Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Rombo's Bak met stenen. (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 7 pagina's: 1  2  3  4  5  6  7   
Auteur Onderwerp: Rombo's Bak met stenen.
RomboNUB

Lid # 8869

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RomboNUB   Email RomboNUB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Eindelijk komt er wat schot in mijn kogel. De bak staat in middels half vol (of leeg) en de EPS plaat komt als het goed is vandaag binnen. Het zand is ook al bestelt, nu alleen de achterwand en stenen nog. De bedoeling is om breuksteen te gaan gebruiken (goh, origineel zeg....) Het liefst grote stenen, ik heb wat voorbeelden van Tanga bakken gezien en ben toch tot de conclusie gekomen dat grote stenen mooier zijn [Razz] . Als achterwand denk ik aan de wand van HS
 -

Daar zie je de naad namelijk niet. Dan kom je wel 20cm te kort omdat de platen 50x55x3 zijn.... Maar dat vul ik op met mijn stenen stapel.

Het idee is om zoiets te maken:
 -

-

-

Met als visbestand:
1 N. Sexfasciatus
10 P. Nigripinnis
2 J.Transcriptus
2 N. Occelatus

Tot zo ver mijn stenen projectje.

[ 21.10.2009, 12:32: Bericht aangepast door: RomboNUB ]

------------------------------
"Without evil there can be no good, so it must be good to be evil sometime."
Stenenbak |N-Australie|

Berichten: 2940 | Van: Vlaardingen | Geregistreerd: Aug 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
kvdw
Moderator
Lid # 14069

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor kvdw   Email kvdw   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dat belooft wat! Heb je de N. Sexfasciatus alleen gelaten omdat hij anders agresief word?

De rio 180 Z-A Update 18 januari '12

Groetjes,
Kris

Berichten: 2517 | Van: nunspeet | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RomboNUB

Lid # 8869

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RomboNUB   Email RomboNUB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ja, eerst dat ik aan de treto maar toch maar de Sexfasciatus, dat gele erin vind ik toch wel iets mooier.

Ik heb denet de piepschuimplaat op maat gesneden en nu maar wachten op de achterwand.....

Stenenbak |N-Australie|

Berichten: 2940 | Van: Vlaardingen | Geregistreerd: Aug 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RomboNUB

Lid # 8869

Vandaag is het zand binnen gekomen en vanavond ga ik de stenen kopen.

Ik hoop vandaag ook de achterwand te plaatsen, anders gebeurt dat morgen.

Visbestand:
1m/1v A.Calvus White
1m/1v N. Ocellatus
4m/6v P. Brieni Velifer
En dan misschien nog een solo Sexfasciatus

Stenenbak |N-Australie|

The name is Neo

Lid # 12833

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor The name is Neo   Email The name is Neo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
leuk bestand denk ik dan

ik zou de sexfasciatus achterwege laten

4 soorten is wel genoeg in een 120cm bak vind ik

Why so Serious..?

Tanganyika biotoop van Neo

Berichten: 574 | Van: Dongen | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RomboNUB

Lid # 8869

Ik heb er 3 zonder de Sexfasciatus [Wink] Maar ik kijk even hoe het gaat met de Calvussen. Eigenlijk is het de bedoeling dat die de show gaan stelen en niet die Sexfasciatus [Wink]

Stenenbak |N-Australie|

Ramirezi.speciaal

Lid # 15852

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Ramirezi.speciaal         Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
waneer komen de foto`s ??
Berichten: 21 | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Wander

Lid # 13931

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Wander     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Je uitlaat valt me op, ik ben zelf al een hele poos aan het prakiseren met hoe ik de uitstroom zal gaan laten verlopen. Zoals jij het hebt is geen slecht idee.

Leuk project..

Berichten: 263 | Van: Putten | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RomboNUB

Lid # 8869

Anti climax.....

Breuksteen hier in de buurt uitverkocht... Vrijdag met de auto ietsie verder weg kijken.

Achterwand wordt morgen geplaatst. Er is dus vandaag helemaal niets verandert......

Stenenbak |N-Australie|

RomboNUB

Lid # 8869

vandaag breuksteen gekocht, dacht ik een hele hoop te hebben verzamelt....58 kilo.

Blijkt toch niet zo veel te zijn als je het gaat stapelen.

Mijn bak is maar 40cm diep, en om dan 50cm hoog te stapelen is nog niet zo makkelijk. Ik ga er morgen lekker voor zitten en dan uuuuuuren stapelen [Smile] Net een kind in de zandbak [Razz]

Stenenbak |N-Australie|

The name is Neo

Lid # 12833

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor The name is Neo   Email The name is Neo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
succes [Razz]

Why so Serious..?

Berichten: 574 | Van: Dongen | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
camickaeze

Lid # 13652

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor camickaeze   Email camickaeze   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ben benieuwd naar foto's van je bak!
Klinkt als een leuk project...

