bericht geplaatst
mijn planten in mijn 80x35x50 bak gaan steeds helemaal kapot. er staan niet heel veel planten in. ik heb ook een aqua-40 staan en daarin groeien de planten erg goed. ik had een week geleden wat gesnoeid uit deze aqua-40 en 2 stukjes in de grotere bak gezet, deze zijn helemaal aangevreten.
zelf verdenk ik m'n oto's (afinis) er zitten er 4 van in (had er 6, 2 dood)
ik hoop later op de dag misschien wat foto's te plaatsen van de planten.
Berichten: 1722 | Van: Schipluiden (Delft) | Geregistreerd: Mar 2006
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
De L015 en de oto's zijn de boosdoeners denk ik. Je kunt proberen om ze te remmen door groente te geven. Doe het zelf met spruiten zijn oto's erg dol op en mijn L-nummers lusten het ook graag. Ik heb gemerkt dat ze erg gesteld zijn op echinodorus soorten.
mean_markie
niet geregistreerd
bericht geplaatst
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door JH: De L015 en de oto's zijn de boosdoeners denk ik. Je kunt proberen om ze te remmen door groente te geven. Doe het zelf met spruiten zijn oto's erg dol op en mijn L-nummers lusten het ook graag. Ik heb gemerkt dat ze erg gesteld zijn op echinodorus soorten.
Ik denk eerder dat de L015 de enige schuldige is, volgens mij kunnen oto's niet hard genoeg schrapen om echt planten te kunnen beschadigen...
IP: Gelogd |
bericht geplaatst
maar mijn L015 komt niet van zijn stukje hout af, en die oto's zie ik voortdurend op de planten zitten
Berichten: 1722 | Van: Schipluiden (Delft) | Geregistreerd: Mar 2006
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door JH: De L015 en de oto's zijn de boosdoeners denk ik. Je kunt proberen om ze te remmen door groente te geven. Doe het zelf met spruiten zijn oto's erg dol op en mijn L-nummers lusten het ook graag. Ik heb gemerkt dat ze erg gesteld zijn op echinodorus soorten.
Ik denk eerder dat de L015 de enige schuldige is, volgens mij kunnen oto's niet hard genoeg schrapen om echt planten te kunnen beschadigen...
Ben het met je eens maar de oto's zullen altijd een beetje mee helpen vandaar dat ik ze beide heb genoemd.
De L015 is meer een nachtdier en is het meest in het donker actief.