Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » "Eternal dreams" van Miklo. (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 22 pagina's: 1  2  3  4  ...  20  21  22   
Auteur Onderwerp: "Eternal dreams" van Miklo.
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dit is het begin van het topic van m'n nieuwe bak.

Het weekend van 1 en 2 augustus ben ik overgegaan naar m'n nieuwe huis en dus ging toen de oude bak leeg.

de vissen en planten hiervan hebben toen 1 dag in een metselkuip van 80 liter geleefd omdat er nog geen nieuwe bak was. druk druk druk....
helaas wel een behoorlijk aantal garnalen, 3 penta's en wat briggitea's verloren [Frown]

De maandag erop heb ik deze bak gekocht (rio 180) en even heel snel ingericht met de planten en een berg hout. veel aandacht kon ik er niet aan geven omdat ik de volgende dag voor 16 dgn op vakantie ging en hierdoor en door de verhuizing nog erg veel moest doen.

De bak is dan ook supersnel ingericht( ca. 30 min) mos ligt bv allemaal nog los, en zal soon weer opnieuw gedaan worden.

Dit keer ben ik gegaan voor een zwarte grind bodem ipv het filterzand zoals bij de oude scape.
De donkere bodem vind ik persoonlijk veel mooier.
de vissen lijken het ook prettiger te vinden want de penta's en de goerami's zijn veel mooier van kleur als in de oude bak.

momenteel ook nog geen co2 enzo en het interne filter zal ook vervangen worden door m'n eheim 2217.
meubel moet ik ook nog bouwen. nu staat het bakkie helaas nog op de grond.

hier dan een foto van vlak na het inrichten.

-

toen ik van vakantie terug kwam waren alle helferi's gaan drijven en half verslijmd dus die zijn er niet meer. ook al het mos zat niet meer op z'n plek, maar de bak word toch wer overnieuw gedaan [Big Grin]

nieuwe foto's e.d. zullen komen na de rescape [Wink]

[edit topic titel aangepast]

[ 21.08.2009, 15:09: Bericht aangepast door: Erwin ]

------------------------------
120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tien
Erelid
Vakantiehulp Beheer
Lid # 4060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tien     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Die helferi is toch een plantje wat moeilijk in de grond blijft vind ik. Bij mij drijven er ook bijna elke dag wel 1 of 2 van die plantjes door de bak.

Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe scape, moet zeggen dat ik dit al echt erg mooi vind [Smile]

Groetjes,
Tineke

Eéntien | Keukenbakje | A60 | Wandelende helmpjes

Berichten: 27809 | Van: Doetinchem | Geregistreerd: Jul 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
klopt van die helferi's, maar 16 dgn drijven tegen een filter aangeplakt vinden ze niet erg leuk denk ik [Frown]

thnx!!

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Kajsa12

Lid # 6883

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Kajsa12   Email Kajsa12   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hey Mike,

Heb je al een idee wat het eindresultaat ongeveer moet worden?
Volgens mij moet dit een rustgevende bak worden met niet heel veel snoeiwerk, of zit ik er dan heel erg naast?

Karnataka bakje Buxar bush Sri Lanka bakje Overige waterpartijen

Berichten: 2143 | Van: Helmond | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
dan zit je er niet veel naast nee [Big Grin]

het moet uiteindelijk zoiets worden, maar dan anders [Big Grin]

alleen zal mijn voorgrond opgevuld worden door hc ipv zand en zal het hout meer bedekt worden door mos.

Darkangle

Lid # 11378

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Darkangle   Email Darkangle   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hey Miklo. Eindelijk naar betere contreien vertrokken? Ik ben toevallig 2 weken geleden ook over gestapt op zwarte ondergrond. Ik zal van het weekend wat posten daarover (mocht het je boeien).

Bak ziet er nu al mooi uit, maar jou gevoel voor groen gecombineerd met een Amano achtige bak zal vast prachtig worden!

- Je ex achter buur [Wink]

Aqua20

Berichten: 131 | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dazzie

Lid # 7597

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Dazzie   Email Dazzie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ben benieuwd. Ziet er al veelbelovend uit! [Smile]

Rio 180 plantenbak
Onze Rio 180 opstartfase
Onze Juwel Record 60
Juwel Monolux 80

Berichten: 250 | Van: Driebergen | Geregistreerd: Jan 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Indomie

Lid # 15235

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Indomie   Email Indomie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er al leuk uit. Hou ons op de hoogte van de veranderingen.

