bericht geplaatst
ik zie dus ook telkens andere foto's van de plant. dus voor mij is het ook vaak een raadsel wat nu de echte is en of ik nu de echte heb.
Kan wel zeggen dat hij hard groeit en de voorgrond erg mooi bedekt
bericht geplaatst
Op de bovenste dat is tenellus die bij Paul zijn denk ik sagetaria als ik het zo zien kan. Vaak wordt ook de lileaopsis als tenellus verkocht.
bericht geplaatst
Ben het met jullie oneens. E.Tenellus is er in 2 groeivormen: 1) zoals hierboven met vrij lange donkergroene grasachtige bladeren. 2) als hele kleine (max 5 cm) wat bredere lichtgroene bladeren die een rozet vormen.
Wle is het zo dat de groep 1 iets lijkt op E.grisebachii, deze wordt echter wel tot 20 cm hoog .
------------------------------ not for sale, neither for hire, where's smoke, there's fire!! Berichten: 6441 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Waarschijnlijk heb je wel de goede.
Naast deze lage stam is er ook een noord amerikaanse stam beschreven, word echter niet zo vaak aangeboden. Soms word er ook een rode hybridevorm aangeboden.
Alle planten waarvan foto's staan op kweekersite's zijn bovenwater vormen en deze kunnen wat afwijken. In dit geval zijn de bladeren wat breder. En zo staan ze ook op beurzen en tentoonstellingen.
------------------------------ In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green