Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Ervaringen met Barley Straw extract (Pagina 2)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: Ervaringen met Barley Straw extract
Joost1980
Beheer
Lid # 14635

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Joost1980   Email Joost1980   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Bij jou is het inderdaad een levensgroot verschil!
Bij mijn penseelalg helaas niet...

------------------------------
Rio Nanay Maanvissen Santa Isabel Maanvissen
Video's Santa Isabel & Rio Nanay maanvissen

Berichten: 3387 | Van: Brabant | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Markplaat

Lid # 14148

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Markplaat   Email Markplaat   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Waarschijnlijk heeft penseelalg dan andere voedingsmiddelen dan dat Barley uit het water filtert. Helaas werkt het dus niet tegen alle alg soorten en misschien ook niet bij alle omstandigheden!

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/4915.html#000017

Berichten: 485 | Van: Delft | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
triple

Lid # 16143

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor triple   Email triple   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
updates van resultaten

of is de alg terug gekomen

blijft de plantengroei goed

zijn er ook nadelen ondervonden

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5407.html

triple's meterbakje

Berichten: 728 | Van: moorslede | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Joost1980
Beheer
Lid # 14635

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Joost1980   Email Joost1980   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ben gestopt met toedienen van BS extract.

Berichten: 3387 | Van: Brabant | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Markplaat

Lid # 14148

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Markplaat   Email Markplaat   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
@ Triple, Ik gebruik het nog steeds maar wel in hele kleine beetjes. Als ik mijn water ververs laat ik er een klein beetje indruppelen. Nog steeds nagenoeg geen algen zoals in mijn topic te zien is! Plantengroei is vrijwel hetzelfde gebleven en mijn vissen gedragen zich niet heel anders, ze lijken iets actiever. En 1 koppeltje van mijn manen is sinds het toevoegen van Barley eitjes aan het leggen (toeval denk ik). Ik ga nu stoppen met het toevoegen om te kijken wat er dan gebeurt met de algengroei, komt het terug ga ik het weer gebruiken. Uiteraard zal ik iedereen hier op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

@ Joost, Jammer dat het bij jou niet heeft gewerkt.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/4915.html#000017

Berichten: 485 | Van: Delft | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Petra S.

Lid # 15266

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Petra S.   Email Petra S.   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Bij mij is het algenprobleem met Bs flink teruggedrongen.
Ik voeg het nu, zoals op de verpakking staat nog slechts 1x per 3 weken toe.
De alg van de Echinodorusbladeren is vrijwel verdwenen.
De felgekleurde alg die bv op de bodem en op het hout komt zit er nog wel, maar beduidend minder.
Wat ik wel wekelijks moet verwijderen is draadalg van het hout.

Natuurlijk kan ik niet bewijzen dat het van BS komt, de bak is nu waarschijnlijk goed ingedraaid en ook heb ik nu 4 algeneters...

Ik gebruik het nu dus wel door als onderhoud, al ware het maar omdat de bak er ook een stuk meer helder van is geworden.

180x60x60
http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/15/5330.html?

Berichten: 260 | Van: Deventer | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
ziggymasterz

Lid # 13477

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor ziggymasterz   Email ziggymasterz   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ben ook van plan om een poging te gaan doen, kan het alleen nergens vinden, behalve ebay??
(graag pb waar evt. te halen/bestellen)
Zaak is dus wel om voldoende voedingstoffen in de bak te houden.
Zie je ook nog grote verschillen of veranderingen waar je op moet letten als je de RR methode toepast,
Co2, en dagelijks kleine dosis plantenvoeding?

http://www.aquaforum.nl

Berichten: 184 | Van: sliedrecht | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Joost1980
Beheer
Lid # 14635

RR wordt waarschijnlijk niet verstoord, ik heb zelf nooit verschillen in PO4 of NO3 gemeten na toediening. CO2 moet er natuurlijk altijd voldoende zijn voor planten, dagelijks dosis plantenvoeding is natuurlijk goed.

Bij (online)vijverartikelen winkels verkopen ze BS-extract.

e valk

Lid # 12548

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor e valk   Email e valk   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb nog niet eerder van dit product gehoord, maar ik gebruik zelf Silicate Cleur van Sera. Het is eigenlijk op de markt gebracht voor zeewater, maar het werkt ook perfect in zoetwater. Je gebruikt het in het filter en verwijdert op die manier silicaat(SiO3) uit het water. Dit schijnt de basisvoeding te zijn voor kiezel en penseelalg. Het zit zelfs in een flinke hoeveelheid in het leidingwater. Je kan het dus preventief gebruiken en er bestaan testsetjes (SiO3) om het te meten. Dit is ook van Sera. Het kan 2 maanden gebruikt worden en daarna verliest het zijn werking. Ik heb er goede ervaringen mee, maar het is alleen even ter info.
Berichten: 64 | Van: Midwoud (Noord-Holland) | Geregistreerd: Dec 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 2 pagina's: 1  2   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.