Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » planten aangevreten (?)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: planten aangevreten (?)
hoi pipeloi

Lid # 5762

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor hoi pipeloi   Email hoi pipeloi   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mijn planten in mijn 80x35x50 bak gaan steeds helemaal kapot. er staan niet heel veel planten in.
ik heb ook een aqua-40 staan en daarin groeien de planten erg goed. ik had een week geleden wat gesnoeid uit deze aqua-40 en 2 stukjes in de grotere bak gezet, deze zijn helemaal aangevreten.

zelf verdenk ik m'n oto's (afinis) er zitten er 4 van in (had er 6, 2 dood)

ik hoop later op de dag misschien wat foto's te plaatsen van de planten.

Berichten: 1722 | Van: Schipluiden (Delft) | Geregistreerd: Mar 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Welke vissen zitten er nog meer in?

------------------------------
Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 48395 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
hoi pipeloi

Lid # 5762

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor hoi pipeloi   Email hoi pipeloi   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
6 platy's, neontetra's, 4 cory panda, 3 cory aneus, 1 grote algeneter (peckoltia vittata)
Berichten: 1722 | Van: Schipluiden (Delft) | Geregistreerd: Mar 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
hoi pipeloi

Lid # 5762

Ledenwaardering:
3
dubbel...

[ 05.04.2007, 18:21: Bericht aangepast door: hoi pipeloi ]

hoi pipeloi

Lid # 5762

Ledenwaardering:
3
ik bedoel dus 1 L015
JH

Lid # 6037

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor JH   Email JH   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
De L015 en de oto's zijn de boosdoeners denk ik. Je kunt proberen om ze te remmen door groente te geven. Doe het zelf met spruiten zijn oto's erg dol op en mijn L-nummers lusten het ook graag. Ik heb gemerkt dat ze erg gesteld zijn op echinodorus soorten.
Berichten: 795 | Van: Ede | Geregistreerd: Apr 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
mean_markie
niet geregistreerd

Icoon 1 bericht geplaatst            Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JH:
De L015 en de oto's zijn de boosdoeners denk ik. Je kunt proberen om ze te remmen door groente te geven. Doe het zelf met spruiten zijn oto's erg dol op en mijn L-nummers lusten het ook graag. Ik heb gemerkt dat ze erg gesteld zijn op echinodorus soorten.

Ik denk eerder dat de L015 de enige schuldige is, volgens mij kunnen oto's niet hard genoeg schrapen om echt planten te kunnen beschadigen...
IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
mean_markie
niet geregistreerd

Icoon 1 bericht geplaatst            Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dubbele post....

[ 05.04.2007, 21:24: Bericht aangepast door: mean_markie ]

IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
hoi pipeloi

Lid # 5762

Ledenwaardering:
3
maar mijn L015 komt niet van zijn stukje hout af, en die oto's zie ik voortdurend op de planten zitten
JH

Lid # 6037

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor JH   Email JH   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mean_markie:
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JH:

Ik denk eerder dat de L015 de enige schuldige is, volgens mij kunnen oto's niet hard genoeg schrapen om echt planten te kunnen beschadigen...
Ben het met je eens maar de oto's zullen altijd een beetje mee helpen vandaar dat ik ze beide heb genoemd.

De L015 is meer een nachtdier en is het meest in het donker actief.

Berichten: 795 | Van: Ede | Geregistreerd: Apr 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
hoi pipeloi

Lid # 5762

Ledenwaardering:
3
ik heb wel eens meer een plakje komkommer gegeven (geblancheerd) maar dat at niemand...

het zijn ook niet alle planten die opgegeten worden. sommige doen het gewoon helemaal goed.

ps. na elf uur miss foto's (dan is 't licht aan)

[ 06.04.2007, 08:36: Bericht aangepast door: hoi pipeloi ]

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.