bericht geplaatst
Eindelijk komt er wat schot in mijn kogel. De bak staat in middels half vol (of leeg) en de EPS plaat komt als het goed is vandaag binnen. Het zand is ook al bestelt, nu alleen de achterwand en stenen nog. De bedoeling is om breuksteen te gaan gebruiken (goh, origineel zeg....) Het liefst grote stenen, ik heb wat voorbeelden van Tanga bakken gezien en ben toch tot de conclusie gekomen dat grote stenen mooier zijn . Als achterwand denk ik aan de wand van HS
Daar zie je de naad namelijk niet. Dan kom je wel 20cm te kort omdat de platen 50x55x3 zijn.... Maar dat vul ik op met mijn stenen stapel.
Het idee is om zoiets te maken:
Met als visbestand: 1 N. Sexfasciatus 10 P. Nigripinnis 2 J.Transcriptus 2 N. Occelatus
------------------------------ "Without evil there can be no good, so it must be good to be evil sometime." Stenenbak |N-Australie| Berichten: 2940 | Van: Vlaardingen | Geregistreerd: Aug 2007
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Ja, eerst dat ik aan de treto maar toch maar de Sexfasciatus, dat gele erin vind ik toch wel iets mooier.
Ik heb denet de piepschuimplaat op maat gesneden en nu maar wachten op de achterwand.....
------------------------------ "Without evil there can be no good, so it must be good to be evil sometime." Stenenbak |N-Australie| Berichten: 2940 | Van: Vlaardingen | Geregistreerd: Aug 2007
bericht geplaatst
Vandaag is het zand binnen gekomen en vanavond ga ik de stenen kopen.
Ik hoop vandaag ook de achterwand te plaatsen, anders gebeurt dat morgen.
Visbestand: 1m/1v A.Calvus White 1m/1v N. Ocellatus 4m/6v P. Brieni Velifer En dan misschien nog een solo Sexfasciatus
bericht geplaatst
Ik heb er 3 zonder de Sexfasciatus Maar ik kijk even hoe het gaat met de Calvussen. Eigenlijk is het de bedoeling dat die de show gaan stelen en niet die Sexfasciatus
bericht geplaatst
Je uitlaat valt me op, ik ben zelf al een hele poos aan het prakiseren met hoe ik de uitstroom zal gaan laten verlopen. Zoals jij het hebt is geen slecht idee.
Breuksteen hier in de buurt uitverkocht... Vrijdag met de auto ietsie verder weg kijken.
Achterwand wordt morgen geplaatst. Er is dus vandaag helemaal niets verandert......
bericht geplaatst
vandaag breuksteen gekocht, dacht ik een hele hoop te hebben verzamelt....58 kilo.
Blijkt toch niet zo veel te zijn als je het gaat stapelen.
Mijn bak is maar 40cm diep, en om dan 50cm hoog te stapelen is nog niet zo makkelijk. Ik ga er morgen lekker voor zitten en dan uuuuuuren stapelen Net een kind in de zandbak
bericht geplaatst
Ben benieuwd naar foto's van je bak! Klinkt als een leuk project...
Er komt nog een achterwand in dus alles moet er zowieso nog uit.
Planning: Vanmiddag achterwand en zand erin + stenenstapel af.
Planning morgen: BARNEVELD! + Bak vullen met water.
Planning Zondag: Bak showen op de verjaardag van mijn zusje
Ik zou wel je stapels iets meer ongelijk qua hoogte maken.
------------------------------ Aquaforum AquaPicture 2012 - Doe mee en win een van de prijzen! - Hou het forum in de gaten! Berichten: 61202 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Jun 2004
Ik heb nog +- 3 stenen nodig (rechts boven) en dan issie wel af denk ik....
Hoe krijg je trouwens overal zand? Gaat dat vanzelf of moet je het een beetje tussen de stenen proppen?
Adviezen altijd welkom
bericht geplaatst
Zand tussen de stenen doe ik altijd als volgt Rommert: Onderste stenen ongeveer goed leggen,dan zand erin storten zodat de territoria vol met zand zitten,dan verder omhoog stapelen
Vind deze opzet het mooist maar dan wel idd de rechterkant tot bijna aan de oppervlakte stapelen. Bedoel dus deze
Wil eventueel wel nog een paar stenen meebrengen hoor voor je Rommert,laat maar weten.
bericht geplaatst
Ik zou de tempex 10 cm van voor wegsnijden. En volgooien met zand. Mooie partij stenen! Ik had het met Maanstenen,Zonder tempex!!. druk door deze stenen wordt toch wel verdeeld.over de oppervlakte.
bericht geplaatst
Idd dat is wel een goed punt om effe te vermelden,als je het tempex wegsnijdt aan de voorkant dan heb je niet dat als de vissen gaan graven dat je tempex gaat zien
Helaas is net niet helemaal gelukt om die vorig stenen stapel na te bouwen dus vandaar ziet het er weer iets anders uit....
Zo staatie er nu bij
bericht geplaatst
Ik vind het lekker speels, en dat moet ook want het moet er niet echt gebouwd uitzien zeg maar
De steen die je het meest links ziet liggen op de foto, van de rechter stapel zou ik zelfs nog wel iets meer naar het midden en nog heel ietsje naar voren durven leggen denk ik.
Die is dan van de bult gerold en wat verder weg terecht gekomen als het ware