Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Rio125 van Jamal (Pagina 2)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 4 pagina's: 1  2  3  4   
Auteur Onderwerp: Rio125 van Jamal
jamal

Lid # 13948

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor jamal   Email jamal   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hahahahaha ja ideaal he! Maar jij hebt het ook niet verkeerd gedaan! 5aquariums gaat mij nooit lukken. [Smile] ook al was het meer haar keuze.

Wel een hele leuke hobby!

groetjes

------------------------------
In de ban van het aquarium!
Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

Berichten: 340 | Van: Breda | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Lieke

Lid # 14886

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Lieke   Email Lieke   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hey Jamal, leuk aquarium zo! En je planten groeien lekker zo te zien!
Leuk vissenbestand ook. Ik wil er straks ook lalia's in en evt. ook Oto's.

Ook ik ben aangestoken door het aquarium-virus! Ditmaal dan door mijn vriend die 2 bakken had van 100x40x50 en er nu dan een aan mij heeft overgedragen, die ik opnieuw ben begonnen en heb ingericht.

Veel succes en ik zal je bak blijven volgen.

Groetjes, Lieke

[ 02.08.2009, 14:42: Bericht aangepast door: Lieke ]

Juwel 100x40x50

Berichten: 98 | Van: Utrecht / Alphen aan den Rijn | Geregistreerd: Jul 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor jamal   Email jamal   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hey Lieke,

Bedankt voor je enthousiasme! Als je eenmaal aan een aquarium begint kom je er volgens mij nooit meer vanaf [Smile] haha.

Ik wil mijn bak wel gaan veranderen, want inderdaad mijn planten groeien hard! Moet heel erg vaak snoeien, zou liever een Zuid-Amerikaans inrichting voor mijn aquarium willen hebben. Iets minder planten en wat meer hout/stenen. Maarja dit is de eerste inrichting die ik ooit heb gemaakt en aldoende leert men! Dus hoop uiteindelijk een super mooi aquarium te hebben, maar ben er verder wel blij mee hoor [Smile] haha

Groetjes Jamal

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

Berichten: 340 | Van: Breda | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Caraya

Lid # 13751

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Caraya   Email Caraya   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
nou ben benieuwd wat je er dan van gaat maken [Big Grin]
ik zelf vind het niet erg om planten te snoeien..en met de bak bezig te zijn.. en daarbij zijn plantjes ook mooie schuilplaatsen [Wink]

Groetjes Gerda

1.20 bakkie*Juwel 60*Shrimps
als het aas aantrekkelijk genoeg is bijten alle vissen

Berichten: 11309 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Caraya,

Ik vind dat ook helemaal niet erg, maar Lieke gebruikte het juiste woord: Rommelig. Ik wil hem juist maken zoal bij jouw. Ik vind dat mooi die boomstronken, mooi open stukje.. Bij mij is alles net iets te vol vind. Niet lelijk vind ik zelf [Smile] maar ben er gewoon niet helemaal tevreden over haha.

Zou eigenlijk ook nog wel een mooi scholen visje willen hebben: Kardinaal tetra's denk ik. Alleen eerst het aquarium zoals ik hem zou willen dus het duurt nog wel even.

Groetjes jamal

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

jamal

Lid # 13948

Hier is hij dan de verbouwing, ik vind het al echt veel mooier! Het is nog zeker niet af en alle plantjes moeten weer een beetje groeien. Ik wil ook nog wat extra plantjes halen, zoals de Lotus en nog een kokosnoot of steentjes.

Zo begon ik dan:
 -

Alle visjes zitten in mijn doos, ze lijken het niet erg te vinden [Smile]
 -

Het mooie zand en hout erin!
 -

Steentjes erbij en vullen met water [Smile]
 -

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

jamal

Lid # 13948

En dan het voorlopig EINDRESULTAAT
 -

-

Ik ben echt blij dat ik het gedaan heb, de voedingsbodem die ik erin had zitten wat gewoon een drab.

Nu hopen dat de visjes het goed blijven doen! Maar tot nu toe zijn ze nog helemaal blij rond aan het zwemmen [Smile] Ik wil ook nog een leuk scholenvisje erbij maar die komt!

