bericht geplaatst
ik heb vandaag een 40 cm bakje gekocht voor 5 euro zonder techniek ik denk dat het een garnalen bak gaat worden met zwart grind en er komt een co2 instalatie in en waarschijnlijk blijft de bak open en op de rand komt een Eheim Liberty 100 (hangend filter) en ik heb al een plantje uit gezocht die er ook in komt :Pogostemon Helferi hier wat foto's
------------------------------ 40 cm bakje We should take care for the planet and not only think about ourselves
bericht geplaatst
@boris: de bak staat er mooi bij. Als ik je een advies mag geven, dan zou ik de langekant aan de kant van het raam en de korte kant tegen de muur afplakken met zwarte folie. a. omdat dit heel mooi zou staan, omdat de plantjes en vissen dan beter uitkomen b. om de vele lichtinval vanuit het raam tegen te gaan, zodat er minder algen groei is.
Verder ben ik benieuwd wat je er allemaal in gaat doen. Komt er een stuk hout in, of neem je grote stukken steen?
bericht geplaatst
updatje ik heb vandaag zwart gind gehaalt en alvast een tijdelijk lampje er boven gehangen en er een paar stekjes uit mijn 60 cm bakje in gezatten
lampje:
met planten
------------------------------ 40 cm bakje We should take care for the planet and not only think about ourselves
bericht geplaatst
kan ik die waternavel trouwens stekken door alle blaatjes los te knippen en dan in de grond te zetten want hij heeft al veel wortels aan de zijkant (zie foto 2)
bericht geplaatst
ik heb nog een vraagje ik heb de filter van mijn 45 liter bak eff in deze bak gezatten maar hoe lang kan de andere bak zonder filter en deze bak
de filter voor deze bak zou vandaag komen maar ik had er een plantje bij bestelt en die verstuurden ze aleen op maandag en woensdag dus heb ik gemailt dat ze dan maar het plantje niet op moesten stuuren omdat ze vanaf vandaag vakantie hebben en ik anders 2 weken moest wachten
dus de filter komt maandag me de nieuwe duffuser
bericht geplaatst
het paktje is weer binnen gekomen de postbode staat bij ons bijna elke week wel een keer aan de deur om iets te bezorgen het geld van het plantje heb ik netjes mee terug gestuurt gekregen hier wat foto's
bericht geplaatst
oke. wel een leuk prijsje voor een filter. heb je nog stekjes nodig voor je bak? want ik heb nog een aantal stekken over van een plant soort die ik niet ken;) die armateur voor de Tl, voor hoeveel en waar heb je die gekocht? of had je die nog liggen
[ 11.07.2009, 21:31: Bericht aangepast door: Ivo ]