Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Bruine aanslag... Alg?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Bruine aanslag... Alg?
crosssider
Junior Lid
Lid # 17158

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor crosssider   Email crosssider   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Sinds een aantal dagen verschijnt er steeds meer bruine aanslag op mijn planten en hout in de bak. Sinds vanavond zag ik ook bruine vlekjes op de binnenkant de ramen. Het liet zich er gemakkelijk van afvegen.

Mijn bak draait ongeveer een maand en heb er sinds 2 weken vissen in.

Kan het zijn dat het komt doordat de bak net opgestart is, en het automatisch verdwijnt (iets met kiezelzuur)

Of moet ik andere dingen in de gaten gaan houden?

Berichten: 24 | Van: Drachten | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
takeuchi
Volwaardig Lid
Lid # 11951

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor takeuchi   Email takeuchi   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Yep, het komt omdat je bak nog maar kort draait, je hebt er trouwens wel snel vissen in. Maar de alg gaat vanzelf weg.
Hoeveel licht heb je trouwens boven je bak?

------------------------------
Goed te passe?
80x40x35 gezelschapsbak

Berichten: 391 | Van: Almelóóóóó | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
crosssider
Junior Lid
Lid # 17158

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor crosssider   Email crosssider   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Heb de waterwaarden laten meten door Discus in Drachten, en die waren heel positief, en zeiden dat de bak er klaar voor was...

Heb een rio180 met de standaardverlichting er boven.

Kan het nog liggen aan te lang of te kort verlichten?

Hij gaat 's morgens rond half 9 aan, en 's avonds rond 10 uur uit.

Berichten: 24 | Van: Drachten | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
bartjaspers
Junior Lid
Lid # 17298

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor bartjaspers   Email bartjaspers   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mijn bakje draait nu 9 dagen en daar zag ik gisteren ook een begin van bruine aanslag. Goed om te horen dat dit vanzelf vredwijnt!

Groetsels,
Bart

Berichten: 27 | Van: zoetermeer | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dirk Bazuin
Volwaardig Lid
Lid # 14166

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Dirk Bazuin   Email Dirk Bazuin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosssider:
Heb de waterwaarden laten meten door Discus in Drachten, en die waren heel positief, en zeiden dat de bak er klaar voor was...

Heb een rio180 met de standaardverlichting er boven.

Kan het nog liggen aan te lang of te kort verlichten?

Hij gaat 's morgens rond half 9 aan, en 's avonds rond 10 uur uit.

Licht is dan wel lang aan ja.
12 uur is normaal wel de max.

Twijfelen = Leren

Berichten: 1109 | Van: Delft | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
crosssider
Junior Lid
Lid # 17158

Waardeer Lid
Ok bedankt!

Is het nog van belang dat je de alg ook van de bladeren van de planten haalt, of verdwijnt(lost het van zelf op)?

Gozer
Volwaardig Lid
Lid # 11248

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Gozer   Email Gozer   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Tip: als je je water waardes laat meten bij de speciaal zaak, vraag dan om de waardes die ze gemeten hebben. Want met de opmerking "ze zijn goed" kan je niets mee....zo zijn er vissen welke in zuur/zacht water thuis horen maar er zijn er ook welke in basisch/hard water thuis horen.

Maar ook NO3 en PO4 zijn afhankelijk van wat voor soort aquarium en planten je hebt..

Dus gewoon even de waardes navragen en opschrijven. [Smile]

Aquarium (via aangepaste e.i methode) update:2010.02.12
Geleidbaarheid logboek New

Berichten: 2015 | Van: Hoofddorp | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
crosssider
Junior Lid
Lid # 17158

Waardeer Lid
Ok super!

Laatste vraag!: Lost het alg vanzelf op, of moet je het eraf vegen/poetsen? (vooral de planten, ramen veeg ik uiteraard schoon)

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.