Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » SPECIFIEKE BEWONERS » Garnalen, kreeften en krabben » waarom zo duur????? (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: waarom zo duur?????
michel258

Lid # 5970

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor michel258   Email michel258   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik vraag me af waarom garnalen in de winkel zo duur zijn.
Hier betaal je 10.50 euro voor een paartje.
Als ik de forms lees, "fokken ze als konijnen"
Willen de winkeliers snel rijk worden of heeft dit een andere reden?

Berichten: 135 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Apr 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
schaduwvacht
Team AF stand
Lid # 5351

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor schaduwvacht   Email schaduwvacht   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
welke garnalen? niet alle soorten fokken als konijnen!

------------------------------
Beren in de Kalverstraat zijn over het algemeen genomen schoothondjes

Berichten: 6389 | Van: purmerend | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
inderdaad, SV slaat de spijker op zn kop. Het gaat om de soort garnaal. Sommigen zijn duurder (kweken minder makkelijk, of er moet goed geselecteerd worden zodat je een goede lijn behoudt).

Vuurgarnalen zijn tegenwoordig redelijk goedkoop te krijgen. Crystal Reds zijn alweer duurder, bijvoorbeeld.

Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 48395 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
michel258

Lid # 5970

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor michel258   Email michel258   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
het gaat om bijengarnalen.
ik wilde er 10 a 15 kopen, maar dat wordt een dure grap.

Berichten: 135 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Apr 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
michel258

Lid # 5970

Waardeer Lid
of vuurgarnalen
Deefdeef

Lid # 2657

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Deefdeef   Email Deefdeef   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
10.50 voor 2 bijengarnalen??? Dat is inderdaad erg duur. Ik zou niet meer als 1,50 voor een bijengarnaal betalen.

Lid van Aquariumvereniging Ons Genoegen (meer info)

Berichten: 628 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Feb 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
michel258

Lid # 5970

Waardeer Lid
iemand in rotterdam waar ik er een aantal van kan overnemen?
eventueel tegen betaling.

Deddo
Team AF stand
Lid # 7500

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Deddo   Email Deddo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Michel, vraag even aan Marlene over bijtjes, die heeft ze

Groetjes, Deddo
AFstand op Vivarium 2009|AFstand op de NBAT

Berichten: 2083 | Van: Zevenbergen | Geregistreerd: Jan 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
aqua dieter

Lid # 2803

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor aqua dieter   Email aqua dieter   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ken het probleem.
Ik zocht vuurgarnalen en kon er kopen tegen 5€ per stuk. Heb ik uiteraard niet gedaan.
Maar er zijn hier idd enkele mensen die er af en toe weggeven /verkopen aan een schappelijke prijs.
Zo heb ik de mijne ook gevonden.

ZA rio 240

Berichten: 408 | Van: hasselt belgie | Geregistreerd: Feb 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
@Michel: wij wonen in Barendrecht en hebben vuurtjes. Als je interesse hebt, moet je me maar ff een pb sturen.

Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 48395 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RomboNUB

Lid # 8869

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RomboNUB   Email RomboNUB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb ook nog wat vuurgarnalen mocht je langs Vlaardingen komen.

"Without evil there can be no good, so it must be good to be evil sometime."
Stenenbak |Aqua40|54L |

Berichten: 2844 | Van: Vlaardingen | Geregistreerd: Aug 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene

Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ben dan toch benieuwd waar je die prijzen zag, want in Rotterdam ken ik ook winkeladresjes daar zijn ze hooguit 2.95 per paar.

Zelf kan ik er momenteel even niet missen, een latere periode vast weer wel.

Aqua40 | juwel70 | update 28 mei | overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 8017 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Matthijs Kolpa

Lid # 10007

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Matthijs Kolpa   Email Matthijs Kolpa   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
in Hillegersberg, waar ik altijd naar toe ga, zijn vuurgarnaaltjes zo'n 5 euri per paartje. das ook al belachelijk duur, vind ik.

Save water for fishies, drink beer instead

m'n website: www.aquariumvisjes.nl

Berichten: 265 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene

Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
In hilligersberg is het adres waar ik over sprak.

Aqua40 | juwel70 | update 28 mei | overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 8017 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Lian

Lid # 9068

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Lian   Email Lian   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb nog regenbooggarnalen over, die ik wegdoe(gratis)tis wel in oude tonge...
Berichten: 110 | Van: Oude Tonge | Geregistreerd: Sep 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
garnalen gek

Lid # 4116

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor garnalen gek   Email garnalen gek   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deefdeef:
10.50 voor 2 bijengarnalen??? Dat is inderdaad erg duur. Ik zou niet meer als 1,50 voor een bijengarnaal betalen.

