Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » soort plantje

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: soort plantje
Tony
niet geregistreerd

Icoon 1 bericht geplaatst            Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Volgens mij is dit een echiodorus of een aponegetom of zoiets.
Dacht eerst een osiris maar daar is ie te rood voor ondertussen is de groene laag eraf en groeit als een gek, maar weet niet wat voor soort dit is!
 -

IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
scalare

Lid # 6077

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor scalare   Email scalare   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik denk dat het idd een Echinodorus osirus is.
het hangt echter van de belichting af welke kleur hij aanneemt.
ik vermoed dat er vrij veel licht boven de bak staat

------------------------------
houten aquarium 225x50x50

Berichten: 1316 | Van: haarlem | Geregistreerd: Apr 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Noorda

Lid # 1885

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Noorda     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Echinodorus red ozelot?

is maar een gokje

[240 liter] Z-A bak
[54 liter] Z-A bak
[150 liter] Kweekbak

Berichten: 1215 | Van: Hengelo (OV) | Geregistreerd: Nov 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tony
niet geregistreerd

Icoon 1 bericht geplaatst            Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ahh juist niet 2 t8 moet er juist nog 1 bij.
Keukenprins

Lid # 3150

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Keukenprins     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wat een drama in die bak zeg [Frown]
Wat zijn je waterwaardes, 2 xT8 maar welke?

Dit ziet er niet best uit!

Berichten: 6946 | Geregistreerd: Mar 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
@Tom

Lid # 276

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor @Tom   Email @Tom   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Waarschijnlijk Echinodorus osiris ...
iig eentje uit die genetische groep.
En in dit geval komt hij duidelijk iets te kort.
Nieuwe bladeren zijn vaak eerst licht rood / doorzichtig.
Nadat ze hun volledige lengte hebben bereikt kleuren
ze pas zoals het hoort.

-

Net zoals de horizontalis bv.

[ 12.03.2007, 15:59: Bericht aangepast door: @Tom ]

In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green

Eindhoven - _ Meer biologische info

Berichten: 2224 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Apr 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tony
niet geregistreerd

Keukenprins: deze foto is drie maanden geleden ondertussen ziet het plantje er zo uit.
 -

Snap ook het drama niet helemaal en over welke bak je het nu hebt [Wink]

no3 10
no2 0
Gh 5
kh 5
Ph 7

Die bak ziet er nu zo uit,
 -

Zon drama is het niet toch?

Tony
niet geregistreerd

Ik weet niet zeker of dit een osiris is hoor, want vind het er toch niet echt op lijken.
Osiris is veel groter toch en minder rood?

Tony
niet geregistreerd

Kan die red ozolot niet vinden maar misschien heb je gelijk, misschien heb jij een plaatje.
Fiskje

Lid # 7990

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Fiskje   Email Fiskje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
er staat een plaatje van ozelot red op www.aquarium-planten.com Ik heb er zelf net 1 besteld dus..., ik weet niet of dit er één is dan moet ik eerst mijn eigen eens in het echt gezien hebben [Big Grin]

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/3279/2.html

Berichten: 805 | Van: Friesland | Geregistreerd: Mar 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Fiskje

Lid # 7990

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Fiskje   Email Fiskje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik denk niet dat het hem is, op de foto die ik gezien heb zijn de bladeren in verhouding tot de steel kleiner, hij hoort dan wat hoger te zijn en de bladeren zijn `druppelvormig´ oftewel de uiteinden zijn rond [Big Grin] maar ja, ik ben geen expert

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/3279/2.html

Berichten: 805 | Van: Friesland | Geregistreerd: Mar 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tony
niet geregistreerd

Ozelot is het idd ook niet,moet ik zeggen dat het op de eerste foto wel moeilijk te zien is.
Ga wel verder kijken, hij heb wel een soort fijne nerven zoals de gaasplant, lijken wel aders.
Weet niemand het?

BigSmoke
AF-Gids
Lid # 625

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BigSmoke   Email BigSmoke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb deze ook, is een E. Horizontalis, en wordt "Kleiner Bär" genoemd. is vanaf het begin
zeer donker bruinrood gekleurd, is bij mij al 9 jaar oud, maakt elke maand 2-3 blaadjes , bloeit nooit, maakt ook geen adventiefplanten helaas en blijft relatief klein, zo'n 15 cm in doorsnee en maximaal 12 cm hoog.

not for sale, neither for hire,
where's smoke, there's fire!!

Berichten: 6441 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tony
niet geregistreerd

Precies, alles wat je zegt klopt.
Horizontalis dus ok, ga meteen kijken.
Ik heb hem nu 6 jaar, heb wel bijna al zn oude bladeren stapsgewijs verwijdert.
Ok thanxx big smoke.

Tony
niet geregistreerd

nou volgens mij is het geen horizontalis, of hij moet na 6 jaar een geweldigge metamorfose krijgen !!
Tony
niet geregistreerd

Weet niemand wat voor plantje dit is, leek mij niet zon zeldzaam plantje.
maar dit zal dan wel want is geen horizontalis en ook geen ozelot.
nou hoop maar dat iemand hem weet.

BigSmoke
AF-Gids
Lid # 625

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BigSmoke   Email BigSmoke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Geloof mij nou maar Tony, is WEL E horizontalis, is een afgeleide vorm van E. Horizontalis "NANA"
(dat betekent overigens KLEIN). (deze heb ik ook , is middelgroen en net zo groot, bloeit wel en maakt adventiefplantjes, maar groeit langzaam!

De (vermoedelijke) kweker is Windelov ergens in 1994! Meer gegevens heb ik ook niet.
De "normale" wilde E. Horizontalis wordt veel groter!!

Beetje duidelijk zo?

Berichten: 6441 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tony
niet geregistreerd

Ok man, moet zeggen het plantje heb nooit echt goed gedaan.
Is pas sinds ik easy carbo ben begonnen, En alle andere veranderingen [Big Grin]
Je hebt me overtuigd ik wacht het af en zie het vanzelf.
In elk geval bedankt Big Smoke!!! [Wink]

BigSmoke
AF-Gids
Lid # 625

Ledenwaardering:
4
Tony hier een fotootje van MIJN exemplaar dat is nu al 9 jaar oud!

-

Tony
niet geregistreerd

Ja idd dit is hem, je hebt idd gelijk mijne is iets rooier. maar deze heeft ook een mooie kleur man.
Nou thanx mijn mystery is dus opgelost.

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.