bericht geplaatst
ik heb vandaag een plant gekocht. Het waren eerder stengels met lange bladeren. Toen ik er mee thuis kwam bleken er geen wortels aan te zitten. Is deze plant gedoemd om te "rotten" of kunnen er nog wortels aankomen. Mag ik de stengels id grond steken? of beter met een gewict boven de bodem laten. Er zit geen voedingsbodem in, enkel die kleibolletjes en vloeibare voeding.
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Ik heb geen idee over welke plant je het hebt maar ik zou zeggen stop ze in de grond en probeer het Over het algemeen kunnen er dan zeker wortels aan groeien.
bericht geplaatst
ik geef tien gelijk, maar wat je ook kan doen is de plant ff gewoon laten driven. zonder wortels zal hij vaak loskomen en dan doe je meer kwaad dan goed door m steeds weer in de grond te gaan duwen. als hij los hangt of drijft maakt hij vanzelf wel wortels aan als die t nog kan en anders was het een hopeloos geval vrees ik
bericht geplaatst
Het zou de heteranthera zosterifolia kunnen zijn, die komt veel voor en heeft kange bladeren en toen ik ze kreeg ook geen echte wortels, die lopen later wel uit... Ik heb ze gewoon in de bodem gestoken en ze doen het prima... Misschien heb je een foto? Dat zou vast helpen...
bericht geplaatst
Komt vaker voor dat winkels gewoon stekjes verkopen. Stop het onderste deel van de plant in de grond, zover dat er ook een stuk waar bladeren zitten onder zit. Wortels komen vanzelf waar de blaadjes nu zitten en door de onderste blaadjes er aan te laten blijft hij beter in de grond vastzitten.
IP: Gelogd |
bericht geplaatst
lijkt op het "leidse Plantje" Saururus cernuus. gaat heel wel groeien als stekje zonder wortels in de bodem, maakt daar wortels. Is beslist geen drijfplant!
------------------------------ not for sale, neither for hire, where's smoke, there's fire!! Berichten: 6441 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003
| IP: Gelogd |