Ik heb even een vraagje ik heb sinds enkele weken wat alg in mijn bak zitten en weet niet welke soort en of deze schadelijk is voor mijn bak. De kleur is donker groen en ziet er haar vormig uit. ik hoor graag van jullie.
Groetjes Menno Berichten: 14 | Van: noord-brabant (zeeland) | Geregistreerd: Nov 2009
| IP: Gelogd |
Ik gebruik ook al easy carbo en ook dagelijk de pro van easy.
volgens mij werkt dit goed voor de planten. Maar kan de alg er niet van verklaren.
Berichten: 14 | Van: noord-brabant (zeeland) | Geregistreerd: Nov 2009
bericht geplaatst
Ziet er uit als baardalg. Veelal te wijten aan een voedingstekort. Meet je nitraat en fosfaat waardes eens zou ik zeggen.
Ik heb vandaag gemeten. ik heb alleen de testen kunnen doen die ik thuis had. PO4 = 0,5 mg/l NO2 = 0 mg/l PH = 7,5 GH = 13 dgh KH = 12 dgh In mijn logboekje kan ik zien dat mijn PH van 8 naar 7,5 is gegaan in 4 weken tijd en ook mijn KH is naar beneden gegaan van 15 dgh naar 12 dgh. Maar bij mijn weten is dit goed toch?
Ik heb nog gegoogled naat staghorn alg deze lijkt er veel op zit vooral op het uiteinde van de plantjes. Verder gebruik ik dagelijk 3ml easy carbo en 1x per week 15ml easy- life profito voor mijn plantjes. Deze groeien ook als kool.
Misschien moet ik nog meer easy carbo gaan gebruiken heb gelezen dat mensen adviseren om 2ml/50l tegebruiken is dit dan per dag of eenmalig. Ik heb zelf een RIO 180.
Graag jullie advies. Al erg bedankt voor jullie reacties.
bericht geplaatst
Door dat je relatief hard water hebt, weet niet of dit bewust is, kan het zijn dat bepaalde stoffen (zoals ijzer en fosfaat) niet goed opgenomen worden door de planten. Magnesium / Calcium (vormen mede de hardheid van het water) hebben namelijk invloed op de opname van een aantal belangrijke stoffen.
Zijn deze waardes bewust hoog? Of zijn dit ook ongeveer de waardes uit het leidingwater?
bericht geplaatst
De waardes zijn iets lager als het leiding water ik ben ze aan het proberen om omlaag te brengen maar lukt nog niet helemaal. Ik ben met aquatan bezig iets meer er in te deon bij verversing elke week dit is tot nu toe het resultaat. Ook had ik voor heen ik denk 2 maanden geleden een erg hoge PO4 van >5mg/l die is gereduceerd. Waarde van de leidingwater is: PO4 = 0,25mg/l NO2 = 0 PH = 8 GH = 15 KH = 17
Hebben jullie nog wat tips en is de behandeling met easy carbo en easy-life profito goed. Ik hoor het graag.