bericht geplaatst
Ik wil binnenkort een tweedehands rio aanschaven. Maar omdat ik een beetje slecht ben om de juiste plantjes samen te stellen, wil ik een plantenset bestellen. Mijn oog is gevallen op het zuid-amerikaanse biotoop. Ik heb op paint een plaatje gemaakt voor een snel en makkelijk overzicht: zo zullen de plantjes eruit zien.
Alleen ik heb nummertje 3 niet kunnen vinden, heeft iemand hiervan een plaatje? En is dit een goed plantenbestand voor in een rio 180? kan ik gewoon easy-life carbo in combinatie met plantenpracht gebruiken voor extra cO2, dus mooiere plantjes ? alvast bedankt Berichten: 133 | Geregistreerd: Dec 2008
| IP: Gelogd |
het is dus een rode plant! rode planten hebben meer aandacht en voeding nodig dan groene planten! Je zou dus idd easy carbo kunnen (eigenlijk bijna moeten) gebruiken samen met plantenpracht! maar ik kan je ook easy-life profito aanbevelen. dit werkt ook zeer goed.
en of dit een goed planten bestand is voor je aquarium hangt geheel af van je eigen smaak!
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Stefke: het is dus een rode plant! rode planten hebben meer aandacht en voeding nodig dan groene planten! Je zou dus idd easy carbo kunnen (eigenlijk bijna moeten) gebruiken samen met plantenpracht! maar ik kan je ook easy-life profito aanbevelen. dit werkt ook zeer goed.
Oké, moet ik met easy-life profito ook nog andere producten gebruiken, of is deze alleen voldoende?
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Stefke: ja, profito samen met easy carbo! dat werkt bij mij prima! en je moet ze natuurlijk ook voldoende licht geven!
oke, dan ga ik daar ook is voor kijken. Ja met het licht begin ik met 7uur, en bouw uiteindelijk op naar 11 ŕ 12 uur
bericht geplaatst
jah dat klopt echinodorus soorten zijn planten die veelal hun voeding via de wortels opnemen! bij die soorten heb ik idd een klei bolletje gestoken! maar bij die rode plant is dat niet perse nodig! kan wel helpen!
bericht geplaatst
Rode planten blijven rood als ze genoeg ijzer kunnen krijgen maar dit zit al in de Profito, een kleibolletje is daarom voor de kleur i.i.g niet nodig.
bericht geplaatst
bedankt allemaal voor de reacties
Maar ik heb een andere opstelling gemaakt, athans weet alleen nog maar wat ik met de rechterkant wil gaan doen maar zijn de plantjes van aquaplantsonline wel mooie en goede plantjes ?
bericht geplaatst
Ik heb ook een Rio 180. Eerst (te snel) ingericht en was uiteraard niet te vreden. Ik heb toen besloten om opnieuw de basis te gaan beplanten (wat achtergrond-midden en voor beplanting) maar niet alles. Dit heb ik zo een week gelaten en alleen maar er naar gekeken en ideeen opgedaan. Na deze week wist ik eigenlijk vrij zeker wat ik wilde en ben planten erbij gaan halen en het voor mij totaal plaatje afgemaakt. Ik heb uiteindelijk besloten planten niet te bestellen, maar naar een speciaal zaak te gaan met ruime keuze. Wellicht ben je wat duurder uit, maar je kunt ze zien desnoods aanraken, waardoor je een beter beeld van je eigen bak kunt maken. Hoop dat je hier iets aan hebt.
bericht geplaatst
Tja, klinkt allemaal wel erg logisch. Denk dat ik dan maar volgende week naar alle aquariumspeciaal zaken in de buurt ga om geschikte en leuke plantjes te zoeken bedankt voor reactie Berichten: 133 | Geregistreerd: Dec 2008
bericht geplaatst
is idd logisch! maar ik heb sommige planten wel daar besteld! het zijn erg goede planten en worden ook goed verpakt. maar voor een goed beeld moet je toch echt naar een aquariumzaak gaan. Wat je wel kan doen is. in de winkel kijken of je een leuk plantje ziet. vragen hoe die heet en dan vervolgens via internet bestellen!
bericht geplaatst
Is ook een mogelijkheid, persoonlijk ben ik van mening dat je voor jezelf een keuze moet maken . Of je koopt via internet vanaf een plaatje of je koopt iets duurder bij speciaalzaak.
bericht geplaatst
bedankt voor jullie reactie's Ik denk dat ik ga doen wat stefke vermeld. Ga dan eerst naar de winkel kijken hoe het eruit ziet en bestel het vervolgens En als het niks is, dan heb ik weer een wijze les geleerd bedankt
Ohja, heb met me papier en potlood even snel iets van een vooraanzicht getekend. Ga het nu even inkleuren met potlood want het is nog erg onduidelijk. Mischien dat ik het hier dan plaats en jullie kunnen zeggen wat jullie ervan vinden ?
bericht geplaatst
ahfijn, heb geen potloden. Dan maar even kijken of ik het in het zwart-wit kan inkleuren..