Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » De nieuwe toestand in men bak 60x30x40 van appart (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 3 pagina's: 1  2  3   
Auteur Onderwerp: De nieuwe toestand in men bak 60x30x40 van appart
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor appart   Email appart   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Had al in het sub-forum inrichting aan gegeven dat ik niet blij was met men inrichting.

Nu heb ik hem dus aan gepast door dat ik ook te horen kreeg dat de mandjes van de planten moeten worden gehaald samen met het glaswol kon ik al mooi wat aan passen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
En hoor graag tip's.

Al vast bedankt.

oud aan zicht.

-
 -

En het nieuwe ben er nu wel wat blijer mee en heb gelijk nog even wat dingen besteld.

1 x Vesicularia sp mos (Christmas mos)
2 x Chladoflora Mosbol normaal
1 x Microsorium pteropus (Javavaren)

Hier de foto's van de bak nu.

-
 -
 -
 -
 -
 -

Ik hoor het graag van Jullie.

Gr Bob

[modedit: Topictitel aangepast]

[ 26.12.2009, 15:23: Bericht aangepast door: Didge ]

------------------------------
GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Berichten: 289 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Supercemal

Lid # 16039

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Supercemal   Email Supercemal   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuke bak [Big Grin]

Al zou ik Zwart plakfolie op je achterkant plakken, Dat is veel mooier en dat geeft diepte

Groetjes Supercemal

Mijn 60X30X40 En een deel van de 60X30X30
Mijn Aqua 40

Berichten: 567 | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor appart   Email appart   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ja dankje wel.

Was ik er vergeten bij te schijven dat gaat ook gebeuren.
En mijn kennende gebeurt dat zo dra de winkels weer open zijn dus doe het niet tijdelijk met een vuilniszak.

Las dat het te halen is in elke bouwmarkt.
Dus nu nog even zieken.

O ik zag dat de onderste foto niet goed staat dat is ook nog de oude indeling.

[Mod-Edit - Binnen 20 minuten kun je je eigen bericht nog aanvullen/aanpassen]

[ 26.12.2009, 16:08: Bericht aangepast door: Fullmaster ]

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Berichten: 289 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Indomie

Lid # 15235

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Indomie   Email Indomie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk, wat is je visbestand?

30L | 110L | Heremieten | Krabben
Gr Indomie

Berichten: 473 | Van: Zuid-Holland | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
@ Indomie

Neontetra 10, hockystick 3,Pantervisjes (Brachydanio frankei)3, Rode koraalplaty's 4, glasmeervallen 3, kempvisje 1, Ancistrus 1, otocinclus 1.

Maar hoorde dat dit niet echt een goed bestand is.
Dus moet ik hier nog even mee schuiven

En 10 vuurgarnalen maar daar wil ik er nog 10 of 20 bij hebben.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

ianenenya

Lid # 16045

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor ianenenya   Email ianenenya   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
koop er ook een stuk of 5 otocinclussen bij. die voelen zich veel beter in een groepje.
Berichten: 289 | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
@ ianenenya.

Ja had de tip al gekregen op het forum.
Ga maandag ook even wat visjes weg brengen.
En dan haal ik van de otocinclus eerst even een paar op.

Hoop dat ze er zijn hier in Zwolle haha.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Vandaag even 20 cherrygernallen opgehaald.
En kon daar ook een mooie pluk javamos mee nemen.

Heb het even achter het hout geklemd en in de steen gedrukt vond het wel leuk staan.
Ook heb ik wat kroos nu drijven.
Maar heb net een portie Limnobium laevigatum gekocht hier op het forum en dat drijft ook en dat moet er straks in komen en dan gaat het kroos er uit.

Ook is er nog onderweg maar dat komt pas in het nieuwe jaar pas aan.

De Javavaren en de Christmas mos.
Maak in met hulp van zuignappen met een ronding aan het uiteinde straks aan het raam.
En morgen ga ik achter plastic aan in de bouwmarkt, hoop dat ze daar ook van dat klevend plastic in het zwart hebben.

Hier even weer een paar foto's

-
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -

Wil graag nog meer planten want wil er lekker veel in hebben.

