Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Welke alg is dit en wat kan ik er tegen doen?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Welke alg is dit en wat kan ik er tegen doen?
Rayluuk
Junior Lid
Lid # 5335

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Rayluuk   Email Rayluuk   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb in mijn aquarium algen op de Ech. Bleheri en de Windelow.
 -

-

-

Hierbij de omstandigheden in het aquarium en waterwaarden:

Afmetingen aquarium: 1.30m x 0,5m x 0,5 m.

Verlichting 3x TL (2x Aqua star en 1x Tropic Sun). Brandduur 12 uur.

Waterwaarden: KH=6 PH=7,7 NO3=5 PO4=0,5

Ik ververs iedere week ongeveer 40 liter (50% osmose- en 50% kraanwater).

De filter (Eheim 2128) is gevuld met Eheim filtervlies wit, JBL Micromec, JBL Sintomec en JBL Sintomec + blauw filtervlies
Het Eheim filtervlies vernieuw ik maandelijks.

De uitstroom vanuit het filter was eerst linksachter, terwijl de instroom naar het filter zich rechtsachter bevindt.
Omdat ik last bleef houden van te veel zweefvuil heb ik de uitstroom vanuit het filter gewijzigd door er een sproeibuis op te zetten (onder water) die schuin naar beneden spuit. Hierdoor is meer stroming in het aquarium gekomen, waardoor het zweefvuil is verminderd. Ik heb wel het idee dat hiermee de algen meer worden.

Voor de planten voeg ik iedere dag 10 ml Easycarbo en 5 druppels Aquaplant 24 toe.
Verder iedere week KNO3 en K2HPO4.

Weet iemand welke alg dit is en wat ik hiertegen kan doen?

Berichten: 13 | Van: Echt | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
triple
Volwaardig Lid
Lid # 16143

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor triple   Email triple   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
wat opvalt is je hoge ph-kh vehouding dus een lage co2 gehalte.
andere waterwaardes en plantenvoeding lijken voldoende(ken wel niet aquaplant 24 en de dosering)
je uitstoom staat onder wateroppervlakte dus goed.

ook vind ik je verlichting 12 uur telang zou minderen naar een uur of 8.
met minder verlichting zal je natuurlijke co2 ook iets verhogen.
maar met 3 lichtbalken zal het moeilijk worden om redelijk co2-gehalte te krijgen,zou eens bio-co2 starten.

------------------------------
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5407.html
triple's meterbakje

Berichten: 277 | Van: moorslede | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
@Tom
Volwaardig Lid
Lid # 276

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor @Tom   Email @Tom   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Die bladeren van de echi. zijn gewoon oude bladeren, deze
zou ik gewoon eraf knippen. Zijn niet te redden.

De andere algen zijn rode algen die groeien ook op oude, harde bladeren.

Ga eens op zoek naar een passend co2 set voor wat je wilt besteden.
Je ph is namelijk te hoog om je planten te kunnen voorzien van
genoeg koolstof, vandaar dat deze ten prooi vallen aan de algen.

In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green

Eindhoven - _ Meer biologische info

Berichten: 1836 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Apr 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
triple
Volwaardig Lid
Lid # 16143

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor triple   Email triple   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
denk dat je windelow ook te veel verlichting krijgt

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5407.html
triple's meterbakje

Berichten: 277 | Van: moorslede | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.