Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » algen welke soort?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: algen welke soort?
menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor menno   Email menno   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo mensen,

Ik heb even een vraagje ik heb sinds enkele weken wat alg in mijn bak zitten en weet niet welke soort en of deze schadelijk is voor mijn bak. De kleur is donker groen en ziet er haar vormig uit. ik hoor graag van jullie.

Groetjes Menno  -

Berichten: 14 | Van: noord-brabant (zeeland) | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Juupke
Volwaardig Lid
Lid # 16630

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Juupke     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
om hier een antwoord op te kunnen geven waar je wat aan hebt vrees ik dat je er een foto bij zult moeten voegen.

------------------------------
LED dag/schemer/nacht verlichting
Appie en de Panda's

Berichten: 187 | Van: Nijmegen | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor menno   Email menno   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
 -
Berichten: 14 | Van: noord-brabant (zeeland) | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
hallo juupke,

krijg geen foto toegevoegd ik weet niet of ik iets fout doe?

Groetjes menno

menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
[IMG]  - [/IMG]

Het is me gelukt hierbij dan de foto Juupke
Ik hoor graag van je.

Groetjes menno

Gozer
Volwaardig Lid
Lid # 11248

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Gozer   Email Gozer   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Gebruik je plantenvoeding? Of andere producten?

Zit het alleen op je Vallisneria of ook op andere planten?

Aquarium (via aangepaste e.i methode) update:2010.03.07
Geleidbaarheid logboek New

Berichten: 2026 | Van: Hoofddorp | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
Hoi gozer,

Ik gebruik planten voeding en het zit ook op andere planten.

denny84
Volwaardig Lid
Lid # 11151

Ledenwaardering:
2
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor denny84   Email denny84   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
toen ik easycarbo ging gebruiken was ik er bijna vanaf

---rio180---gezelschapsbak

---80cm---kreeften (2x cherax hoa creek)

Berichten: 282 | Van: illa ijs | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
Hallo denny,

Ik gebruik ook al easy carbo en ook dagelijk de pro van easy.

volgens mij werkt dit goed voor de planten. Maar kan de alg er niet van verklaren.

Daacuso
Junior Lid
Lid # 13569

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Daacuso   Email Daacuso   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er uit als baardalg. Veelal te wijten aan een voedingstekort. Meet je nitraat en fosfaat waardes eens zou ik zeggen.
Berichten: 46 | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene
Volwaardig Lid
Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
of Staghorn algen.

foto's 7 maart Aqua40 | juwel70 | 160 cm |overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 7681 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Gozer
Volwaardig Lid
Lid # 11248

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Gozer   Email Gozer   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Het zou idd zomaar staghorn kunnen zijn.
Weet je je CO2 (of pH/KH) en ammonium (NH4) waarde?

Berichten: 2026 | Van: Hoofddorp | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
Hallo,

Ik heb vandaag gemeten.
ik heb alleen de testen kunnen doen die ik thuis had.
PO4 = 0,5 mg/l
NO2 = 0 mg/l
PH = 7,5
GH = 13 dgh
KH = 12 dgh
In mijn logboekje kan ik zien dat mijn PH van 8 naar 7,5 is gegaan in 4 weken tijd en ook mijn KH is naar beneden gegaan van 15 dgh naar 12 dgh. Maar bij mijn weten is dit goed toch?

Ik heb nog gegoogled naat staghorn alg deze lijkt er veel op zit vooral op het uiteinde van de plantjes. Verder gebruik ik dagelijk 3ml easy carbo en 1x per week 15ml easy- life profito voor mijn plantjes. Deze groeien ook als kool.

Misschien moet ik nog meer easy carbo gaan gebruiken heb gelezen dat mensen adviseren om 2ml/50l tegebruiken is dit dan per dag of eenmalig. Ik heb zelf een RIO 180.

Graag jullie advies.
Al erg bedankt voor jullie reacties.

Gozer
Volwaardig Lid
Lid # 11248

Ledenwaardering:
4
Door dat je relatief hard water hebt, weet niet of dit bewust is, kan het zijn dat bepaalde stoffen (zoals ijzer en fosfaat) niet goed opgenomen worden door de planten. Magnesium / Calcium (vormen mede de hardheid van het water) hebben namelijk invloed op de opname van een aantal belangrijke stoffen.

Zijn deze waardes bewust hoog? Of zijn dit ook ongeveer de waardes uit het leidingwater?

menno
Junior Lid
Lid # 16419

Waardeer Lid
De waardes zijn iets lager als het leiding water ik ben ze aan het proberen om omlaag te brengen maar lukt nog niet helemaal. Ik ben met aquatan bezig iets meer er in te deon bij verversing elke week dit is tot nu toe het resultaat. Ook had ik voor heen ik denk 2 maanden geleden een erg hoge PO4 van >5mg/l die is gereduceerd. Waarde van de leidingwater is:
PO4 = 0,25mg/l
NO2 = 0
PH = 8
GH = 15
KH = 17

Hebben jullie nog wat tips en is de behandeling met easy carbo en easy-life profito goed.
Ik hoor het graag.

@Tom
Volwaardig Lid
Lid # 276

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor @Tom   Email @Tom   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik zou eens kijken of dat je geen regenwater kunt opvangen.
Als je daarmee ververst komt je KH / GH veel lager.

In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green

Eindhoven - _ Meer biologische info

Berichten: 1855 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Apr 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.