bericht geplaatst
vorige week heb ik indelijk m'n bestelde planten binnengehad en m'n kunnen afplanten. bijna alles is nog emers, maar dat komt wel goed.
vorige week ook 5 japonica's er in geplaats. erg leuke garnaaltjes! krijgenb snel meer gezelschap. gisteren zag ik ook dat er 1 een behoorlijke berg eitjes bij zich had. waarschijnlijk zullen ze het niet overleven, maar we weten nooit
ook maar even een fototjuh van de linkerkant. de crypto's zijn zoals te zien nog emers en het hc moet ook nog veeeel groeien.
De bak is ondertussen weer wat geëvolueerd, maar is nog steeds niet zoals ik 'm voor ogen heb.
Rechts gaat er steeds beter uit zien vind ik. De bos Hemianthus micranthemoides is eindelijk een beetje een echte bos aan het worden. Ook het hc wordt hier een echt veldje. Nu de rest van de bak nog. Het straatje ga ik ook laten dicht groeien. Ik zal alleen nog wat potjes hc moeten bijkopen denk ik.
Links moet er nog wel het 1 en ander veranderen. De bos Rotala wallichi heeft het niet gered helaas. Ik vermoed dat het wennen aan de submerse cultuur in een bak die nog niet lekker draaide de boosdoener was. Ik heb 1 klein stengeltje kunnen redden en deze maakt volop stekken aan. Deze staat in de opening tussen links en rechts vlak voor de achterkant. We gaan het binnenkort proberen met wat andere planten. Eerst links nog een klein beetje restylen.
Ook hangt er nu meer verlichting boven. Er zijn, al ongeveer een maand geleden, 2 30 watt lampen bij gekomen. Planten reageren er positief op. Ik zie nu tenminste wat assimilatie in de bak. Alg is er gelukkig niet door gekomen. Was ik ook van uit gegaan, maarja...
Na, genoeg gelult. Jullie kijken toch alleen de foto´s
bericht geplaatst
Im heb zojuist de linkerkant gelijk maar even onderhanden genomen. links achter in de hoek is nu veel meer ruimte ontstaan voor wat stengelplanten. ik zit te denken aan aromatica's en/of rotundifolia's. hmmm... moeilijk.
ook een school vissen erbij gehaald voor de midden/bovenste laag. school kardinalen is het geworden. Wilde eerst niet voor kardinalen gaan omdat je ze zo veel ziet, maar ben er wel blij mee. zijn gewoon hele mooie felle vissen. ze zitten nog wat onwennig in de hoek bij de hemianthus, maar dat komt nog wel goed.
hier het nieuwe overzicht
ohja, de belletjes die je door de hele bak ziet zijn van het bioco2 setje