Groetjes allemaal!

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

jamal

Lid # 13948

"test" voor extra text bij in de ban van het aquarium "fotoalbum"

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

Caraya

Lid # 13751

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Caraya   Email Caraya   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hey Jamal..
ik moet zeggen het oogt mooi zo je bakkie..
en het zand staat ook veel beter [Smile]
alleen die pluk mos of wat is het in het midden die valt wel erg op..
maar verder vind ik het mooi geworden [Big Grin]

Groetjes Gerda

1.20 bakkie*Juwel 60*Shrimps
als het aas aantrekkelijk genoeg is bijten alle vissen

Berichten: 11309 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Hey Gerda,

Dankjewel ik vind het ook mooier. Alleen die pluk mos in het midden, is een stuk kienhout met een plant en mos erop. Het mos moet nog heel veel groeien, dat lijkt me mooi als dat over de stenen neer valt...Het oogt nu nog een beetje raar maar voor het helemaal klaar is dan denk ik weer 4maandjes verder te zijn. Dit is ook een plekje waar mogelijk toekomstige levendbarende zich kunnen schuilen en groot worden.

Verder ben ik zo wel veel meer tevreden dan ik had durven hopen [Smile]

Maar om concurrentie van je te worden heb ik nog even tijd nodig. haha [Smile]

Groetjes Jamal.

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

BasP

Lid # 8533

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BasP     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamal:
Ik wil ook nog een leuk scholenvisje erbij maar die komt

Die heb je al, ik zou deze uitbreiden (zwarte tetra's).

En het is nóóit een eindresultaat, maar een tussenresultaat [Wink] .

De bak van Bas: klikkerdeklikkerdeklik, update pagina 10.

L.A.V.

Berichten: 3948 | Van: Dronrijp | Geregistreerd: Jun 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Hey bas,

Dat klopt maar ik vind die eigenlijk totaal niet mooi, zwarte tetra is mij meer aangepraat. Ze vertelden me dat als die ooit dood/ziek mocht worden dat ik dan een ernstig probleem heb met mijn waterkwaliteit. Dus ik wil juist een mooi kleurijk visje zoals: Kardinaal tetra die mijn voorkeur heeft of de neon tetra omdat deze iets kleiner is.

Groetjes Jamal

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

BasP

Lid # 8533

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor BasP     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamal:
Ze vertelden me dat als die ooit dood/ziek mocht worden dat ik dan een ernstig probleem heb met mijn waterkwaliteit.

Hoe bedoelen ze dat? Waarschijnlijk in de zin dat ze gevoelig zijn voor slechte waterkwaliteit? Reden te meer om ze te houden [Wink] . Blijf je tenminste op je hoede [Big Grin] .

Volgens mij heb je er niet zoveel van, dan zou ik ze eerst elders onderbrengen (LFS, of hier, of MP), voordat je andere vissen gaat plaatsen.

L.A.V.

Berichten: 3948 | Van: Dronrijp | Geregistreerd: Jun 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Hey Bas,

Ik vind het rot om ze weg te houden, ze zijn met zijn 3en. Ik vind ze ook wel leuk, maar niet zodanig leuk dat ik zeg ik neem er nog 10. Ik wil mooi kleurtjes in me bak, zoals karninaal of neon tetra...

Mijn waterkwaliteit is goed...

Groetjes Jamal

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

BasP

Lid # 8533

Dat moet wel, anders waren je vissen nu wel het haasje [Wink] . Scholenvissen moet je in zo groot mogelijke groepen houden in je aquarium. Ze zullen hun natuurlijke gedrag dan veel meer laten zien dan in kleine groepjes. Sommige vissen kunnen zelfs heel angstig of juist agressief worden als ze in te kleine groepen gehouden worden.

En uiteindelijk wil je toch het beste voor de vis?

L.A.V.

jamal

Lid # 13948

Bas,
Je hebt helemaal gelijk man.En zeker wil ik het beste voor me visssen, maarja ik wil ook een mooi aquarium en zie dat het goed gaat met de zwarte tetra'tjes in mijn bakkie. Ben er blij mee en wil dat natuurlijk zo houden. Maar ik wil toch ook heel graag de kardinaal tetra's ....

