Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » plant zonder wortels

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: plant zonder wortels
roelanddes

Lid # 7721

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor roelanddes   Email roelanddes   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik heb vandaag een plant gekocht. Het waren eerder stengels met lange bladeren. Toen ik er mee thuis kwam bleken er geen wortels aan te zitten. Is deze plant gedoemd om te "rotten" of kunnen er nog wortels aankomen. Mag ik de stengels id grond steken? of beter met een gewict boven de bodem laten. Er zit geen voedingsbodem in, enkel die kleibolletjes en vloeibare voeding.
Berichten: 241 | Van: dilbeek | Geregistreerd: Jan 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tien
Erelid
Vakantiehulp Beheer
Lid # 4060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tien     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb geen idee over welke plant je het hebt maar ik zou zeggen stop ze in de grond en probeer het [Wink]
Over het algemeen kunnen er dan zeker wortels aan groeien.

------------------------------
Groetjes,
Tineke

Eéntien | Keukenbakje | A60 | Wandelende helmpjes

Berichten: 27820 | Van: Doetinchem | Geregistreerd: Jul 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
DokterPiels

Lid # 6936

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor DokterPiels   Email DokterPiels   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik geef tien gelijk, maar wat je ook kan doen is de plant ff gewoon laten driven. zonder wortels zal hij vaak loskomen en dan doe je meer kwaad dan goed door m steeds weer in de grond te gaan duwen. als hij los hangt of drijft maakt hij vanzelf wel wortels aan als die t nog kan en anders was het een hopeloos geval vrees ik

Niels =)

DokterPiels' Onderwaterwereld
Tekenwedstrijd 2010
De Tekenwedstrijden | Tekeningen Album

Berichten: 6147 | Van: Oost-Vlaanderen | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
r.terwel

Lid # 7970

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor r.terwel   Email r.terwel   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Het zou de heteranthera zosterifolia kunnen zijn, die komt veel voor en heeft kange bladeren en toen ik ze kreeg ook geen echte wortels, die lopen later wel uit... Ik heb ze gewoon in de bodem gestoken en ze doen het prima... Misschien heb je een foto? Dat zou vast helpen...

Groet,

Rutger

Berichten: 108 | Van: Deventer | Geregistreerd: Mar 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
josjuh
niet geregistreerd

Icoon 1 bericht geplaatst            Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Komt vaker voor dat winkels gewoon stekjes verkopen. Stop het onderste deel van de plant in de grond, zover dat er ook een stuk waar bladeren zitten onder zit. Wortels komen vanzelf waar de blaadjes nu zitten en door de onderste blaadjes er aan te laten blijft hij beter in de grond vastzitten.
IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
roelanddes

Lid # 7721

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor roelanddes   Email roelanddes   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik zal straks een foto posten
Berichten: 241 | Van: dilbeek | Geregistreerd: Jan 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
roelanddes

Lid # 7721

Ledenwaardering:
5
http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/roeland1.jpg

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/roeland2.jpg

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/roeland3.jpg

r.terwel

Lid # 7970

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor r.terwel   Email r.terwel   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Euhm, iemand?.. Het ziet er iig gezond uit... Ik denk dat het wel goed komt met je plantje.

Groet,

Rutger

Berichten: 108 | Van: Deventer | Geregistreerd: Mar 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
BigSmoke
AF-Gids
Lid # 625

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BigSmoke   Email BigSmoke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
lijkt op het "leidse Plantje" Saururus cernuus.
gaat heel wel groeien als stekje zonder wortels in de bodem, maakt daar wortels. Is beslist geen
drijfplant!

not for sale, neither for hire,
where's smoke, there's fire!!

Berichten: 6441 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.