30L | 110L | Heremieten | Krabben
Gr Indomie

Berichten: 473 | Van: Zuid-Holland | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
laserpower

Lid # 5248

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor laserpower   Email laserpower   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Als je weer tijd hebt wordt het zeker weer een oogstrelende bak. [smitten]

Mijn Rio 400

Eindelijk mijn eigen Avatar

Berichten: 451 | Van: Almere | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
nverhoork

Lid # 2523

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor nverhoork   Email nverhoork   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hey Mike, dat is een tijd geleden. Waar woon je nu? Nog wel in Leiden?

De meeste gaan bij een verhuizing een stappie groter maar jij niet [Wink] . Succes met je nieuwe bak.

Mijn bakje 265*70*65 als Z-A biotoop.

Berichten: 4158 | Van: Leiden | Geregistreerd: Jan 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Thnx iedereen.

@ Niels: meeste wel Niels maar ik niet. een kleinere bak kwam gewoon veel beter uit aangezien we door de plaatsing van de keuken niet meer zo'n enorm meubel kwijt konden.
en ja, ik woon nog steeds in Leiden.
1 straat verder [Wink]

hier even een kleine update van de bak dan.
gisteren heb ik het interne filter van juwel eruit gehaald en vervangen voor mijn trouwe eheim 2217. beetje stroming waarderen m'n vissen en planten wel. bak is ook een stuk helderder nu.
tevens gelijk maar even de bak wat onder handen genomen en het 1 en ander verplaatst.
mis nog een aantal soorten planten, maar die komen binnen een week binnen.

er wordt dus nog het 1 en ander veranderd [Big Grin]

voorlopig overzicht
1 maand:

-

Myke
Team AF stand
Lid # 10471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Myke   Email Myke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooie bak! Hoop dat het even wilt groeien voor eind september! [Wink] (of liever niet... [juggle] )

Mijn site!

Niewe foto's!!!
Malawi l Plantenbak l Leeg l Schillie

Berichten: 6952 | Van: Deventer | Geregistreerd: Apr 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
ik hoop het ook. deze week even een berg hc planten en wat andere planten en hopen dat het wat dichtgroeid, maar dat denk ik niet [Smile]

Esther83

Lid # 11208

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Esther83   Email Esther83   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Een hele mooie sfeer zo in je bak. Zal zeker steeds mooier worden naarmate de planten groeien.

Rio 240 Zuid-Amerika

Berichten: 722 | Van: Assen | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
dat moeten we nog maar afwachten [Wink]

thnx!

Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Kijk dat begint al weer ergens op te lijken! [thumbs] Weer een hele andere wending zie ik wel en een grote bonus: meer vrije tijd over [Big Grin]

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
vrij tijd is momenteel nog steeds een beetje schaars door de verhuizing enzo, maar de bak neemt zeker een stuk minder tijd in beslag als straks alles staat zoals ik voor ogen heb [Big Grin]

als jij nou nog ff je bos rotala's opstuurt wordt t helemaal wat [Wink]

[ 03.09.2009, 16:43: Bericht aangepast door: MiKlo ]

Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Die heb ik pasgeleden nog flink teruggeknipt [Roll Eyes] Maar toen was je helaas nog op vakantie, maar gezien ze groeien als kool zal het niet lang meer duren eer ik weer volop stekken heb [Smile] Macandra "green" trouwens ook.

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
kijk eens aan. we wachten t wel ff af [Wink]

dj0knuf

Lid # 15227

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor dj0knuf   Email dj0knuf   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er mooi uit, dat zwarte grind met die felle groene plantjes:)

wat heb je als achtergrond is dat een vuilniszak of follie of?

succes

Mijn record 60

Berichten: 324 | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
ik heb nog geen achterwand. staat tegen een bruine muur aan.
als m'n ombouw straks klaar is dan verf ik de zijwanden en achterkant zwart.

guppyerik

Lid # 13603

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor guppyerik   Email guppyerik   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
waarom verfen ga bij de praxis een rol plak plastic halen ben je zo klaar

Nieuwe Rio 300| Oude Rio 300| 2 Trigon 350| garnalen stelling

Berichten: 362 | Van: rotterdam | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Myke
Team AF stand
Lid # 10471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Myke   Email Myke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiKlo:
ik hoop het ook. deze week even een berg hc planten en wat andere planten en hopen dat het wat dichtgroeid, maar dat denk ik niet [Smile]

We zullen het zien! [Big Grin]

Mijn site!

Niewe foto's!!!
Malawi l Plantenbak l Leeg l Schillie

Berichten: 6952 | Van: Deventer | Geregistreerd: Apr 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guppyerik:
waarom verfen ga bij de praxis een rol plak plastic halen ben je zo klaar

plak plastic laat na een tijdje weer los is mijn ervaring. verf niet en dat is er in iedere kleur [Wink]

Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik vind verf er ook wat mooier uitzien [Wink]

Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 48395 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 22 pagina's: 1  2  3  4  ...  20  21  22   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.