Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Aqua 40 Appart (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 3 pagina's: 1  2  3   
Auteur Onderwerp: Aqua 40 Appart
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor appart   Email appart   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Nou zo als sommige al hebben gelezen bij mijn vraag over visbestand heb ik mij een aqua 40 aan geschaft van superfish.

Erg leuk bakje voor er bij en kon hem voor weinig halen.
En kras vrij.

Er zit een verwarming en een pomp bij.
En iets zwarte grind bodem.
Maar daar heb ik nog meer bij gehaald.

Ben thuis gekomen en ben natuurlijk gelijk begonnen met de boel schoon te maken al was hij al super netjes. (daar ben ik vergeten foto's van te maken)

Toen het grind uit spoelen.
 -
Het grind is 1-2mm zwart.

-
Toen de bak op de plek gezet.

Onder tussen de aangeschafte plantjes in men ander bak opgeslagen.
 -

En toen begonnen met water vullen.
 -

-

[ 29.01.2010, 18:06: Bericht aangepast door: dog ]

------------------------------
GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Berichten: 289 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor appart   Email appart   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Toen de bak iets inrichten.
 -

Ondertussen een steen uit koken die eerder in men ander bak zat.
 -

Dit is het resultaat tot nu toe vol met belletjes.
 -

-

-

Morgen zal ik even een foto maken als de boel goed is bij gekomen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Nog 1 vraagje.
Aan de pomp zit een tuit die er af en in kan.
Daar zitten allemaal gaatjes in en die heb ik nu iets boven het water zo dat het water er iets in klettert zeg maar.
Kan dit kwaad komen namelijk gelijk wel allemaal lucht belletjes in de bak.

Nou ik hoor het wel.

Gr Bob

[ 29.01.2010, 18:07: Bericht aangepast door: dog ]

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Berichten: 289 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquazzz

Lid # 16853

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquazzz   Email Aquazzz   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk, ik blijf het topic volgen [Big Grin]

Met viendelijke groet Aquazzz !!

Mijn rekord 800

Berichten: 604 | Van: Zeeland | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Indomie

Lid # 15235

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Indomie   Email Indomie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat kan geen kwaad.
Er komt zo alleen zuurstof in de bak.
Ik heb het ook zo bij mijn krabben bak omdat daar wijnig planten in zitten.
Het enige naadeel kan zijn dat je er niet kan van slapen! [Wink] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin]

30L | 110L | Heremieten | Krabben
Gr Indomie

Berichten: 473 | Van: Zuid-Holland | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Nou heb geluk hij staat in de wo0on kamer dus moet geen probleem wezen.

En volgens mij wen je er net zo aan als het tikken van de klok.
Dus maar even afwachten anders stel ik hem anders in.

Gr Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Indomie

Lid # 15235

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Indomie   Email Indomie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Jup, je went er aan. [Wink]
Ik heb zelf 3 aquariums + een quarantene bak op mijn kamer staan en volgens mijn moeder maaken ze een enorm kabaal. [Embarrassed]
Maar ik merk er niks van! [Big Grin]

Gr Indomie

Berichten: 473 | Van: Zuid-Holland | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
hahaha ja drie is wat meer natuurlijk.

Die andere van mij hoor je verder helemaal niet.
Maar het heeft wel wat gezelligs.

Als ik het zat zou zijn doe ik hem gewoon wat lager en dan hoor je het ook niet meer.

Nu maar wachten tot alles mooi aan slaat in de bak.

Er zit een wit en een blauw licht in dus ben benieuwd.

GR Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

claudje

Lid # 8780

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor claudje   Email claudje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
leuk bakje hoor! [Big Grin]

470 liter bak
Kogelbakje 25 liter
Amano 16 liter

Groetjes,

Claudia

Berichten: 1098 | Van: 's-Hertogenbosch | Geregistreerd: Aug 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Dankje maar moet nog veel mooier worden hoop ik.

Gr Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Indomie

Lid # 15235

Ledenwaardering:
4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appart:
hahaha ja drie is wat meer natuurlijk.

Die andere van mij hoor je verder helemaal niet.
Maar het heeft wel wat gezelligs.

Als ik het zat zou zijn doe ik hem gewoon wat lager en dan hoor je het ook niet meer.

Nu maar wachten tot alles mooi aan slaat in de bak.

Er zit een wit en een blauw licht in dus ben benieuwd.

GR Bob

Bij mij hoor je er ook maar 2 [Wink] [Big Grin]

Gr Indomie

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Nou hier even een foto van 2 dagen later.
Het is natuurlijk de bedoeling dat de achterkant mooi begroeit woord.
Dit wou ik vooral doen met het plantje wat nu voor het pompje zit dit moet een beste groeier zijn dus van daar.

Het mos komt uit men ander bak.
Daar had het niet zo veel licht en heeft het iets een klap gehad dus hoop dat het weer aanslaat.
Het lever mos op de steen doet het wel goed.

Ja misschien nog wat voorgrond plantjes.
Want mag best begroeid worden allemaal.

Hier de foto's

-
 -
 -
 -
 -
 -

Ik hoor het wel als er tips zijn.

Gr Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Apua favour

Lid # 13327

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Apua favour   Email Apua favour   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooi bakkie man!

Die 2 planten voor je pomp, zijn 2 verschillende toch?
Wel zelfde soort blad maar verschillende kleur.

Misschien slimmer die wat uit elkaar te zitten, dat je 2 groepjes hebt, ziet er wat rustiger uit.