Hebben jullie nog ideeën of misschien nog wat te koop of over dan hoor ik het graag.

Nou ik hoor het wel.

GR Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Hier nog even de rest van de foto's.
Hoop dat jullie dit wat vinden.

Ik hoor graag tips en suggesties.

-
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

aqua kidd

Lid # 15978

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor aqua kidd   Email aqua kidd   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooi, mooi, mooi [thumbs] [thumbs] [thumbs] ga zo door! misschien is een rode tijgerlotus nog leuk geeft een leuk effect bij het groene [Big Grin] [Big Grin]

60cm aquarium
gr nick
het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen...

Berichten: 1167 | Van: dongen | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Ja dat is een goed idee.
Daar kan ik wat mee haha.

Ga morgen gelijk eens kijken.

Gr Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

aqua kidd

Lid # 15978

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor aqua kidd   Email aqua kidd   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
oke [Big Grin] [Big Grin]
gebruik je ook plantenvoeding?

60cm aquarium
gr nick

Berichten: 1167 | Van: dongen | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Ik heb net 2 dagen geleden 2 dingen besteld.

Easy-Life Profito
Easy-Life EasyCarbo

Via een tip van iemand hier op het forum.
Ga ook even achter een andere lamp aan.
Dus als hier nog een tip voor is dan graag.

Gr Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Tien
Erelid
Vakantiehulp Beheer
Lid # 4060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tien     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua kidd:
mooi, mooi, mooi [thumbs] [thumbs] [thumbs] ga zo door! misschien is een rode tijgerlotus nog leuk geeft een leuk effect bij het groene [Big Grin] [Big Grin]

Ik ben bang dat deze plant te groot wordt in een 60cm aquarium [Wink]

Als je voor kleur gaat zou ik dan eerder iets van Cryptocoryne costata of zo gaan.

Groetjes,
Tineke

Eéntien | Keukenbakje | A60 | Wandelende helmpjes

Berichten: 27820 | Van: Doetinchem | Geregistreerd: Jul 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
platy

Lid # 10161

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor platy     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mischien een idee een zwarte achterwand(vuilniszak karton) achter je aquarium te plakken [Smile]
en mischien nog wat leuke voorgrondplantjes [Smile]

mijn album http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/15/4655.html?
groeten job

Berichten: 4768 | Van: Britsum(dicht bij Leeuwarden) | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
aqua kidd

Lid # 15978

Ledenwaardering:
4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tien:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua kidd:

Ik ben bang dat deze plant te groot wordt in een 60cm aquarium [Wink]

Als je voor kleur gaat zou ik dan eerder iets van Cryptocoryne costata of zo gaan.

als je hem genoeg snoeit is er niets aan de hand want naar een bepaalde tijd zal hij niet meer zo groot worden [Big Grin] [Big Grin]

60cm aquarium
gr nick

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door platy:
mischien een idee een zwarte achterwand(vuilniszak karton) achter je aquarium te plakken [Smile]
en mischien nog wat leuke voorgrondplantjes [Smile]

Ik ga nog voor een achterwand wou morgen naar zelf klevend zwarte plastic kijken in de bouwmarkt.
Ja ik wil ook graag nog klein blijvende plantjes maar zal niet weten wat.

Dus suggesties zijn welkom.

Gr Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

platy

Lid # 10161

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor platy     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dit heb ik net van Marco gepikt [Smile]
Anubias nana
Chladoflora Mosbol
Cryptocoryne beckettii
Cryptocoryne lucens
Cryptocoryne moehlmanni
Cryptocoryne nevilii
Cryptocoryne tropica
Cryptocoryne walkeri
Cryptocoryne wendtii (Bruin)
Cryptocoryne wendtii (Groen)
Cryptocoryne willisii
Echinodorus latifolius
Echinodorus magdalenensis
Echinodorus parviflora
Echinodorus tenellus
Eleocharis acicularis
Glossostigma elatinoides
Hemianthus Callitrichoides
Heteranthera zosterifolia
Hottonia inflata
Hydrocotyle sibthorpioides
Hydrocotyle verticillata
Juncus repens
Lilaeopsis Novea-Zealandiae
Lobelia cardinalis
Micranthemum micranthemoides
Micranthemum umbrosum Mat
Myriophyllum propium
Nomaphila siamensis parvifolia
Nymphoides aquatica
Pogostemon Helferi
Rhizophora Mangrove
Sagittaria teres
Samolus floribundus
Saururus cernuus
Tonina fluviatilis
Utricularia Graminifolia

