bericht geplaatst
Vandaag ben ik wat stopcontacten en 2 digitale tijdklokken wezen halen. Ik had nog een stukje MDF staan en het uiteindelijke resultaat is een nette plaats voor de stroom. Eerst lag er een verlengsnoer op de grond onder het dressoir met daarin 2 analoge tijdklokken, ook weer aan een verlengdraad omdat ze weer niet naast elkaar in de stekkerdozen pasten. Een rommeltje dus. En nu is het netjes. Ik wil alleen nog even de stopcontacten labelen met welke stekker waarin zit.
bericht geplaatst
Thanks!! Nog even een update. Ik had ze wel al eerder gespot, maar nog niet op de gevoelige plaat vast kunnen leggen: de garnalenjonkies. Nou zat er pas toevallig eentje in het groen wat ik sinds kort in de voorgrond heb geplaatst dus kon ik een mooie macro opname maken. Let op het grint is rond de 5 MM!!
bericht geplaatst
Vanochtend / begin middag waren opeens 2 danio's heel druk in de weer met elkaar, vinnen opzetten en achter elkaar aan jagen... Volgens mij zijn het 2 mannetjes. Ik heb vanmorgen een emmer water ververst, misschien heeft dit er mee te maken? Het zag er in ieder geval heel sierlijk en leuk uit!
Iemand een idee waar dit gedrag op wijst?
Oh edit: hier nog een grappige close up van een garnaal die op de korrel wordt genomen:
bericht geplaatst
Ik vind de bak er momenteel heel mooi bijstaan: Oh ja, die stok erin, is tijdelijk, het is een stuk ongekookte spaghetti voor de garnalen en gaat er over 20 minuten weer uit.
De Vallisneria heeft wéér een uitloper, nu tussen het hout, ik laat alles lekker groeien!!! Heb ik straks gelijk stek materiaal voor mijn volgende bak
bericht geplaatst
Vandaag is de bak naar zolder verhuisd. Was trouwens best nog even een zware klus, maar hij staat. Omdat er veel water uit is geweest (grotendeels weer terug gedaan) en een waterwissel van 12 liter, en het tijdsbestek dat het filter uit was (ca 20 minuten) heb ik maar weer eens bacterien toegevoegd.
Na het verhuizen en weer vullen heb ik er NIETS meer aan gedaan om de vissen zoveel mogelijk rust te gunnen (die zaten tijdens de move nog in de bak namelijk) en ik zal morgen eens kijken of ik plantjes moet her ordenen door deze actie.. Vervolgens als het er weer een beetje netjes bij staat volgt er een foto update.
Deze verhuizing is trouwens bedoeld voor de aankomende verbouwing in de woonkamer, waarna de rekord 600 zal worden vervangen door mijn nieuwe RIO240 Ik kan geen afstand doen van me 60 liter bakkie..... Voorlopig blijft ie dus lekker staan als verstiging voor de Chinese Danio's en als kweekplaats voor vuurtjes.
bericht geplaatst
Zo, op zolder en een flinke week verder, tijdens de verbouwing heb ik weinig tijd voor de bak echter hij staat er mooi bij vind ik zelf:
bericht geplaatst
Ja, ik houd de bak wel alleen blijft hij wel op zolder staan want ik kan de 2 bakken helaas niet kwijt in de woonkamer. De Chinese danios blijven er sowieso in vanwege de temperatuur. En natuurlijk als kweekbakkie voor de garnalen!
bericht geplaatst
Het is weer even geleden, vanwege de drukte niet veel geplaatst in dit onderdeel. Maar nu toch maar weer eens een foto update:
De bak is gesnoeid, snoei materiaal was bestemd voor mijn grotere bak. Zo staat nu dus de kleine: Het javamos wordt druk bewoond door vuurtjes, waarvan er al meerdere nakomelingen hebben: Vandaag een potje met Tubifex tabletjes gekocht, dit was een groot succes!!
bericht geplaatst
Ook hier een leuk verhaal neer gezet! Goed voorbeeld, en denk er serieus over om ook dezelfde bak als jou te halen. Maar natuurlijk wel met mn eigen indeling Ga zo door en blijf maar foto's maken
------------------------------ ZO... nu eerst een Aquarium. Berichten: 38 | Van: Valkenswaard | Geregistreerd: Feb 2010
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Mooi John. Ik las overigens wel dat je diepvries niet direct in het water moet doen, want dan "verbranden" je vissen hun mond. Ik laat het altijd even in een potje staan totdat het ontdooit is.
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door JG78nl: Ik vind de bak er momenteel heel mooi bijstaan: Oh ja, die stok erin, is tijdelijk, het is een stuk ongekookte spaghetti voor de garnalen en gaat er over 20 minuten weer uit.
De Vallisneria heeft wéér een uitloper, nu tussen het hout, ik laat alles lekker groeien!!! Heb ik straks gelijk stek materiaal voor mijn volgende bak
Hoe heet het rode fijne plantje, wat middenachter staat??
bericht geplaatst
ziet er leuk uit john! gaat goed, ik zag eerder in je topic iets over voorgrond beplanting, zelf zijn we erg tevreden over naaldgras, is leuk voor vooraan, zullen je garnalen zich ook in vermaken denk ik! en het groeit redelijk snel, dus er is een leuk grasmatje van te maken!