Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Hoeveel zout totdat planten nog groeien?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Hoeveel zout totdat planten nog groeien?
mal.vissen
niet geregistreerd

Icoon 1 bericht geplaatst            Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Om dat de guppen in me vision 450 plantenbak aan het 'schommelen' zijn voeg ik zout toe.
Gisteren begonnen en toen veranderde hun gedrag op slag, nu net heb ik er weer wat bij gedaan en vroeg me daarbij af hoe je kunt zien aan de planten[groei] dat de zoutconcentratie te hoog voor de planten wordt.
Er staat van alles in qua plantensoorten.

IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Michel@ngelo

Lid # 4148

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Michel@ngelo   Email Michel@ngelo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ben niet op de hoogte van het effect van "schommelen van guppen" en wat zout daarmee van doen heeft.

Het ziet er naar uit dat je conclusie die je er uit trekt de enige juiste is, maar weet je dat zeker?

------------------------------
Aqua 60 Plantenbak
PL-L 24W 4000K (1800 lumen) + CCFL 3x5W 6400K (3x225 lumen)
Bio CO2

Berichten: 1395 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Aug 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
mal.vissen
niet geregistreerd

Icoon 1 bericht geplaatst            Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ze schommelen en knijpen met hun vinnen en omdat ik nooit medicijnen in me bakken wil gebruiken is is zout een optie voor me, vandaar.
Nadat ik het er heb ingestrooid gaan ze er ook aan happen terwijl het oplost dus het lijkt wel dat ze het nodig hebben.

Dit is heel plotseling gekomen en zal wel eens te maken kunnen hebben met een te fijne zandbodem, de bak staat nog maar kort in deze opzet en de bodem zou dichtgeslagen kunnen zijn.

Michel@ngelo

Lid # 4148

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Michel@ngelo   Email Michel@ngelo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wat zijn je waterwaardes?

Aqua 60 Plantenbak
PL-L 24W 4000K (1800 lumen) + CCFL 3x5W 6400K (3x225 lumen)
Bio CO2

Berichten: 1395 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Aug 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
mal.vissen
niet geregistreerd

Daar heb ik geen spullen voor in huis, ik houd niet zo van die druppeltjes en daar ik in principe van de malawies ben is veel waterverversen meestal m'n motto.
Dat heb ik gisteren gedaan en ze zijn nu alweer veel beter!
Me waaierhandgarnalen [2stuks] ploegen nu de bodem om als gekken, excellent vind ik dat.
Ik heb ook even niet gevoerd en toch zijn de guppen allemaal goed gevuld, dat zou wel eens op overvoedering kunnen duiden, nietwaar?
Even een foutje van mij dan [Big Grin]

*Emiel

Lid # 6842

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor *Emiel   Email *Emiel   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Als de zoutconcentratie te hoog wordt voor je planten, zal eerst de groei stil komen te staan, en zullen ze uiteindelijk dood gaan.
Maar bij een paar eetlepels op 450 liter hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.

En naar mijn weten stellen veel levendbarenden een kleine zouttoevoeging op prijs, dus denk dat ze het daarom zo goed doen nu [Wink]

'Gezelschapsbak' (2x)
Aphyosemionbak
Brakwaterbak F8
Kreeftenbak

Berichten: 361 | Van: Giesbeek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
mal.vissen
niet geregistreerd

Ok dat was ook eigenlijk waar ik nieuwsgierig naar was, stilstand v/d groei.
Ik dacht aan kleiner of misvormd blad ook maar ik wilde niet me plantenbestand geheel om zeep gaan helpen.
Dus zout is voor guppen dus gewoon lekker, maar hoe brak kun je de meeste [waterplanten] nu uiteindelijk laten staan , wat moet er daarvoor bij bepaling gemeten worden ? de e.c. of de saliniteit ?
Wizards gezocht!

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.