Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Kajsa's bergbeekbakjes (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 6 pagina's: 1  2  3  4  5  6   
Auteur Onderwerp: Kajsa's bergbeekbakjes
Kajsa12

Lid # 6883

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Kajsa12   Email Kajsa12   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Het wordt weer eens tijd voor een paar fotootjes van de hillstreambakjes en de Stiphodon bak.

Bakje 1

Vorige week heb ik de groep van m'n favoriete hillstreamloaches samengevoegd.
Ze 'zwemmen' nu alle 6 tezaam in dit bakje.

-

-

Eén van de twee Rhinogobius mannetjes vindt het altijd leuk om de Hypergastromyzons te storen bij het eten.

-

Hij zou zich beter kunnen bezighouden met het opvoeden van z'n kinderen.

-

Sinogastromyzon wui laat zich bijna nooit zien en zeker niet fotograferen. Maar een algentabletje doet soms wonderen.
Op de foto samen met Gastromyzon zebrinus, G. viriosus, G. ctenocephalus en Tanichthys albonubes.
 -

G. zebrinus
 -

G. viriosus en de Hypergastro's.
 -

Het bakje
 -

Berichten: 2506 | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Fcdh

Lid # 22759

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Fcdh   Email Fcdh   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooie bak hoor! erg natuurlijk nagebootst.
mooie visjes zwemmen erin, leuk ingericht.

------------------------------
GR. Tim

Juwel vision 260
superfish40

Berichten: 681 | Van: Zoetermeer | Geregistreerd: Mei 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mr. Fish

Lid # 22503

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mr. Fish     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooie bak!! Lijkt net een stukje van een echte rivier!
Ook mooie vissen hoe ze op die rotsen liggen, net koeien die gras eten xD

Groetjes

Aqua 20

Berichten: 1230 | Van: Opwijk, Vlaams-Brabant | Geregistreerd: Apr 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Botia

Lid # 2994

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Botia   Email Botia   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dit naderd dicht het oorspronkelijke leefgebied! Mijn complimenten!

[ 10.07.2011, 00:22: Bericht aangepast door: Botia ]

Geen man zo wijs, of hij kan dwalen.

Berichten: 12573 | Van: Bovenkarspel | Geregistreerd: Mar 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peterdenhaag53

Lid # 22688

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor peterdenhaag53   Email peterdenhaag53   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Erg mooi zo'n bakje zeg. Knap gedaan.

mijn rio 125
nano van peterdenhaag53

Berichten: 685 | Geregistreerd: Apr 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
lombok

Lid # 19791

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor lombok   Email lombok   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Heel mooi biotoop zeg. Mooi ook die algengroei op de stenen.

Prachtige foto's van de loaches die niet makkelijk te fotograferen zijn.

Zitten hier ook de stiphodons bij of zitten die in een andere bak?

Rio 400

Berichten: 161 | Geregistreerd: Sep 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
swordfish

Lid # 22504

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor swordfish   Email swordfish   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooi bakje

Opgeheven bakje

Swordfish zijn 80 cm

Berichten: 2474 | Van: Groningen | Geregistreerd: Apr 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Prullenbak

Lid # 14480

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Prullenbak   Email Prullenbak   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wat een schitterende bak! Het blijft toch verleidelijk zo'n hillstream bak.

Groeten René

Berichten: 16056 | Van: Groningen | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Yogen-Sha

Lid # 22405

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Yogen-Sha   Email Yogen-Sha   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
inderdaad een mooie bak [thumbs]

Mvg Ronald
700Liter Zuid-Amerika met Acarichthys Heckelii's /Foto update: Januari-14-2012/Pagina: 04

Berichten: 2435 | Van: Delfzijl | Geregistreerd: Apr 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
fish

Lid # 12731

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor fish   Email fish   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Heel erg mooie, natuurlijk ogende bak.
Je hebt ook lekker veel soorten loaches.
Die Hypergastromyzons had ik nog nooit gezien. Erg mooie luipaard-achtige tekening. En wat me ook opvalt is dat de kop heel goed van de romp te onderscheiden is, beter dan bij mijn Sewellia's bijvoorbeeld [Big Grin]

Pulcher bakje

Tanganyika bakje

Groeten P.B.

Berichten: 1638 | Van: Hollands Kroon | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
kvdw

Lid # 14069

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor kvdw   Email kvdw   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooi hoor Kajsa [Wink] Wil je weer eens een keertje wat foto's plaatsen van de Badis sp. buxar heb ze namenlijk ook en vindt jou vissen zeer mooi. Maar ja die van mij zijn dan ook nog maar ruim 1 cm groot. [Roll Eyes]

De rio 180 Z-A Update 18 januari '12

Groetjes,
Kris

Berichten: 2577 | Van: nunspeet | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Christiaan

Lid # 13387

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Christiaan   Email Christiaan   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik vind je aquarium mooi ingericht ook goed passend bij de behoefte van je vissen.

Mijn RIO125
Mijn plaatjes

Berichten: 283 | Van: Almere | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Kajsa12

Lid # 6883

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Kajsa12   Email Kajsa12   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Zitten hier ook de stiphodons bij of zitten die in een andere bak?

