Ondertussen een steen uit koken die eerder in men ander bak zat.
Dit is het resultaat tot nu toe vol met belletjes.
Morgen zal ik even een foto maken als de boel goed is bij gekomen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Nog 1 vraagje. Aan de pomp zit een tuit die er af en in kan. Daar zitten allemaal gaatjes in en die heb ik nu iets boven het water zo dat het water er iets in klettert zeg maar. Kan dit kwaad komen namelijk gelijk wel allemaal lucht belletjes in de bak.
Nou ik hoor het wel.
Gr Bob
[ 29.01.2010, 18:07: Bericht aangepast door: dog ]
bericht geplaatst
Dat kan geen kwaad. Er komt zo alleen zuurstof in de bak. Ik heb het ook zo bij mijn krabben bak omdat daar wijnig planten in zitten. Het enige naadeel kan zijn dat je er niet kan van slapen!
------------------------------ 30L | 110L | Heremieten | Krabben Gr Indomie Berichten: 473 | Van: Zuid-Holland | Geregistreerd: Aug 2009
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Jup, je went er aan. Ik heb zelf 3 aquariums + een quarantene bak op mijn kamer staan en volgens mijn moeder maaken ze een enorm kabaal. Maar ik merk er niks van!
------------------------------ 30L | 110L | Heremieten | Krabben Gr Indomie Berichten: 473 | Van: Zuid-Holland | Geregistreerd: Aug 2009
bericht geplaatst
Nou hier even een foto van 2 dagen later. Het is natuurlijk de bedoeling dat de achterkant mooi begroeit woord. Dit wou ik vooral doen met het plantje wat nu voor het pompje zit dit moet een beste groeier zijn dus van daar.
Het mos komt uit men ander bak. Daar had het niet zo veel licht en heeft het iets een klap gehad dus hoop dat het weer aanslaat. Het lever mos op de steen doet het wel goed.
Ja misschien nog wat voorgrond plantjes. Want mag best begroeid worden allemaal.
bericht geplaatst
Ja dat klopt dat zijn 2 verschillende maar bedoel aan de ander kant voor men pomp zeg maar aan de linker kant. En ik wou ze ook iets uit elkaar zetten maar door dat de pomp via van die gaatje water in de bak laat stromen denk ik dat de bladeren de hele tijd alle kant op zouden gaan.
Van die stekjes komt wel goed. Heb hem ook in men andere bak maar daar slaat hij nog steeds niet mooi aan. Hopen dat hij dat hier wel doet deze bak heeft ten eerste ander licht en is lichter.
bericht geplaatst
leuk bakje ,ook een hele mooie steen , heb zelf net voor de gein weer een aqua 40 opgestart nadat het bij kimvisjes tot 2x toe fout gegaan was , er was steeds veel last van alg en de planten deden het slecht , ik heb nu de lamp vervangen door een philips 840 en het gaat perfect , dit is mischien een tip voor je , dat blauwe lampje werkt echt niet , en het ziet er met een 840 ook beter uit.
------------------------------ betweters weten niet alles beter Fotoalbum Berichten: 19 | Van: wijchen | Geregistreerd: Jul 2009
Corydoras pygmaeus 3 tot 5 Rasbora maculata 8 tot 10 Garnalen.
De habrosus heb ik ook gehad, geweldig mooie beestjes, weet alleen niet of deze ook niet net te groot worden voor je bakje. Misschien dat iemand anders dat weet. Bororas Brigittae, deze wou ik zelf ook graag maar kon ze steeds niet krijgen. En garnalen zijn heel erg leuk voor zo'n bakje. Heb zelf ook twee van zulke bakjes gehad, nu samengevoegd in een 60cm bakje.
Zelf heb ik de Celestichthys margaritatus ook en mijn aqua 40 gehad en vond het niet zo'n succes. Ze waren heel erg schuw bij mij.
En als laatste heb ik de hyphessobrycon amandae in mijn aqua40 bakjes gehad, leuk visje.
bericht geplaatst
Volgens internet zou het moeten kunnen de Corydoras habrosus maar daar zal ik dan nog even goed over naar denken.
Ja dat is dus het probleem dit hoor ik vaker dat de Celestichthys margaritatus schuw is in dit type bakje dus denk daar ook zelf nog even goed over naar heb nog een paar dagen gelukkig haha
De hyphessobrycon amandae is ook een leuk visje. Heb het net even opgezocht op internet. Ben ze hier in Zwolle nog niet tegen gekomen.
Thanx voor de tips. En als je nog wat te binnen schiet hoor ik het ook super graag.
bericht geplaatst
sorry voor de late reactie maar ik zit alleen in het weekend op het forum , de lamp in de aqua 40 is een 11 watt pl lamp , die hebben ze bij iedere electro zaak in verschillende kleur nummers , het kost ook weinig , zo rond de 5 euro , succes ermee
------------------------------ betweters weten niet alles beter Fotoalbum Berichten: 19 | Van: wijchen | Geregistreerd: Jul 2009