Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Kan dit plantenbestand ?...

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Kan dit plantenbestand ?...
RoelvB

Lid # 13492

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RoelvB   Email RoelvB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo,

Ik ben druk bezig met de voorbereiding van mijn nieuwe Juwel Rio 400 bak; Aanstaande vrijdag wordt deze afgeleverd.

Ik ben al enkele weken bezig met rondlezen op internet hierover.

De eerste spullen voor deze bak heb ik al binnen (Eheim 2028 pomp, paar plantjes + 2 stukken kienhout van de beurs en verder wat kleine dingen).

Maar het lastigste vindt ik de keuze voor plantjes en vissen, misschien kunnen jullie me hierin adviseren.

Het idee is om een gezelschapsbak te creeren met een mooi plantenbestand (veelal Z-Amerikaanse plantjes) en kleine vissen (dus geen bak met chicliden of discusvissen ofzo).

Mijn vraag aan de 'kenners' onder ons of het onderstaande plantenbestand een beetje bij elkaar past, niet al te moeilijk te onderhouden is en ook enigszinds geschikt is voor een gezelschapsbak?

Elatine triandra (voorgrond plantje)
Lilaeopsis Mat (matje, voorgrond)
Eleocharis Mat (matje, voorgrond)
Anubias ondulatus (voorgrond)
Micranthemum micranthemoides (voorgrond)
Phyllanthus fluitans (drijfplantje)
Alternanthera rosaefolia (middenzone)
Nymphea tigerlotus (middenzone)
Rotala wallichii (middenzone)
Limnophila sessiliflora (achtergrond)
Cabomba caroliniana (achtergrond)
Valisneria gigantea (achtergrond)
Echinodorus bleheri (achtergrond)
Heteranthera zosterifolia (achtergrond)

Graag hoor ik jullie meningen en tips!

Alvast bedankt!

NB: Misschien dat ik een aparte topic voor mn nieuwe Rio 400 ga openen, zodat ik evt. andere vragen kan stellen, foto's kan tonen van de voortgang

------------------------------
Mijn Juwel Rio 400

Berichten: 301 | Van: Delft | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.