Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Echte Echinodorus Tenellus

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Echte Echinodorus Tenellus
Karlok

Lid # 5364

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Karlok   Email Karlok   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Op aquaplantsonline zag ik bij de dit Tenellus staan.

Dit is de echte tenellus
http://www.aquaplantsonline.nl/catalog/product_info.php?products_id=131

Dus zal er ongetwijfeld een nep tenellus bestaan.
Dus vraag ik me af of ook ik de echte heb.

Mijn tenellus
 -

Want als ik de foto van Paul bekijk, ziet zijn tenellus er anders uit.

En die van paul (Snake *NL*), links op de foto
 -

[ 05.03.2007, 20:21: Bericht aangepast door: Karlok ]

------------------------------
Mijn Rekord 80 Foto-Album

Berichten: 393 | Van: Amersfoort | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Snake *NL*

Lid # 3828

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Snake *NL*   Email Snake *NL*   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik zie dus ook telkens andere foto's van de plant. dus voor mij is het ook vaak een raadsel wat nu de echte is en of ik nu de echte heb.

Kan wel zeggen dat hij hard groeit en de voorgrond erg mooi bedekt [Smile]

Aquablog.nl | Galaxy paradise | Riccia binden | Aqua spullen te koop

Berichten: 8777 | Van: Noord-Brabant: Best | Geregistreerd: Jun 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Keukenprins

Lid # 3150

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Keukenprins     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Op de bovenste dat is tenellus die bij Paul zijn denk ik sagetaria als ik het zo zien kan.
Vaak wordt ook de lileaopsis als tenellus verkocht.

dat is dit plantje.

-

-

Berichten: 6946 | Geregistreerd: Mar 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jkurt

Lid # 3457

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor jkurt   Email jkurt   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ben het eens met kp, bovenste echte tenellus, onderste saggitaria

fotowedstrijd op http://www.aquabilzen.be

Berichten: 709 | Van: Bilzen | Geregistreerd: Apr 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
BigSmoke
AF-Gids
Lid # 625

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BigSmoke   Email BigSmoke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ben het met jullie oneens.
E.Tenellus is er in 2 groeivormen:
1) zoals hierboven met vrij lange donkergroene grasachtige bladeren.
2) als hele kleine (max 5 cm) wat bredere lichtgroene bladeren die een rozet vormen.

Wle is het zo dat de groep 1 iets lijkt op E.grisebachii, deze wordt echter wel tot 20 cm hoog .

not for sale, neither for hire,
where's smoke, there's fire!!

Berichten: 6441 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
@Tom

Lid # 276

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor @Tom   Email @Tom   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Waarschijnlijk heb je wel de goede.

Naast deze lage stam is er ook een noord amerikaanse stam beschreven,
word echter niet zo vaak aangeboden.
Soms word er ook een rode hybridevorm aangeboden.

Alle planten waarvan foto's staan op kweekersite's
zijn bovenwater vormen en deze kunnen wat afwijken.
In dit geval zijn de bladeren wat breder. [Frown]
En zo staan ze ook op beurzen en tentoonstellingen.

In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green

Eindhoven - _ Meer biologische info

Berichten: 2224 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Apr 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Karlok

Lid # 5364

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Karlok   Email Karlok   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
sommigen bladeren zijn nu rood aan het kleuren.

Mijn Rekord 80 Foto-Album

Berichten: 393 | Van: Amersfoort | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.