Berichten: 39 | Van: Amersfoort | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RomboNUB

Lid # 8869

-

De eerste poging.

Er komt nog een achterwand in dus alles moet er zowieso nog uit.

Planning:
Vanmiddag achterwand en zand erin + stenenstapel af.

Planning morgen:
BARNEVELD! + Bak vullen met water.

Planning Zondag:
Bak showen op de verjaardag van mijn zusje [Razz]

Stenenbak |N-Australie|

Mars
Erelid
Lid # 1259

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooi mooi [Smile]

Ik zou wel je stapels iets meer ongelijk qua hoogte maken.

Aquaforum AquaPicture 2012 - Doe mee en win een van de prijzen! - Hou het forum in de gaten!

Berichten: 61202 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
The name is Neo

Lid # 12833

erg mooi inderdaad de hoogte wat aanpassen links en rechts

Why so Serious..?

RomboNUB

Lid # 8869

Het staat nu zo

Bedankt [Smile]

Ik heb nog +- 3 stenen nodig (rechts boven) en dan issie wel af denk ik....

-

Hoe krijg je trouwens overal zand? Gaat dat vanzelf of moet je het een beetje tussen de stenen proppen?

Adviezen altijd welkom [Big Grin]

Stenenbak |N-Australie|

RomboNUB

Lid # 8869

- `

-

Stenenbak |N-Australie|

Caraya

Lid # 13751

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Caraya   Email Caraya   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
wordt denk ik een hele mooie bak als ik dat allemaal al zo zie [Smile]

Groetjes Gerda

1.20 bakkie

Juwel 60

Freek & Willem

Berichten: 11856 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Erwin

Lid # 10032

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erwin   Email Erwin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Zand tussen de stenen doe ik altijd als volgt Rommert:
Onderste stenen ongeveer goed leggen,dan zand erin storten zodat de territoria vol met zand zitten,dan verder omhoog stapelen [Smile]

Vind deze opzet het mooist maar dan wel idd de rechterkant tot bijna aan de oppervlakte stapelen.
 -
Bedoel dus deze [Smile]

Wil eventueel wel nog een paar stenen meebrengen hoor voor je Rommert,laat maar weten.

Het ziet er erg goed uit al [thumbs]

Greetz Erwin

200x60x70 Tanganyika biotoop
Rio 300 Tanganyika
Quarantaine bakkie

Berichten: 14363 | Van: noord-brabant Uden | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Bertus

Lid # 11544

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Bertus   Email Bertus   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik zou de tempex 10 cm van voor wegsnijden.
En volgooien met zand.
Mooie partij stenen!
Ik had het met Maanstenen,Zonder tempex!!.
druk door deze stenen wordt toch wel verdeeld.over de oppervlakte.

[ 30.10.2009, 22:53: Bericht aangepast door: Bertus ]

Berichten: 7972 | Van: Schiedam. | Geregistreerd: Sep 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Erwin

Lid # 10032

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erwin   Email Erwin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Idd dat is wel een goed punt om effe te vermelden,als je het tempex wegsnijdt aan de voorkant dan heb je niet dat als de vissen gaan graven dat je tempex gaat zien [Smile]

Greetz Erwin

200x60x70 Tanganyika biotoop
Rio 300 Tanganyika
Quarantaine bakkie

Berichten: 14363 | Van: noord-brabant Uden | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RomboNUB

Lid # 8869

Bedankt allemaal,

Helaas is net niet helemaal gelukt om die vorig stenen stapel na te bouwen dus vandaar ziet het er weer iets anders uit....

-

Zo staatie er nu bij [Smile]

Stenenbak |N-Australie|

Tien
Erelid
Lid # 4060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tien     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik vind het lekker speels, en dat moet ook want het moet er niet echt gebouwd uitzien zeg maar [Razz]

De steen die je het meest links ziet liggen op de foto, van de rechter stapel zou ik zelfs nog wel iets meer naar het midden en nog heel ietsje naar voren durven leggen denk ik.

Die is dan van de bult gerold en wat verder weg terecht gekomen als het ware [Big Grin]

Groetjes, Tineke
Eéntien | Keukenbakje | A40 | Wandelende helmpjes

Berichten: 38354 | Van: Doetinchem | Geregistreerd: Jul 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er al geweldig uit, ben erg benieuwd naar het eindresultaat. [Wink]

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)
Juwel Rio 125(80cm)(deze heb ik helaas niet meer)

Berichten: 2691 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
luc
Beheer
Team AF stand
Lid # 5379

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor luc   Email luc   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er goed uit Rommert [thumbs]

Vriendelijke groeten,
Luc

MIJN LEISTENENBAK - MIJN TAKKENBAK

Berichten: 32568 | Van: Mol ( Vlaanderen ) | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 7 pagina's: 1  2  3  4  5  6  7   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.