Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » SPECIFIEKE BEWONERS » Cichliden: Amerikaans » man of vrouw

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: man of vrouw
Wouter Verbruggen

Lid # 17783

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Wouter Verbruggen   Email Wouter Verbruggen   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hallo iedereen

ik wil in mijn nieuwe aquarium graag een paartje ramirezi's, maar ik zou dan ook wel graag een mannetje en vrouwtje willen.

nou is mijn vraag:
Wat is nou de beste en betrowbaartse manier om te controleren of een ramirezi een mannetje of een vrouwtje is? [Confused]

als het nodig is zet ik nog wel plaatjes van internet in een bericht

alvast bedankt

Wouter

[ 11.03.2010, 16:17: Bericht aangepast door: Wouter Verbruggen ]

Berichten: 60 | Van: Borne | Geregistreerd: Mar 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Botia

Lid # 2994

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Botia   Email Botia   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Door steriele opfok en kweek zijn het zeer tere visjes geworden. Je zal meer plezier en veel minder frustratie's hebben als je een poster van deze vissen aan je muur hangt.

Man (door mij gemaakte foto)
 -

Man van de Goudvorm (foto door mij gemaakt)
 -

Vrouw (foto van internet)
 -

------------------------------
Geen man zo wijs of hij kan dwalen.

Berichten: 10338 | Van: Bovenkarspel | Geregistreerd: Mar 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Wouter Verbruggen

Lid # 17783

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Wouter Verbruggen   Email Wouter Verbruggen   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik vind het juist leuk om de vissen te verzorgen
en posters staan stil

[ 11.03.2010, 16:32: Bericht aangepast door: Wouter Verbruggen ]

Berichten: 60 | Van: Borne | Geregistreerd: Mar 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
angelo1990
Team AF stand
Lid # 5728

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor angelo1990   Email angelo1990   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
zoek degene met een roze buik dan heb je vrijwel zeker een vrouw de mannen hebben dit niet.

mannetjes hebben ook een soort van kuifje
google maar eens en je ziet duidelijk de verschillen

Gr Angelo

200 x 70 x 70 ZA

Amano Lido 120

AF Live Toolbar

Berichten: 3410 | Van: Venlo / Blerick | Geregistreerd: Mar 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Botia

Lid # 2994

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Botia   Email Botia   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Verbruggen:
ik vind het juist leuk om de vissen te verzorgen
en posters staan stil

Maar wil je ook 3/4x per jaar nieuwe vissen halen? Als je sterke vissen wil hebben ga dan opzoek naar wildvang of F1. Ze zijn duurder dan 3000ste graad inteeld dieren maar blijven veel langer in leven.

Geen man zo wijs of hij kan dwalen.

Berichten: 10338 | Van: Bovenkarspel | Geregistreerd: Mar 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
AquaVISie

Lid # 62

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor AquaVISie   Email AquaVISie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Als beginneling zou ik zeker niet met de ramirezi beginnen. Zoals al gezegd zijn dit niet zo'n sterke vissen die speciale aandacht nodig hebben en een speciale watersamenstelling. Ik zou als ik jou was beginnen met wat eenvoudige vissen, en als je dan een jaartje ervaring op hebt gedaan kan je ze alsnog kopen.

Onze aquariumdatabase : http://aquavisie.retry.org/Database/database.html

Berichten: 10241 | Van: Geldrop | Geregistreerd: Sep 2002  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Wouter Verbruggen

Lid # 17783

Ledenwaardering:
5
dank allemaal

ik weet dat ze speciale watersamenstelling nodig hebben, maar ik heb het laten testen en de watersamenstelling is wel goed voor ramirezi's

ik zou ook wel kijken in de winkel voor wildfang [Smile]

[ 11.03.2010, 21:36: Bericht aangepast door: Wouter Verbruggen ]

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.