bericht geplaatst
Had al in het sub-forum inrichting aan gegeven dat ik niet blij was met men inrichting.
Nu heb ik hem dus aan gepast door dat ik ook te horen kreeg dat de mandjes van de planten moeten worden gehaald samen met het glaswol kon ik al mooi wat aan passen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden. En hoor graag tip's.
Al vast bedankt.
oud aan zicht.
En het nieuwe ben er nu wel wat blijer mee en heb gelijk nog even wat dingen besteld.
1 x Vesicularia sp mos (Christmas mos) 2 x Chladoflora Mosbol normaal 1 x Microsorium pteropus (Javavaren)
Was ik er vergeten bij te schijven dat gaat ook gebeuren. En mijn kennende gebeurt dat zo dra de winkels weer open zijn dus doe het niet tijdelijk met een vuilniszak.
Las dat het te halen is in elke bouwmarkt. Dus nu nog even zieken.
O ik zag dat de onderste foto niet goed staat dat is ook nog de oude indeling.
[Mod-Edit - Binnen 20 minuten kun je je eigen bericht nog aanvullen/aanpassen]
bericht geplaatst
koop er ook een stuk of 5 otocinclussen bij. die voelen zich veel beter in een groepje.
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Vandaag even 20 cherrygernallen opgehaald. En kon daar ook een mooie pluk javamos mee nemen.
Heb het even achter het hout geklemd en in de steen gedrukt vond het wel leuk staan. Ook heb ik wat kroos nu drijven. Maar heb net een portie Limnobium laevigatum gekocht hier op het forum en dat drijft ook en dat moet er straks in komen en dan gaat het kroos er uit.
Ook is er nog onderweg maar dat komt pas in het nieuwe jaar pas aan.
1 x Vesicularia sp mos (Christmas mos) 2 x Chladoflora Mosbol normaal 1 x Microsorium pteropus (Javavaren)
De Javavaren en de Christmas mos. Maak in met hulp van zuignappen met een ronding aan het uiteinde straks aan het raam. En morgen ga ik achter plastic aan in de bouwmarkt, hoop dat ze daar ook van dat klevend plastic in het zwart hebben.
Hier even weer een paar foto's
Wil graag nog meer planten want wil er lekker veel in hebben.
Hebben jullie nog ideeën of misschien nog wat te koop of over dan hoor ik het graag.
bericht geplaatst
mooi, mooi, mooi ga zo door! misschien is een rode tijgerlotus nog leuk geeft een leuk effect bij het groene
------------------------------ 60cm aquarium gr nick het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen... Berichten: 1167 | Van: dongen | Geregistreerd: Oct 2009
bericht geplaatst
oke gebruik je ook plantenvoeding?
------------------------------ 60cm aquarium gr nick het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen... Berichten: 1167 | Van: dongen | Geregistreerd: Oct 2009
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door aqua kidd: mooi, mooi, mooi ga zo door! misschien is een rode tijgerlotus nog leuk geeft een leuk effect bij het groene
Ik ben bang dat deze plant te groot wordt in een 60cm aquarium
Als je voor kleur gaat zou ik dan eerder iets van Cryptocoryne costata of zo gaan.
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door aqua kidd: mooi, mooi, mooi ga zo door! misschien is een rode tijgerlotus nog leuk geeft een leuk effect bij het groene
Ik ben bang dat deze plant te groot wordt in een 60cm aquarium
Als je voor kleur gaat zou ik dan eerder iets van Cryptocoryne costata of zo gaan.
als je hem genoeg snoeit is er niets aan de hand want naar een bepaalde tijd zal hij niet meer zo groot worden
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door platy: mischien een idee een zwarte achterwand(vuilniszak karton) achter je aquarium te plakken en mischien nog wat leuke voorgrondplantjes
Ik ga nog voor een achterwand wou morgen naar zelf klevend zwarte plastic kijken in de bouwmarkt. Ja ik wil ook graag nog klein blijvende plantjes maar zal niet weten wat.
Nou kon niet wachten tot morgen. Heb even iets gemaakt met een vuilniszak. Bevalt me zelf wel dus denk dat ik hem mooi zo hou kwa achterkant. Wat jullie.
bericht geplaatst
Ik zou er niet te veel hout in proppen, je vissen moeten ook nog water hebben om te zwemmen
Het is veel efficiënter om ruimten te vullen met planten en in denk dat als je een maandje verder bent je al een hele leuke beplante bak zult hebben.
Soms moet je ook even geduld hebben, dat is een stukje goedkoper dan veel geld uitgeven aan planten die je over een maand er weer uit moet halen omdat je bak te vol wordt
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Tien: Ik zou er niet te veel hout in proppen, je vissen moeten ook nog water hebben om te zwemmen
Het is veel efficiënter om ruimten te vullen met planten en in denk dat als je een maandje verder bent je al een hele leuke beplante bak zult hebben.
Soms moet je ook even geduld hebben, dat is een stukje goedkoper dan veel geld uitgeven aan planten die je over een maand er weer uit moet halen omdat je bak te vol wordt
Ja dat is ook wel zo met geduld kom je het verst, maar het is ook zo moeilijk.
Van dat hout ja ik zou ook even niet weten hoe ik dat dan zou moeten neerleggen.
Zou nog wel even wat gekleurde plantjes willen zo dat het een mooi plaatje woord. Morgen komt denk ik de bemesting binnen voor de plantjes dus kunnen ze mooi groeien.