Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » John's 60 liters Rekord 600(JG78NL) (Pagina 6)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 8 pagina's: 1  2  3  4  5  6  7  8   
Auteur Onderwerp: John's 60 liters Rekord 600(JG78NL)
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor JG78nl   Email JG78nl   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Vandaag ben ik wat stopcontacten en 2 digitale tijdklokken wezen halen. Ik had nog een stukje MDF staan en het uiteindelijke resultaat is een nette plaats voor de stroom.
Eerst lag er een verlengsnoer op de grond onder het dressoir met daarin 2 analoge tijdklokken, ook weer aan een verlengdraad omdat ze weer niet naast elkaar in de stekkerdozen pasten. Een rommeltje dus. En nu is het netjes. Ik wil alleen nog even de stopcontacten labelen met welke stekker waarin zit.
 -

Tijdklok links: normale verlichting
Tijdklok rechts: avond/kijklicht

Stopcontacten: Verwarming en pomp.

[ 20.01.2010, 15:06: Bericht aangepast door: JG78nl ]

------------------------------
RIO 240
Rekord600

Berichten: 1047 | Van: Puttershoek | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Betermans

Lid # 15947

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Betermans   Email Betermans   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Goed bezig [thumbs]

Mijn Juwel Rekord 600's (foto/update) topic

Berichten: 450 | Van: Breda | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Sarenata

Lid # 16167

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Sarenata   Email Sarenata   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooi hoor je bakje zo, je achterwand is echt top!

Juwel Rio 300 Tanganyika

Berichten: 2002 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor JG78nl   Email JG78nl   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Thanks!!
Nog even een update. Ik had ze wel al eerder gespot, maar nog niet op de gevoelige plaat vast kunnen leggen: de garnalenjonkies. Nou zat er pas toevallig eentje in het groen wat ik sinds kort in de voorgrond heb geplaatst dus kon ik een mooie macro opname maken.
Let op het grint is rond de 5 MM!!
 -

RIO 240
Rekord600

Berichten: 1047 | Van: Puttershoek | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Vanochtend / begin middag waren opeens 2 danio's heel druk in de weer met elkaar, vinnen opzetten en achter elkaar aan jagen... Volgens mij zijn het 2 mannetjes.
Ik heb vanmorgen een emmer water ververst, misschien heeft dit er mee te maken? Het zag er in ieder geval heel sierlijk en leuk uit!

-

-

-

-

-

-

-

Iemand een idee waar dit gedrag op wijst?

Oh edit: hier nog een grappige close up van een garnaal die op de korrel wordt genomen:
 -

[ 21.01.2010, 14:46: Bericht aangepast door: JG78nl ]

RIO 240
Rekord600

GuppieKoen

Lid # 16352

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor GuppieKoen   Email GuppieKoen   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooie foto's weer van je bak John. Ook leuk die van de Danio's [Wink]

Koen's Rekord 600
Corydoras kweek
Momenteel Corydoras aeneus jongen!

Berichten: 590 | Van: Oud-Beijerland (Hoekse Waard, Z-H) | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
glenn

Lid # 7322

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor glenn   Email glenn   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Schitterende foto's! Plaats maar meer! [thumbs]

[ 21.01.2010, 15:50: Bericht aangepast door: glenn ]

Fotoboek Glenn deel 2
Fotoboek Glenn deel 1
Kweek en fotoverslag Pareldanio(Danio margaritatus)

Berichten: 1302 | Van: amsterdam | Geregistreerd: Nov 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Sarenata

Lid # 16167

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Sarenata   Email Sarenata   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wat een mooie foto's John!

Juwel Rio 300 Tanganyika

Berichten: 2002 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Edje

Lid # 16452

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Edje   Email Edje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hoi John,

Wow ! wat een mooie foto's weer
helemaal toppie !
en ook je bak staat er weer netjes bij

Grtz

Ed. [Big Grin]

Rio 180 - 15 Ltr Nano

Berichten: 1218 | Van: Den Haag. | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Ik vind de bak er momenteel heel mooi bijstaan:
 -
Oh ja, die stok erin, is tijdelijk, het is een stuk ongekookte spaghetti voor de garnalen en gaat er over 20 minuten weer uit.
 -

De Vallisneria heeft wéér een uitloper, nu tussen het hout, ik laat alles lekker groeien!!!
Heb ik straks gelijk stek materiaal voor mijn volgende bak [Smile] [Smile]

[ 02.02.2010, 17:08: Bericht aangepast door: JG78nl ]

RIO 240
Rekord600

GuppieKoen

Lid # 16352

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor GuppieKoen   Email GuppieKoen   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk bakje en wat zijn die slakken groot [Embarrassed] Leuk dat je Vallisneria het zo goed doet, hier was het een regelrechte ramp.

Koen's Rekord 600
Corydoras kweek

Berichten: 590 | Van: Oud-Beijerland (Hoekse Waard, Z-H) | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
6 dagen later. mijn bakkie nu:
 -

RIO 240
Rekord600

Stijgertje

Lid # 17361

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Stijgertje   Email Stijgertje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Keurige bak! zeer geordend en een mooi vissen bestand john!

