Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » het grote blauw alg topic (Pagina 5)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 5 pagina's: 1  2  3  4  5   
Auteur Onderwerp: het grote blauw alg topic
RobB
Junior Lid
Lid # 15287

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RobB   Email RobB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hoi aquarianen

ikzelf heb last gehad van blauw- en roetalg.

door microscopisch onderzoek heb ik geconstateerd dat blauw-en roetalg exact dezelfde cyanobacterie is

heb ook diverse malen waterstofperoxide gebruikt, maar het probleem kwam iedere keer weer terug.

(ik vind waterperoxide eigenlijk te agressief m.i verstoort het je hele bak).

hier een recept en het komt niet meer terug!!!

1. licht uitlaten voor 3 dagen, co2 uitschakelen.
als je pomp regelbaar is dan op maximaal zetten. als bak erg licht staat dan afplakken
meet ook je bak eens aan de binnenkant op,wedden dat er veel minder water in zit dan je dacht.
2. colombo cerpofor aerocol toevoegen met 10% overdosering.
3. ook die drie dagen niet voeren.
4. 4e dag de helft van het licht aandoen en
voeren, co2 weer inschakelen
5. alles weer in de oude stand brengen je zult verbaast zijn hoe schoon alles is, het is m.i. niet schadelijk voor slakken en ganalen.(geen verliezen gehad)
6. ten overvloede: niet over kool filteren
7. medicijn komt er geleidelijk wel uit met waterverversen.

veel succes.

groetjes Rob

Berichten: 42 | Van: Hellevoetsluis | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RobB
Junior Lid
Lid # 15287

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RobB   Email RobB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
en ik ben het helemaal eens met cabomba, colombo aerocol is een wondermiddel.
Berichten: 42 | Van: Hellevoetsluis | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 5 pagina's: 1  2  3  4  5   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Unfeature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.