Haha:) een mens moet soms toch een beetje eigenwijs zijn of niet?

Groetjes

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

Aikido

Lid # 14393

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aikido   Email Aikido   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Is het niet zo dat als je er nu kardinalen of neons bij doet, dat de zwarte tetra in die school wordt opgenomen? Of zit er zoveel verschil tussen de twee visjes?

Groetjes,

Aik

Berichten: 366 | Van: Leusden | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Daar zit wel heel veel verschil in hoor [Wink]

Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 49726 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
19-Rene-83

Lid # 13060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor 19-Rene-83   Email 19-Rene-83   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooie bak hoor,ziet er goed uit.
Maar de zwarte tetra is een scholen vis,
dus daar mogen er nog een paar van bij.
Staat wel mooi in die kast ook,maar
is die plank stevig genoeg?

Groetjes
oeps f niet verder gelezen is al verteld [Razz]

[ 07.08.2009, 09:28: Bericht aangepast door: 19-Rene-83 ]

Berichten: 69 | Van: Vianen | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Mars,

Jammer dat ze inderdaad zoals Aikido vraagt niet opgenomen worden in de groep! [Smile] Dat had ik helemaal perfect gevonden natuurlijk..

Rene,

Bedankt:) ik vind het ook al mooi maar wil nog het een en ander erbij doen, een kokosnootje lijkt me leuk. En de lotus bloem, daarna zal hij nog niet af zijn [Smile] maar dat is het leuk van deze hobby! [Smile] je kunt altijd bezig blijven.

Wat betreft de plank, goede vraag! De "standaard" kast/plank zou inderdaad nooit sterk genoeg zijn geweest:) Maar als je onder het aquarium kijkt zie je 4 extra pootjes:) en die hebben de draagkracht velen malen grootter gemaakt:).

Groetjes Jamal

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

Prullenbak
Assistent Mod
Lid # 14480

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Prullenbak   Email Prullenbak   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooie bak! [Wink] Mag ik vragen hoe je dat mos op de achterruit gekregen hebt? Want ik zie geen achterwand. En wil zelf ook wel een groene achterwand [Big Grin] [Big Grin]

Zuid-Amerika| Azië | Zelfbouw achterwand |

Groeten,
René

Berichten: 8944 | Van: Provincie Groningen, Haren | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Hey Prullenbak,

Sorry voor de late reactie maar echt geen tijd gehad. Het mos op de achteruit is een stuk kienhout waar mos op groeit. Ik heb dit hout achter de stenen klemgezet en ik hoop uiteindelijk ook een hele groene achterwand te hebben van mos! Leuk plekje voor jonkies die willen schuilen [Smile] .

Groetjes jamal

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

Prullenbak
Assistent Mod
Lid # 14480

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Prullenbak   Email Prullenbak   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Oké [Smile] zal het is proberen [Wink]

Zuid-Amerika| Azië | Zelfbouw achterwand |

Groeten,
René

Berichten: 8944 | Van: Provincie Groningen, Haren | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
aquatazz

Lid # 15012

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor aquatazz   Email aquatazz   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
een complete mosachterwand lijkt me idd ook wel wat. maar wat heb je nu dan als achterwand waar het mos in gaat wortelen?

13-Augustus: 4 citroengarnalen geintroduceerd

Berichten: 70 | Van: Nijkerk | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jamal

Lid # 13948

Aquatazz,

Nog niets inderdaad haha, want daar doel je op natuurlijk [Smile] Eerst maar eens kijken hoe het groeit in mijn nieuwe aquarium. Ben benieuwd of mijn aquarium het goed zal gaan doen, mijn plantjes lijken nu een beetje de ver-slijmen maar ik zie wel dat de cabomba is gegroeit dus dat is al een goed teken.

Ik zal touwens ook weer eens een update doen, heb namelijk een nieuw plantje de Lotus en nieuwe visjes schooltje Kardinaaltjes van 11st.

Groetjes Jamal

Mijn Rio125
Garnalenbakje 25L

Dit onderwerp omvat 4 pagina's: 1  2  3  4   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.