Groeten rudy

Gezellige RIO180

Gezellige VISION260

Berichten: 79 | Van: Zuid-Holland | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Vandaag is de bak naar zolder verhuisd. Was trouwens best nog even een zware klus, maar hij staat.
Omdat er veel water uit is geweest (grotendeels weer terug gedaan) en een waterwissel van 12 liter, en het tijdsbestek dat het filter uit was (ca 20 minuten) heb ik maar weer eens bacterien toegevoegd.

Na het verhuizen en weer vullen heb ik er NIETS meer aan gedaan om de vissen zoveel mogelijk rust te gunnen (die zaten tijdens de move nog in de bak namelijk) en ik zal morgen eens kijken of ik plantjes moet her ordenen door deze actie.. Vervolgens als het er weer een beetje netjes bij staat volgt er een foto update.

Deze verhuizing is trouwens bedoeld voor de aankomende verbouwing in de woonkamer, waarna de rekord 600 zal worden vervangen door mijn nieuwe RIO240
Ik kan geen afstand doen van me 60 liter bakkie..... Voorlopig blijft ie dus lekker staan als verstiging voor de Chinese Danio's en als kweekplaats voor vuurtjes.

RIO 240
Rekord600

JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Zo, op zolder en een flinke week verder, tijdens de verbouwing heb ik weinig tijd voor de bak echter hij staat er mooi bij vind ik zelf:
 -

RIO 240
Rekord600

Sarenata

Lid # 16167

Ledenwaardering:
5
Ziet er inderdaad netjes uit zo, hou je dit bakje ook naast je andere bak?

Juwel Rio 300 Tanganyika

JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Ja, ik houd de bak wel alleen blijft hij wel op zolder staan want ik kan de 2 bakken helaas niet kwijt in de woonkamer. De Chinese danios blijven er sowieso in vanwege de temperatuur. En natuurlijk als kweekbakkie voor de garnalen!

RIO 240
Rekord600

Paolo

Lid # 16821

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Paolo   Email Paolo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
SCHITTEREND gezicht!!!!
Berichten: 48 | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Het is weer even geleden, vanwege de drukte niet veel geplaatst in dit onderdeel. Maar nu toch maar weer eens een foto update:

De bak is gesnoeid, snoei materiaal was bestemd voor mijn grotere bak. Zo staat nu dus de kleine:
 -
Het javamos wordt druk bewoond door vuurtjes, waarvan er al meerdere nakomelingen hebben:
 -
Vandaag een potje met Tubifex tabletjes gekocht, dit was een groot succes!!
 -
 -

[ 17.03.2010, 20:56: Bericht aangepast door: JG78nl ]

RIO 240
Rekord600

Nieles

Lid # 17631

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Nieles   Email Nieles   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ook hier een leuk verhaal neer gezet!
Goed voorbeeld, en denk er serieus over om ook dezelfde bak als jou te halen. Maar natuurlijk wel met mn eigen indeling [Wink] Ga zo door en blijf maar foto's maken [Big Grin]

ZO... nu eerst een Aquarium.

Berichten: 38 | Van: Valkenswaard | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
GuppieKoen

Lid # 16352

Ledenwaardering:
4
Mooi John. Ik las overigens wel dat je diepvries niet direct in het water moet doen, want dan "verbranden" je vissen hun mond. Ik laat het altijd even in een potje staan totdat het ontdooit is.

Koen's Rekord 600
Corydoras kweek

JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Hey Koen, bedankt voor het meedenken, maar deze blokjes zijn gedroogde, en niet ingevroren. Dus hop, erin!

RIO 240
Rekord600

Ansje

Lid # 8372

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Ansje     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JG78nl:
Ik vind de bak er momenteel heel mooi bijstaan:
 -
Oh ja, die stok erin, is tijdelijk, het is een stuk ongekookte spaghetti voor de garnalen en gaat er over 20 minuten weer uit.
 -

De Vallisneria heeft wéér een uitloper, nu tussen het hout, ik laat alles lekker groeien!!!
Heb ik straks gelijk stek materiaal voor mijn volgende bak [Smile] [Smile]

Hoe heet het rode fijne plantje, wat middenachter staat??

Groetjes.....Ans

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/3808/8.html

Berichten: 2824 | Van: Almelo | Geregistreerd: Mei 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
franknikki

Lid # 17880

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor franknikki     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ziet er leuk uit john! gaat goed, ik zag eerder in je topic iets over voorgrond beplanting, zelf zijn we erg tevreden over naaldgras, is leuk voor vooraan, zullen je garnalen zich ook in vermaken denk ik! en het groeit redelijk snel, dus er is een leuk grasmatje van te maken!

groetjes frank&nikki

200x60x60 amazone bak
Rio 300 Gezelschap

Berichten: 1430 | Van: Heinenoord | Geregistreerd: Mar 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Bas1989

Lid # 16252

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Bas1989   Email Bas1989   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
De foto's zijn echt super en scherp [Smile]
Ik ga morgen ook een nieuw tijdklok halen, de oude functioneerd niet helemaal lekker meer

Ga zo door!!

Juwel Vision 260 (Foto update 14-05-2010)

Onze vijver (16-04-2010)

Berichten: 298 | Van: Huizen | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 8 pagina's: 1  2  3  4  5  6  7  8   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.