[ 27.12.2009, 17:28: Bericht aangepast door: platy ]

mijn album http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/15/4655.html?
groeten job

Berichten: 4768 | Van: Britsum(dicht bij Leeuwarden) | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
@ platy thanx.

@ iedereen.

Nou kon niet wachten tot morgen.
Heb even iets gemaakt met een vuilniszak.
Bevalt me zelf wel dus denk dat ik hem mooi zo hou kwa achterkant.
Wat jullie.

-

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Marco

Lid # 14257

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marco     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door platy:
dit heb ik net van Marco gepikt [Smile]

Grrrr, niet lief [Razz]

Appart, ik vind hem wel leuk, alleen wat meer plantjes en wat meer hout [Wink]

[ 27.12.2009, 18:25: Bericht aangepast door: Marco ]

Groeten Marco

Berichten: 8559 | Van: Markelo (Twente) | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Ja wil ook zeker meer planten heb al het 1 en ander besteld.

Dit moet er nog binnen komen.

1 x portie Limnobium laevigatum

En wil nog wat gekleurde beplanting.

Morgen kan ik nog ergens drie stukken hout op halen,
al zal ik niet weten waar en hoe te plaatsen dus als er ideeën zijn.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Vandaag ga ik nog even achter het 1 en ander aan.
Zo wil ik even bij de lfs kijken naar gekleurde plantjes.

Zelf denk ik zo wie zo aan een tijger lotus.
En kijk wel even wat er is.

Ik zou het hier wel even op de hoogte houden.

GR Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Tien
Erelid
Vakantiehulp Beheer
Lid # 4060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tien     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik zou er niet te veel hout in proppen, je vissen moeten ook nog water hebben om te zwemmen [Wink]

Het is veel efficiënter om ruimten te vullen met planten en in denk dat als je een maandje verder bent je al een hele leuke beplante bak zult hebben.

Soms moet je ook even geduld hebben, dat is een stukje goedkoper dan veel geld uitgeven aan planten die je over een maand er weer uit moet halen omdat je bak te vol wordt [Wink]

Groetjes,
Tineke

Eéntien | Keukenbakje | A60 | Wandelende helmpjes

Berichten: 27820 | Van: Doetinchem | Geregistreerd: Jul 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tien:
Ik zou er niet te veel hout in proppen, je vissen moeten ook nog water hebben om te zwemmen [Wink]

Het is veel efficiënter om ruimten te vullen met planten en in denk dat als je een maandje verder bent je al een hele leuke beplante bak zult hebben.

Soms moet je ook even geduld hebben, dat is een stukje goedkoper dan veel geld uitgeven aan planten die je over een maand er weer uit moet halen omdat je bak te vol wordt [Wink]

Ja dat is ook wel zo met geduld kom je het verst,
maar het is ook zo moeilijk.

Van dat hout ja ik zou ook even niet weten hoe ik dat dan zou moeten neerleggen.

Zou nog wel even wat gekleurde plantjes willen zo dat het een mooi plaatje woord.
Morgen komt denk ik de bemesting binnen voor de plantjes dus kunnen ze mooi groeien.

Gr Bob

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Zo weer het 1 en ander aan geschaft.
Waar onder 3 otocinclus om dat ik daar nog maar 1 van in me bak had.

-
 -
 -
 -
 -

En natuurlijk men mooie rode lotus.
Al vraag ik me af als ik hem zo goed geplant heb.
Dus suggestie´s zijn welkom.

-
 -

De rest van dit bericht staat op pagina 2 in verband met het aantal foto's

[ 28.12.2009, 16:16: Bericht aangepast door: appart ]

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Dit onderwerp omvat 3 pagina's: 1  2  3   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.