Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Rode lotus planten

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Rode lotus planten
Marijn

Lid # 3485

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marijn   Email Marijn   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wie weet hoe ik een rode lotus moet planten?

Moet de knol in het grind gestopt worden? of moeten de worteltjes in het grind gestopt worden en de knol op het grind leggen?

Ook een vraagje over de voeding van deze plant. stelt hij een beetje klei op brijs bij de wortels of andere speciale eisen?

Groeten,
Marijn

------------------------------
Groeten,
Marijn

Berichten: 1427 | Van: Bruinisse | Geregistreerd: Mei 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
scalare

Lid # 6077

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor scalare   Email scalare   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
gewoon in de grond zetten met het puntje er bovenuit
stekend
een beetje klei vind hij wel lekker.
denk goed na waar je hem neerzet want hij houdt er niet van om verplaatst te worden

houten aquarium 225x50x50

Berichten: 1316 | Van: haarlem | Geregistreerd: Apr 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
BigSmoke
AF-Gids
Lid # 625

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BigSmoke   Email BigSmoke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Tip: neem een waterplant potje (plastic) doe dar je plant in met wat klei, doe er kiezels bovenop en plaats dit OP je bodem. De lotus groeit als eeen tierelier en kan t.a.t. verplaatst worden.
Doe het al jaren zo, en het leuke is, hij maakt dan ook geen knol. maar wel babyplantjes aan de wortels! heb er zo al tientallen afgegeven de laatste jaren!

not for sale, neither for hire,
where's smoke, there's fire!!

Berichten: 6441 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marijn

Lid # 3485

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marijn   Email Marijn   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
@ scalare: dank je, ik had nu alleen de wortels erin gedaan.

@Bigsmoke: goed idee, dan kan ik er nog een beetje met schuiven. ik ben er ook nog niet helemaal uit waar hij precies komt. moet nog een beetje spelen met de precieze plaats

Groeten,
Marijn

Berichten: 1427 | Van: Bruinisse | Geregistreerd: Mei 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.