filicinum (Triangelmos) kunnen zijn.
frisgroene mossoort verdraagt ook harder water.

[ 08.02.2010, 20:38: Bericht aangepast door: wimke ]

104 liter netto

226 liter netto

Berichten: 430 | Van: Eethen | Geregistreerd: Sep 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mark79
Volwaardig Lid
Lid # 13693

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mark79   Email Mark79   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Haha..dan moet ik maar ff met het netje door de bak.

Grtz. Mark
Mijn Juwel Rio 240

Superfish aqua 30 garnalen bakkie

Berichten: 194 | Van: Hengelo Ov | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.