En als je stekjes over gaat hebben van die rooie plant, ik weet waar je woont [Wink] [Big Grin] [Big Grin]

[ 31.01.2010, 15:58: Bericht aangepast door: Apua favour ]

Mijn bakkie

80cm A. Cacatuoides

Berichten: 877 | Van: Zalk | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Ja dat klopt dat zijn 2 verschillende maar bedoel aan de ander kant voor men pomp zeg maar aan de linker kant.
En ik wou ze ook iets uit elkaar zetten maar door dat de pomp via van die gaatje water in de bak laat stromen denk ik dat de bladeren de hele tijd alle kant op zouden gaan.

Van die stekjes komt wel goed.
Heb hem ook in men andere bak maar daar slaat hij nog steeds niet mooi aan.
Hopen dat hij dat hier wel doet deze bak heeft ten eerste ander licht en is lichter.

GR Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

pappavisjes

Lid # 14757

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor pappavisjes   Email pappavisjes   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
leuk bakje ,ook een hele mooie steen , heb zelf net voor de gein weer een aqua 40 opgestart nadat het bij kimvisjes tot 2x toe fout gegaan was , er was steeds veel last van alg en de planten deden het slecht , ik heb nu de lamp vervangen door een philips 840 en het gaat perfect , dit is mischien een tip voor je , dat blauwe lampje werkt echt niet , en het ziet er met een 840 ook beter uit.

betweters weten niet alles beter
Fotoalbum

Berichten: 19 | Van: wijchen | Geregistreerd: Jul 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Oke maar hoe vervang je dat dan.
Want dit is toch geen gewone tl.

Maar een heel ander soort lamp.

Ben daar wel benieuwd naar.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Zo vandaag nog even 2 plantjes toegevoegd en wat veranderd met het java mos.

De plantjes die ik er bij heb gedaan zijn.

Ceratopteris thalictroides
Sagittaria teres

Hier even wat foto's

-
 -
 -
 -
 -

Ik hoor het wel.

[ 03.02.2010, 19:08: Bericht aangepast door: appart ]

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuke bakjes [Smile]

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Apua favour

Lid # 13327

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Apua favour   Email Apua favour   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er leuk uit!

wat zijn nu de precieze maten van die aqua40?
40x40x40?

Mijn bakkie

80cm A. Cacatuoides

Berichten: 877 | Van: Zalk | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Dankjewel allebei.
Nu eerst maar eens even de boel laten groeien.

volgens mij 30x30x27.
Maar is volgens mij wel ergens te vinden op google.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Aquatin

Lid # 12628

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er goed uit, mooi beplant. Weet je al wat erin gaat komen?

Groeten Tina

Juwel Rio 125
Juwel Rekord 60(Cristal reds)

Berichten: 2463 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
ja heb meerde bestandjes samen gesteld.

Dit zou het eventueel kunnen worden.

Corydoras habrosus 3 tot 5 stuks.
Boraras brigittae 8 stuks.
garnalen.

Of dit.

Celestichthys margaritatus 8 stuks als ze te vinden zijn.
Corydoras hastatus 3 tot 5
Garnalen.

Of

Corydoras pygmaeus 3 tot 5
Rasbora maculata 8 tot 10
Garnalen.

En het liefs zou ik een harem Dario dario willen.
Maar in Zwolle zijn ze niet te krijgen.

Als je een idee over een ander vis hebt hoor ik het graag.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Aquatin

Lid # 12628

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dan zou ik voor je eerste keuze gaan of eventueel voor de laatste.

Corydoras habrosus 3 tot 5 stuks.
Boraras brigittae 8 stuks.
garnalen.

of

Corydoras pygmaeus 3 tot 5
Rasbora maculata 8 tot 10
Garnalen.

De habrosus heb ik ook gehad, geweldig mooie beestjes, weet alleen niet of deze ook niet net te groot worden voor je bakje. Misschien dat iemand anders dat weet.
Bororas Brigittae, deze wou ik zelf ook graag maar kon ze steeds niet krijgen.
En garnalen zijn heel erg leuk voor zo'n bakje. Heb zelf ook twee van zulke bakjes gehad, nu samengevoegd in een 60cm bakje.

Zelf heb ik de Celestichthys margaritatus ook en mijn aqua 40 gehad en vond het niet zo'n succes. Ze waren heel erg schuw bij mij.

En als laatste heb ik de hyphessobrycon amandae in mijn aqua40 bakjes gehad, leuk visje.

Groeten Tina

Juwel Rio 125
Juwel Rekord 60(Cristal reds)

Berichten: 2463 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Volgens internet zou het moeten kunnen de Corydoras habrosus maar daar zal ik dan nog even goed over naar denken.

Ja dat is dus het probleem dit hoor ik vaker dat de
Celestichthys margaritatus schuw is in dit type bakje dus denk daar ook zelf nog even goed over naar heb nog een paar dagen gelukkig haha

De hyphessobrycon amandae is ook een leuk visje.
Heb het net even opgezocht op internet.
Ben ze hier in Zwolle nog niet tegen gekomen.

Thanx voor de tips.
En als je nog wat te binnen schiet hoor ik het ook super graag.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
En hier dan weer even men aqua 40.
Waar alles heel goed in gaat en lekker groeit.

Ben erg te spreken over dit bakje.
Zelfs de drijf plantjes doen het beter in dit bakje.

Hier ook wat foto's

-
 -
 -
 -
 -
 -

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

pappavisjes

Lid # 14757

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor pappavisjes   Email pappavisjes   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
sorry voor de late reactie maar ik zit alleen in het weekend op het forum , de lamp in de aqua 40 is een 11 watt pl lamp , die hebben ze bij iedere electro zaak in verschillende kleur nummers , het kost ook weinig , zo rond de 5 euro , succes ermee

betweters weten niet alles beter
Fotoalbum

Berichten: 19 | Van: wijchen | Geregistreerd: Jul 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 3 pagina's: 1  2  3   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.