Voor € 12,50 heb je er bij mij 10 stuks voor, kan je na gaan doe duur dit is

Willem

Mijn website, garnalen en kreeften
De garnalen en kreeften database
De aquarium bazar

Berichten: 524 | Van: IJmuiden | Geregistreerd: Aug 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
platy

Lid # 10161

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor platy     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
in een winkel bij mij in de buurt zijn roodneusgarnalen 2,50 per stuk ik wou ongeveer 10 kopen mij te duur

mijn album http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/15/4655.html?
groeten job

Berichten: 4768 | Van: Britsum(dicht bij Leeuwarden) | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
TheBull

Lid # 1833

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor TheBull   Email TheBull   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Klopt sommige garnalen zijn goedkoper dan de andere, maar toch betaal ik liever wat meer voor een goede op lijn gekweekte garnaal. Dan voor weinig geld een bv. een vuurtje die niet op kleur komt. Een goede kweker heeft zelf ook behoorlijk wat geld moeten betalen voor een goede kweek op te zetten. En goed kweken gaat gewoon veel tijd in zitten, en brengt nog meer kosten met zich mee eten water verschonen lampen verwarming en daar mag dan ook eigenlijk wel wat voor betaald worden. Maar 5 euro per stuk voor bijtjes is best grof. Natuurlijk is het een hobby en dat kost altijd geld, maar gaat er wel van uit dat de kwekers ervoor zorgen dat jou aanschaf van bv. garnalen een stuk minder duur wordt. Ik kan je een voorbeeld geven, ik heb L-nummers gekweekt en daar vroeg ik 3,50 stuk voor. Sommige vonden dat nog te duur, terwijl je ze bijna een half jaar verzorgt en eten geef. En voor het opfokken van jonge gaat er behoorlijk wat eten doorheen, dan heb ik zoiets ga ze dan lekker in de winkel kopen. Maar zo te lezen zit je voor een dubbeltje op de eerste rang er wordt je genoeg aan geboden [Big Grin]

Op 26-09-2009 gestopt met roken.

Groet,
Jan.

Berichten: 1972 | Van: Vlissingen | Geregistreerd: Oct 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Goldfishlover

Lid # 10954

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Goldfishlover   Email Goldfishlover       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb net aantal waaierhand garnalen gekocht voor bij mijn guppen.
Deze koste €7,90 per stuk is dat duur?

Ook zag ik leuke cristel reds leken lekker actief die waaierhands zijn mooi, maar beweegt niet veel he [Smile]
zit er over te denken ook hier een aantal vann te nemen (vergeten te vragen in winkel of dit samen kan) zou dit kunnen met de guppen,en de waaierhand garnalen.

Goldfishlover's Goudvissen

Berichten: 1401 | Van: NL | Geregistreerd: Jun 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
garnalen gek

Lid # 4116

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor garnalen gek   Email garnalen gek   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door platy:
in een winkel bij mij in de buurt zijn roodneusgarnalen 2,50 per stuk ik wou ongeveer 10 kopen mij te duur

Roodneusjes zijn niet makkelijk te kweken. Dat heeft ook met de prijs te maken.

Willem

De aquarium bazar

Berichten: 524 | Van: IJmuiden | Geregistreerd: Aug 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Jorishend

Lid # 11161

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Jorishend     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb gisteren twee roodneusgarnalen gehaald
Ik moet zeggen dat ze niet er actief zijn.
Eentje is al gestorven door vervelling.

Heeft dit met de temperatuur te maken dat ze niet actief zijn? (26 Graden)

Met vriendelijke groet
Joris

Berichten: 490 | Van: Roosendaal | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
garnalen gek

Lid # 4116

Ledenwaardering:
5
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorishend:
Ik heb gisteren twee roodneusgarnalen gehaald
Ik moet zeggen dat ze niet er actief zijn.
Eentje is al gestorven door vervelling.

Heeft dit met de temperatuur te maken dat ze niet actief zijn? (26 Graden)

Het was misschien beter geweest als je eerst wat informatie over deze diertjes opgezocht had [Frown]
Twee stuks is ook veel te weinig.
Het zijn groeps dieren.
Vooral bij roodneusjes is een groep belangrijk

Willem

De aquarium bazar

Jorishend

Lid # 11161

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Jorishend     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
@garnalengek:

Ik heb nu nog 5 garnalen.
vrijdag haal ik er nog 5 a 6

Met vriendelijke groet
Joris

Berichten: 490 | Van: Roosendaal | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Sander OR

Lid # 11023

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Sander OR   Email Sander OR   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldfishlover:
Ik heb net aantal waaierhand garnalen gekocht voor bij mijn guppen.
Deze koste €7,90 per stuk is dat duur?

Ook zag ik leuke cristel reds leken lekker actief die waaierhands zijn mooi, maar beweegt niet veel he [Smile]
zit er over te denken ook hier een aantal vann te nemen (vergeten te vragen in winkel of dit samen kan) zou dit kunnen met de guppen,en de waaierhand garnalen.

dit kan wel [Wink] ik denk wel dat je het over Atyopsis Moluccensis hebt, de Aziatische vorm.
dit is een vredig beestje en laat het kleinste garnaaltje met rust. dus daar hoef je geen zorgen over te maken. hoe ze het bij guppen doen weet ik niet. maar ik denk ook wel dat hier geen problemen zullen komen.

ps: bij mij in de buurt Japonica Garnaal 5,25

[ 06.08.2008, 13:50: Bericht aangepast door: Sander OR ]

Groeten

Berichten: 221 | Van: De Lutte | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Berik

Lid # 8726

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Berik   Email Berik   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hier kosten de bijengarnalen 5,95 per stuk.
En vuurgarnalan 1,95

Berichten: 71 | Van: Brunssum | Geregistreerd: Jul 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 2 pagina's: 1  2   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.