Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » planten bak

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: planten bak
peter mol
AF-Gids
Lid # 13359

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor peter mol   Email peter mol   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo,

Ik heb momenteel een Juwel Rio 180 en wil naar een wat grotere +/- 130 cm. Daarmee wil ik een planten bak in de style van Marlene proberen te maken. Nu wordt mij door de verkoper van een betreffende speciaalzaak verteld dat je dat met een Juwel bak nooit zal lukken daar de verlichtings techniek dit niet trekt . hij adviseerd dan ook om naar aanzienlijk duurdere merken over te stappen die betere verlichting hebben. Mijn vraag is of jullie je hierin kunnen vinden of dat dit naar jullie mening puur verkoop is.
Vast bedankt.

Vr. groet Peter,

------------------------------
mijn rio 180

Berichten: 2253 | Van: Groesbeek | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tien
Erelid
Vakantiehulp Beheer
Lid # 4060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tien     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik zou zeggen kijk eens bij de fotowedstrijden van de afgelopen jaren. Zoek er de bakken uit die je mooi vind en die je nastreeft. Daar staan ook de gegevens bij over de verlichting en andere technieken die gebruikt zijn.

Trek dan je conclusie [Wink]

Fotowedsrijden? Bovenaan in de balk: Wedstrijden - fototwedstrijden [Wink]

Groetjes,
Tineke

Eéntien | Keukenbakje | A60 | Wandelende helmpjes

Berichten: 27815 | Van: Doetinchem | Geregistreerd: Jul 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Riba

Lid # 4168

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Riba   Email Riba   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Bijvoorbeeld de juwel rio 300 is 120 cm. Daar is een speciale flappenset voor te bestellen zodat er een extra dubbele lichtbalk op kan.

Je kan natuurlijk ook zelf knutselen.

[ 13.03.2009, 20:07: Bericht aangepast door: Riba ]

Al lerende doe ik

* Aquaforum upload programma (0.82)
* Aquazone

Berichten: 3017 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Aug 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RoelvB

Lid # 13492

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RoelvB   Email RoelvB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Met een Juwel aquarium is prima een plantenbak op te starten, al dan niet met behulp van extra lichtbak en/of andere lamp erin.

Ik ga zelf deze week een Rio 400 kopen/bestellen en ik zal er ook een semi-plantenbank van gaan maken, maar ik hang er waarschijnlijk een extra kleppenset bij zodat er 4 TL-lampen in hangen ipv standaard 2.

Mijn Juwel Rio 400

Berichten: 301 | Van: Delft | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peter mol
AF-Gids
Lid # 13359

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor peter mol   Email peter mol   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb ook gekeken naar die z.g.n. kleppenset, maar daar kun toch geen extra verlichting mee aanbrengen. Dat zijn alleen vervangende kleppen.

Peter,

mijn rio 180

Berichten: 2253 | Van: Groesbeek | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Stefke

Lid # 13353

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Stefke   Email Stefke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
http://www.aquariumnederland.nl/onderdelen-juwelonderdelen-c-1_14_15.html

kijk hier maar eens op. onderaan! kleppen set 3 delig voor een extra lichtbak! [Wink]

mijn aquarium

Berichten: 679 | Van: hedel | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
fish

Lid # 12731

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor fish   Email fish   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik weet niet of dit ook een beetje in de stijl is die jij bedoelt...
Maar dit is met een 9 watt lampje van Dennerle er boven [Smile]

-

Aqua40(cm)

Berichten: 791 | Van: Noord-Holland | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Stefke

Lid # 13353

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Stefke   Email Stefke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hoe groot is die bak?

mijn aquarium

Berichten: 679 | Van: hedel | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
fish

Lid # 12731

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor fish   Email fish   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ja het is maar een kleintje, 40 cm, 25 liter.
Maar wat ik bedoel is dat je niet peperdure lampen hoeft te hebben om nog redelijk mooie plantengroei te realiseren.

Aqua40(cm)

Berichten: 791 | Van: Noord-Holland | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peter mol
AF-Gids
Lid # 13359

Ledenwaardering:
4
Ja, maar ik heb een bak van 1 m dus wat extra licht buiten de 2 staandaard zou welkom zin. Stefke bedankt voor de link, weet jij ook hoe die extra balk dan werkt(moet plaatsen) want dat laten ze niet zien.

Peter,

mijn rio 180

Stefke

Lid # 13353

Ledenwaardering:
3
nou ik weet niet precies, maar heb wel vermoeden! je besteld dus ergens zo'n 2de lichtbak en die kleppen set, die hang je net als de andere lichtbak erin. Dan komt er een plaatje tussen deze 2 te liggen! en dan heb je aan allebei de zijkanten nog 2 van die kleppen die je open kan doen. net zoals je nu al hebt, maar dan kleiner! denk ik [Big Grin] maarja voor extra licht kan je natuurlijk ook eerst 2 reflectors proberen! [Wink] ik heb namelijk ook rio 180 en heb er nu een reflector op zitten en werkt prima! planten groeien goed! heb trouwens ook de 2 lampen vervangen voor 2 arcadia lampen!

mijn aquarium

Alavis

Lid # 13458

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Alavis   Email Alavis   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb een juwel aquarium, had erg groene waas in mijn aquarium, nieuwue filter, nieuwe lamp, ander voer en algendoderspul gekocht en nu is het weg. ik weet niet of die algen door de lamp kwamen...
(nu heb ik btw weer die lamp erin zitten, die betere was kapot gegaan..... [Razz] )

60 cm leeg
80 cm met 15 kardinaal& guppen
1geelbuik&1zaagrug schildpad

Berichten: 189 | Van: thuis | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peter mol
AF-Gids
Lid # 13359

Ledenwaardering:
4
Ik heb momenteel 2 reflectoren op zitten, is inderdaad al veel beter. zal eens betreffende zaak van je link mailen of ze uitleg hebben hierover.

Peter,

mijn rio 180

Stefke

Lid # 13353

Ledenwaardering:
3
oke jah als je nog meer licht wil moet je idd een 2de lichtbak! [Big Grin] succes ermee!

mijn aquarium

Snake *NL*

Lid # 3828

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Snake *NL*   Email Snake *NL*   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fish:
Ja het is maar een kleintje, 40 cm, 25 liter.
Maar wat ik bedoel is dat je niet peperdure lampen hoeft te hebben om nog redelijk mooie plantengroei te realiseren.

maar een rio180 of andere bak heeft wel wat meer water en is dieper. dus heb je ook meer licht nodig om de bodem te bereiken.

Heb hier ook een aqua40 staan met ene PL lampje. planten doen het perfect maar zou ik het boven een meterbak hangen is het licht niks meer.

Aquablog.nl | Galaxy paradise | Riccia binden | Aqua spullen te koop

Berichten: 8777 | Van: Noord-Brabant: Best | Geregistreerd: Jun 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.