Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » WELZIJN AQUARIUMBEWONERS » Samenstelling visbestand » Juwel Rekord 60 [54ltr] Visbestand

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Juwel Rekord 60 [54ltr] Visbestand
Freestyletje

Lid # 17584

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Freestyletje   Email Freestyletje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo,

Ik heb sinds een maandje of 2 een juwel rekord 60 aquarium(60cm, 54ltr). Ik heb er inmiddels wat visjes in gedaan maar ik vroeg mij af of er nog meer in kan, of dat er al te veel in zitten.

Het volgende zit er in:

4 x zebrabarbeel
5 x cherry barbeel(zo heten ze geloof ik)
3 x platy(1 man 2 vrouw)
3 x Black molly (1 man 2 vrouw)

Bodem: 1x Botia lohachata
Algeneter:Linkje naar foto
(die foto is wat raar geworden na het uploaden)
Ik zou er graag nog endler gupjes bij willen maar ik heb zo mijn twijfels of dat nog wel kan, vandaar dat ik het hier even voorleg.

[ 08.03.2010, 14:31: Bericht aangepast door: Freestyletje ]

Berichten: 133 | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor amberlizzy   Email amberlizzy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Jammer dat je twee scholenvisjes hebt, het is mooier en beter voor de vissen om 1 school te hebben, en dat dus met meerdere.. Dus bijv. 10 zebrabarbelen of sherrybarbeeltjes.. En geen twee groepjes.
De black molly wordt trouwens te groot voor je bak..
Die botia ken ik niet..maar veel soorten worden ook te groot, moet je even wachten op meer reacties!

De algeneter is een ancistrus of een L-nummer, en worden beiden te groot voor je bakje. Ik ken deze soort niet, maar er zijn er bij die wel 30 cm. kunnen worden.

[ 08.03.2010, 15:35: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

------------------------------
garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Berichten: 1851 | Van: Hoogeveen | Geregistreerd: Oct 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Freestyletje

Lid # 17584

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Freestyletje   Email Freestyletje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
De zebrabarbeel ben ik zelf niet zo weg van, denk dat ik deze er uit ga halen. Wat betreft die algeneter, mocht deze te groot worden dan zoek ik zoieso een grotere bak hiervoor.
Berichten: 133 | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor amberlizzy   Email amberlizzy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Probeer dan de zebra om te ruilen voor de sherrybarbeel.. zodat die met meerdere zijn ! [Smile]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Berichten: 1851 | Van: Hoogeveen | Geregistreerd: Oct 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
arne1993

Lid # 17373

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor arne1993   Email arne1993   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik zal ook de zebra's eruit halen veel te druk ik heb ze ook gehad en kon er niet van genieten
ancistrus worden niet groter dan 15cm de meeste L-nummers ook niet ik denk dat je de ancistruc cf. cirrhosus. eigenlijk zit die in een te kleine bak maar dat hoeft niet uit te maken.
ik zou niet nog meer guppen en zo nemen wand je hebt kans dat je binnen een paar weken veel meer plaatjes en molly's hebt

mijn malawi's

Berichten: 189 | Van: Leidschendam | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mausalicious
Moderator
Lid # 15051

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mausalicious   Email Mausalicious   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
die algeneter is volgens mij een pleco.
Die worden wel een cm of 30 als ze kunnen uitgroeien.
Zou hem er gewoon zo snel mogelijk uit halen en wat anders leuks halen

Mijn rio125 plantenbak !!

Berichten: 666 | Van: Velserbroek | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mausalicious:
die algeneter is volgens mij een pleco.
Die worden wel een cm of 30 als ze kunnen uitgroeien.
Zou hem er gewoon zo snel mogelijk uit halen en wat anders leuks halen

Idd, dit is geen ancistrus, maar een vis die makkelijk 2x zo groot wordt [Wink] Die zou ik ook zsm proberen te ruilen (voor bv een P. maccus. Deze wordt maar 8cm en is daarom bij uitstek geschikt voor jouw bak).

Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 48395 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Luxor

Lid # 17447

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Luxor   Email Luxor   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Je algeneter is een Hypostomus Plecostomus, kan makkelijk 30cm worden(gezien), dus te groot.

Je botia is een mooie soort, maar wil liever een meterbak. In plaats van de botia neem je dus beter de P. Maccus en daarbij een schooltje Corydoras panda/aneus/een andere dwerg.

Zoiets dus:
-10x cherrybarbeel
-1x P. Maccus
-5x C. Aneus/Panda

Verder liever geen goerami's ivm de barbelen (cherrybarbelen, hoe klein ook kunne flink vinnenbijten). Heb zaterdag nog een betta uit een bak met cherrybarbelen gered bij ons in de winkel (stagaires grr....)

Succes!

Update 21 maart!!rekord 60

Berichten: 109 | Van: Almelo | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
BasP

Lid # 8533

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BasP     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb mijn cherrybarbelen nooit, maar dan ook nooit zien happen naar de vinnen of voelsprieten van mijn honinggoerami's. Dus dat die stagiar ze bij de betta in 1 bak had zal helemaal niets uitmaken voor de betta. Als het een humeurige opdonder is, eerder voor de barbelen.

Bij de weg: betta's zijn geen goerami's [Wink] .

De bak van Bas: klikkerdeklikkerdeklik

L.A.V.

Berichten: 3749 | Van: Dronrijp | Geregistreerd: Jun 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Freestyletje

Lid # 17584

Ledenwaardering:
5
Heb inmiddels de zebrabarbelen er uitgehaald en de andere vissen zijn nu ook veel rustiger. Ze werden eerst veel opgejaagd maar dat is nu over!
Luxor

Lid # 17447

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Luxor   Email Luxor   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
weet ik basje, en ja: in het begin zal het altijd wat schuw/verlegen zijn;)

Update 21 maart!!rekord 60

Berichten: 109 | Van: Almelo | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.