bericht geplaatst
Dit is het begin van het topic van m'n nieuwe bak.
Het weekend van 1 en 2 augustus ben ik overgegaan naar m'n nieuwe huis en dus ging toen de oude bak leeg.
de vissen en planten hiervan hebben toen 1 dag in een metselkuip van 80 liter geleefd omdat er nog geen nieuwe bak was. druk druk druk.... helaas wel een behoorlijk aantal garnalen, 3 penta's en wat briggitea's verloren
De maandag erop heb ik deze bak gekocht (rio 180) en even heel snel ingericht met de planten en een berg hout. veel aandacht kon ik er niet aan geven omdat ik de volgende dag voor 16 dgn op vakantie ging en hierdoor en door de verhuizing nog erg veel moest doen.
De bak is dan ook supersnel ingericht( ca. 30 min) mos ligt bv allemaal nog los, en zal soon weer opnieuw gedaan worden.
Dit keer ben ik gegaan voor een zwarte grind bodem ipv het filterzand zoals bij de oude scape. De donkere bodem vind ik persoonlijk veel mooier. de vissen lijken het ook prettiger te vinden want de penta's en de goerami's zijn veel mooier van kleur als in de oude bak.
momenteel ook nog geen co2 enzo en het interne filter zal ook vervangen worden door m'n eheim 2217. meubel moet ik ook nog bouwen. nu staat het bakkie helaas nog op de grond.
hier dan een foto van vlak na het inrichten.
toen ik van vakantie terug kwam waren alle helferi's gaan drijven en half verslijmd dus die zijn er niet meer. ook al het mos zat niet meer op z'n plek, maar de bak word toch wer overnieuw gedaan
bericht geplaatst
Die helferi is toch een plantje wat moeilijk in de grond blijft vind ik. Bij mij drijven er ook bijna elke dag wel 1 of 2 van die plantjes door de bak.
Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe scape, moet zeggen dat ik dit al echt erg mooi vind
Heb je al een idee wat het eindresultaat ongeveer moet worden? Volgens mij moet dit een rustgevende bak worden met niet heel veel snoeiwerk, of zit ik er dan heel erg naast?
bericht geplaatst
Hey Miklo. Eindelijk naar betere contreien vertrokken? Ik ben toevallig 2 weken geleden ook over gestapt op zwarte ondergrond. Ik zal van het weekend wat posten daarover (mocht het je boeien).
Bak ziet er nu al mooi uit, maar jou gevoel voor groen gecombineerd met een Amano achtige bak zal vast prachtig worden!
@ Niels: meeste wel Niels maar ik niet. een kleinere bak kwam gewoon veel beter uit aangezien we door de plaatsing van de keuken niet meer zo'n enorm meubel kwijt konden. en ja, ik woon nog steeds in Leiden. 1 straat verder
hier even een kleine update van de bak dan. gisteren heb ik het interne filter van juwel eruit gehaald en vervangen voor mijn trouwe eheim 2217. beetje stroming waarderen m'n vissen en planten wel. bak is ook een stuk helderder nu. tevens gelijk maar even de bak wat onder handen genomen en het 1 en ander verplaatst. mis nog een aantal soorten planten, maar die komen binnen een week binnen.
bericht geplaatst
vrij tijd is momenteel nog steeds een beetje schaars door de verhuizing enzo, maar de bak neemt zeker een stuk minder tijd in beslag als straks alles staat zoals ik voor ogen heb
als jij nou nog ff je bos rotala's opstuurt wordt t helemaal wat
bericht geplaatst
Die heb ik pasgeleden nog flink teruggeknipt Maar toen was je helaas nog op vakantie, maar gezien ze groeien als kool zal het niet lang meer duren eer ik weer volop stekken heb Macandra "green" trouwens ook.
bericht geplaatst
ik heb nog geen achterwand. staat tegen een bruine muur aan. als m'n ombouw straks klaar is dan verf ik de zijwanden en achterkant zwart.
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door MiKlo: ik hoop het ook. deze week even een berg hc planten en wat andere planten en hopen dat het wat dichtgroeid, maar dat denk ik niet