bericht geplaatst
Ik vroeg mij af of iemand weet of er een plant is die een allergie kan opwekken.
Het is namelijk zo, ik was gisteren op mijn werk de plantenbakken aan het schoonmaken (gewoon, alg van de ruit en van de blaadjes met een sponsje), een klant roept me, ik haal mijn arm uit het water, schrijnt het, helemaal rood aan de onderkant met allemaal rode pikkeltjes, en het was dus ook pijnlijk bij aanraken. Het verminderde wel iets maar het bleef rood. Vanmorgen was er nauwelijks-niets meer van te zien. En net word ik wakker (ik had geslapen) en ontzettende jeuk, is het vuurrood met allemaal bultjes, vooral bovenaan. Het gloeit en het jeukt.
Weet iemand toevallig een plant die die reactie op kan wekken? Ik heb het eigenlijk nog nooit zo erg gehad, wel een beetje rood, maar niet zo. Volgens mij staan er wat anubias-soorten in (1 met bloem die niet open is) wat echinodorussoorten, en verder nog heel wat maar ik weet dat echt niet.
bericht geplaatst
zitten er ook vissen in? en worden die soms gevoerd met rode mug? Daarvan heb ik dit soort reactie al vaker gehoord. Van planten zou ik het niet weten
------------------------------ Beren in de Kalverstraat zijn over het algemeen genomen schoothondjes Berichten: 6389 | Van: purmerend | Geregistreerd: Jan 2006
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Nee, alleen planten. Ik heb ook met mijn armen/handen in de vijvervisbakken gezeten en daar zitten wel vissen in die worden gevoerd met rode mug, maar ik leg dat verband niet echt omdat ik die vissen smorgens (half 10) heb gevoerd en die reactie kwam smiddags (uurtje of 2) nadat ik in de plantenbakken had gezeten. Daarvoor nergens last van.
bericht geplaatst
misschien allergische reactie aan het water zelf. doordat er vissen en planten in zitten zullen er wel wat bacterien en stoffen in het water zitten. nu is het ook nog eens lente alles begint te leven. misschien een reactie op een of andere stof of bacterie die in het water zit?
bericht geplaatst
Ik vind het wel raar, ik werk namelijk alweer twee jaar bij mijn werk nu, en ik heb er nog nooit last van gehad. Wel iets, dat zodra ik een wondje had (al was het maar een kras) dat ik dat gelijk merkte als ik in de vijverbakken ging, maar dat is op zich redelijk logisch.
Ik dacht, misschien is het van een bepaalde plant bekent dat deze een allergische reactie oproept en weten jullie dat
bericht geplaatst
het is wel zo dat je een allergie meestal geleidelijk aan opbouwt... tot die ineens uitbarst
------------------------------ Beren in de Kalverstraat zijn over het algemeen genomen schoothondjes Berichten: 6389 | Van: purmerend | Geregistreerd: Jan 2006
mal.vissen
niet geregistreerd
bericht geplaatst
Waarmee zouden de vissen behandeld zijn voordat ze binnenkomen
IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Dat was de planning.. Wat denk je, huisarts op vakantie.
Ik heb ook al sinds kort een pleisterallergie, en ik heb kleine eczeemplekje op mijn huid die niet weg gaan, dus ik wil toch wel heel graag een allergietest. Ik moet woensdag over 2 weken naar de reumatoloog, daar vraag ik het dan wel aan, als ik de test gehad heb en ik weet de uitslag horen jullie het van me.
Die bacterie kan het zijn.. Lijkt mij wel erg sterk, er zitten ook UV filters in de bakken, alhoewel ik eigenlijk niet weet of die die bacterie doden. Ook heb ik niet echt last van mijn handen, én zat er geen wond(je) op mijn arm.
bericht geplaatst
Een kennis van mij heeft "denk ik" precies hetzelfde gehad, ik geloof dat het toen toch ging om een of andere allergische reactie.. Ze heeft wel haar bakkie weg moeten doen van de huisarts geloof ik...
Nu als het niet erger wordt zal het wel meevallen ook omdat je al aangaf eerder een allergische reactie te hebben gehad. Anders zou ik me toch even door laten verwijzen.. Maar omdat je geen wondje aan je handen had trekt het wel weer weg denk ik...
Het lastige van een allergie is te bepalen welke stof dat precies veroorzaakt..? Dat kunnen er zoveel zijn dat je er alleen achter kan komen dmv tests. Er kunnen 100 mensen hun arm steken in datzelfde aquarium waarbij er maar 1 een allergie reactie krijgt..(jij blijkbaar) Nu is het onmogelijk te speculeren welke stof dan daarvoor verantwoordelijk is. En of het met het aquarium of de waterwaardes te maken heeft..
Veel succes iig
Grtz.
[ 23.04.2007, 15:59: Bericht aangepast door: Ronald ]
bericht geplaatst
Deze allergische reactie heb ik nog niet eerder gehad. Wel pleisterallergie, en toevallig is dit heel kort na elkaar. (pleisterallergie heb ik ook pas sinds een week of 3 ??? )
Als het morgen niet over is toch maar even een huisartsenpost opzoeken. Iets tegen de jeuk ofzo.