Auteur
Onderwerp: kikkerbeet uitlopers
m&q
Lid # 13063
Ledenwaardering :
bericht geplaatst 29.03.2009 16:11
hallo iedereen, Ik heb als drijfplantje kikkerbeet in mijn aquarium staan. Nu heeft die wel een lange uitloper gekregen met daaraan al een paar blaadjes en wortels. Mag ik die uitloper er gewoon afknippen en ergens anders in mijn aquarium leggen, of moet die uitloper echt aan de ''moederplant'' blijven hangen? ------------------------------ groetjes michael
| IP: Gelogd |
barkruk
Lid # 13521
Ledenwaardering :
bericht geplaatst 29.03.2009 16:18
Deze kan je gewoon los knippen/trekken en het zal vrolijk verder groeien. Zelf heb ik het ook in mijn aquarium. En elke week gooi ik er wel weer stukken uit omdat het groeit als kool. Vaak haal ik de wat oudere (grotere)blaadjes eraf en laat ik het jong materiaal drijven. ------------------------------ De realiteit kan afwijken van de theorie.
m&q
Lid # 13063
Ledenwaardering :
bericht geplaatst 29.03.2009 17:51
Oke bedankt ''barkruk''. Heb je dat ook dat de blaadjes een beetje geelig worden ik denk dat het komt door het tl licht dat ze er te dicht onder liggen. ------------------------------ groetjes michael
barkruk
Lid # 13521
Ledenwaardering :
bericht geplaatst 29.03.2009 19:56
Valt mee, als dat zo is bij mij zijn het altijd de wat oudere blaadjes. Maar deze verwijder ik dan toch al.. Zijn het bij jou ook nieuwe blaadjes? ------------------------------ De realiteit kan afwijken van de theorie.
m&q
Lid # 13063
Ledenwaardering :
bericht geplaatst 30.03.2009 20:08
nee de nieuwe zijn mooi groen, dan zijn het de oude blaadjes. Bedenkt dan zal ik die maar eens verwijderen. ------------------------------ groetjes michael