bericht geplaatst
Ik vraag me af waarom garnalen in de winkel zo duur zijn. Hier betaal je 10.50 euro voor een paartje. Als ik de forms lees, "fokken ze als konijnen" Willen de winkeliers snel rijk worden of heeft dit een andere reden?
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
welke garnalen? niet alle soorten fokken als konijnen!
------------------------------ Beren in de Kalverstraat zijn over het algemeen genomen schoothondjes Berichten: 6389 | Van: purmerend | Geregistreerd: Jan 2006
bericht geplaatst
inderdaad, SV slaat de spijker op zn kop. Het gaat om de soort garnaal. Sommigen zijn duurder (kweken minder makkelijk, of er moet goed geselecteerd worden zodat je een goede lijn behoudt).
Vuurgarnalen zijn tegenwoordig redelijk goedkoop te krijgen. Crystal Reds zijn alweer duurder, bijvoorbeeld.
bericht geplaatst
het gaat om bijengarnalen. ik wilde er 10 a 15 kopen, maar dat wordt een dure grap.
bericht geplaatst
10.50 voor 2 bijengarnalen??? Dat is inderdaad erg duur. Ik zou niet meer als 1,50 voor een bijengarnaal betalen.
------------------------------ Lid van Aquariumvereniging Ons Genoegen (meer info) Berichten: 628 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Feb 2005
bericht geplaatst
iemand in rotterdam waar ik er een aantal van kan overnemen? eventueel tegen betaling.
bericht geplaatst
Ik ken het probleem. Ik zocht vuurgarnalen en kon er kopen tegen 5€ per stuk. Heb ik uiteraard niet gedaan. Maar er zijn hier idd enkele mensen die er af en toe weggeven /verkopen aan een schappelijke prijs. Zo heb ik de mijne ook gevonden.
------------------------------ ZA rio 240 Berichten: 408 | Van: hasselt belgie | Geregistreerd: Feb 2005
bericht geplaatst
Ik heb ook nog wat vuurgarnalen mocht je langs Vlaardingen komen.
------------------------------ "Without evil there can be no good, so it must be good to be evil sometime." Stenenbak |Aqua40|54L | Berichten: 2844 | Van: Vlaardingen | Geregistreerd: Aug 2007
bericht geplaatst
Ik heb nog regenbooggarnalen over, die ik wegdoe(gratis)tis wel in oude tonge...
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Deefdeef: 10.50 voor 2 bijengarnalen??? Dat is inderdaad erg duur. Ik zou niet meer als 1,50 voor een bijengarnaal betalen.
Voor € 12,50 heb je er bij mij 10 stuks voor, kan je na gaan doe duur dit is
bericht geplaatst
Klopt sommige garnalen zijn goedkoper dan de andere, maar toch betaal ik liever wat meer voor een goede op lijn gekweekte garnaal. Dan voor weinig geld een bv. een vuurtje die niet op kleur komt. Een goede kweker heeft zelf ook behoorlijk wat geld moeten betalen voor een goede kweek op te zetten. En goed kweken gaat gewoon veel tijd in zitten, en brengt nog meer kosten met zich mee eten water verschonen lampen verwarming en daar mag dan ook eigenlijk wel wat voor betaald worden. Maar 5 euro per stuk voor bijtjes is best grof. Natuurlijk is het een hobby en dat kost altijd geld, maar gaat er wel van uit dat de kwekers ervoor zorgen dat jou aanschaf van bv. garnalen een stuk minder duur wordt. Ik kan je een voorbeeld geven, ik heb L-nummers gekweekt en daar vroeg ik 3,50 stuk voor. Sommige vonden dat nog te duur, terwijl je ze bijna een half jaar verzorgt en eten geef. En voor het opfokken van jonge gaat er behoorlijk wat eten doorheen, dan heb ik zoiets ga ze dan lekker in de winkel kopen. Maar zo te lezen zit je voor een dubbeltje op de eerste rang er wordt je genoeg aan geboden
------------------------------ Op 26-09-2009 gestopt met roken.
Groet, Jan. Berichten: 1972 | Van: Vlissingen | Geregistreerd: Oct 2004
bericht geplaatst
Ik heb net aantal waaierhand garnalen gekocht voor bij mijn guppen. Deze koste €7,90 per stuk is dat duur?
Ook zag ik leuke cristel reds leken lekker actief die waaierhands zijn mooi, maar beweegt niet veel he zit er over te denken ook hier een aantal vann te nemen (vergeten te vragen in winkel of dit samen kan) zou dit kunnen met de guppen,en de waaierhand garnalen.
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Jorishend: Ik heb gisteren twee roodneusgarnalen gehaald Ik moet zeggen dat ze niet er actief zijn. Eentje is al gestorven door vervelling.
Heeft dit met de temperatuur te maken dat ze niet actief zijn? (26 Graden)
Het was misschien beter geweest als je eerst wat informatie over deze diertjes opgezocht had Twee stuks is ook veel te weinig. Het zijn groeps dieren. Vooral bij roodneusjes is een groep belangrijk
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Goldfishlover: Ik heb net aantal waaierhand garnalen gekocht voor bij mijn guppen. Deze koste €7,90 per stuk is dat duur?
Ook zag ik leuke cristel reds leken lekker actief die waaierhands zijn mooi, maar beweegt niet veel he zit er over te denken ook hier een aantal vann te nemen (vergeten te vragen in winkel of dit samen kan) zou dit kunnen met de guppen,en de waaierhand garnalen.
dit kan wel ik denk wel dat je het over Atyopsis Moluccensis hebt, de Aziatische vorm. dit is een vredig beestje en laat het kleinste garnaaltje met rust. dus daar hoef je geen zorgen over te maken. hoe ze het bij guppen doen weet ik niet. maar ik denk ook wel dat hier geen problemen zullen komen.
ps: bij mij in de buurt Japonica Garnaal 5,25
[ 06.08.2008, 13:50: Bericht aangepast door: Sander OR ]
------------------------------ Groeten Berichten: 221 | Van: De Lutte | Geregistreerd: Jul 2008
bericht geplaatst
Hier kosten de bijengarnalen 5,95 per stuk. En vuurgarnalan 1,95