Geen Stiphodons in bergbeekbak 1. De meeste zwemmen in deze bak,
 -
maar ook een aantal in bergbeekbakje 2.

Citaat:
Die Hypergastromyzons had ik nog nooit gezien. Erg mooie luipaard-achtige tekening. En wat me ook opvalt is dat de kop heel goed van de romp te onderscheiden is, beter dan bij mijn Sewellia's bijvoorbeeld
Sewellia's, Pseudogastromyzons en Beaufortia's zijn me veel te territoriaal.
Gastromyzon en Hypergastromyzons zijn een stuk 'beschaafder'; dat is de voornaamste reden waarom ik voor deze hillstreamloaches heb gekozen.

Citaat:
Wil je weer eens een keertje wat foto's plaatsen van de Badis sp. buxar
Ze zwemmen niet in één van m'n bergbeekjes, maar ik zal ze weer eens proberen op de foto te krijgen.
Ik heb alleen nog de tweede en derde generatie over en deze zijn ook (nog) wel een stukje kleiner dan het oorspronkelijke vijftal.

[ 11.07.2011, 18:22: Bericht aangepast door: Kajsa12 ]

Berichten: 2506 | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
fishfood

Lid # 21214

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor fishfood   Email fishfood   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
zoo mooi [smitten]

60cm
80cm

Berichten: 1607 | Geregistreerd: Jan 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Meghan

Lid # 22957

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Meghan   Email Meghan   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
wow ik ben erg onder de indruk!

Juwel Rekord 110 gezelschapsbak

Juwel Panorama 100 gezelschapsbak

Berichten: 179 | Van: Rotterdam! | Geregistreerd: Mei 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
immixronnie

Lid # 16794

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor immixronnie   Email immixronnie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Altijd weer een feest om naar jou bakken te kijken Henri!
Je weet met foto's van je stiphodons maak je me altijd blij...
Je bakken staan er zoals altijd mooi bij!

[ 11.07.2011, 19:21: Bericht aangepast door: immixronnie ]

www.immixronnie.come2me.nl

Berichten: 515 | Van: amsterdam | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Meerval

Lid # 15853

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Meerval   Email Meerval   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wauw, prachtig. Welk filter gebruik je als ik vragen mag? Ziet er werkelijk prachtig uit!

Groetjes,

Meerval

Mijn Aquaria

Berichten: 3357 | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
panchax

Lid # 13553

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor panchax   Email panchax   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Heel mooi..
Maar ik ben vooral benieuwd naar je andere 2 bakjes, met hun bewonertjes.. [Razz]

Panchax z'n visjes ..

Berichten: 2499 | Van: uut Seeland. | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
platy

Lid # 10161

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor platy   Email platy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
super mooi!! [smitten]

150cm

Berichten: 7050 | Van: Friesland | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Gusstaff

Lid # 22865

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Gusstaff   Email Gusstaff   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
wat een geweldige bakken en bewoners zeg!!! [Big Grin]
echt niet normaal meer. [thumbs] [petjeaf]

feedin' time!

juwel rekord 600

filmpje rekord 600

Berichten: 1015 | Van: enschede | Geregistreerd: Mei 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
sjoopie97

Lid # 21748

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor sjoopie97   Email sjoopie97   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wow…

Echt hele mooie beekjes! [smitten]

Groeten, Martijn

Berichten: 1731 | Van: hoogeveen | Geregistreerd: Feb 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Kajsa12

Lid # 6883

Wat bewoners van de bak v/d laatste foto (bergbeekbakje 3)

Eerst maar wat leden van de familie Sicydiinae:

Stiphodon cf. weberi
Deze Stiphodon heb ik het langst van allen; zo'n 2,5 jaar.
 -

Stiphodon ST02/Rainbowcolour
 -

Stiphodon ST01/Orangefin
 -

Stiphodon percnopterygionus
 -

en nog een keer (volgende keer zal ik eens wat beter het glas poetsen [Smile] )
 -

Er 'zwemmen' ook 5 Sicyopterus sp. (waarschijnlijk S. lagocephalus)

Ze zien er meestal zo uit.
 -

Maar soms ook zo.
 -

kvdw

Lid # 14069

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor kvdw   Email kvdw   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Erg mooie [foto] weer!

[ 27.07.2011, 22:36: Bericht aangepast door: kvdw ]

De rio 180 Z-A Update 18 januari '12

Groetjes,
Kris

Berichten: 2577 | Van: nunspeet | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
swordfish

Lid # 22504

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor swordfish   Email swordfish   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Bijzondere vissen

Opgeheven bakje

Swordfish zijn 80 cm

Berichten: 2474 | Van: Groningen | Geregistreerd: Apr 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mr. Fish

Lid # 22503

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mr. Fish     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Die stiphodons zijn echt leuk!!

Groetjes

Aqua 20

Berichten: 1230 | Van: Opwijk, Vlaams-Brabant | Geregistreerd: Apr 2011  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 6 pagina's: 1  2  3  4  5  6   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.