bericht geplaatst
Het wordt weer eens tijd voor een paar fotootjes van de hillstreambakjes en de Stiphodon bak.
Bakje 1
Vorige week heb ik de groep van m'n favoriete hillstreamloaches samengevoegd. Ze 'zwemmen' nu alle 6 tezaam in dit bakje.
Eén van de twee Rhinogobius mannetjes vindt het altijd leuk om de Hypergastromyzons te storen bij het eten.
Hij zou zich beter kunnen bezighouden met het opvoeden van z'n kinderen.
Sinogastromyzon wui laat zich bijna nooit zien en zeker niet fotograferen. Maar een algentabletje doet soms wonderen. Op de foto samen met Gastromyzon zebrinus, G. viriosus, G. ctenocephalus en Tanichthys albonubes.
bericht geplaatst
Heel erg mooie, natuurlijk ogende bak. Je hebt ook lekker veel soorten loaches. Die Hypergastromyzons had ik nog nooit gezien. Erg mooie luipaard-achtige tekening. En wat me ook opvalt is dat de kop heel goed van de romp te onderscheiden is, beter dan bij mijn Sewellia's bijvoorbeeld
bericht geplaatst
mooi hoor Kajsa Wil je weer eens een keertje wat foto's plaatsen van de Badis sp. buxar heb ze namenlijk ook en vindt jou vissen zeer mooi. Maar ja die van mij zijn dan ook nog maar ruim 1 cm groot.
------------------------------ De rio 180 Z-A Update 18 januari '12
Groetjes, Kris Berichten: 2577 | Van: nunspeet | Geregistreerd: Mei 2009
| IP: Gelogd |
Citaat: Zitten hier ook de stiphodons bij of zitten die in een andere bak?
Geen Stiphodons in bergbeekbak 1. De meeste zwemmen in deze bak, maar ook een aantal in bergbeekbakje 2.
Citaat: Die Hypergastromyzons had ik nog nooit gezien. Erg mooie luipaard-achtige tekening. En wat me ook opvalt is dat de kop heel goed van de romp te onderscheiden is, beter dan bij mijn Sewellia's bijvoorbeeld
Sewellia's, Pseudogastromyzons en Beaufortia's zijn me veel te territoriaal. Gastromyzon en Hypergastromyzons zijn een stuk 'beschaafder'; dat is de voornaamste reden waarom ik voor deze hillstreamloaches heb gekozen.
Citaat:Wil je weer eens een keertje wat foto's plaatsen van de Badis sp. buxar
Ze zwemmen niet in één van m'n bergbeekjes, maar ik zal ze weer eens proberen op de foto te krijgen. Ik heb alleen nog de tweede en derde generatie over en deze zijn ook (nog) wel een stukje kleiner dan het oorspronkelijke vijftal.
bericht geplaatst
Altijd weer een feest om naar jou bakken te kijken Henri! Je weet met foto's van je stiphodons maak je me altijd blij... Je bakken staan er zoals altijd mooi bij!