bericht geplaatst
Na een hoop denk werk en proberen (in een lege bak) met de decoratie en (in gedachten) plaatsing van planten ben ik eindelijk klaar
Achterwandje geplakt en laten drogen, staat hier uit te dampen.
Hier de ruďne erin gezet
Close up
Het uiteindelijke resultaat
De ruďne is er uit, nadat ik de planten had gedaan en 'm gevuld met water deed ie afbreuk aan het geheel. De bak zag er niet meer natuurlijk uit, na een uurtje of zo heb ik 'm verwijderd en er meer stenen neer gelegd.
Close up links
Midden
(De varens aan de achterwand zijn inmiddels iets verplaatst om dat lege stuk op te vullen)
Rechts
Heb met het vullen 60-70% van het water uit m'n 30cm bakkie gedaan, aangevuld met kraanwater (+/- 20 graden) Daarna heb ik er nog wat Tetra Safestart aan toegevoegd. Heb een half uurtje geleden m'n waardes gemeten met een stripje (ik weet, niet echt accuraat)
Temp.: 22.3 (verwarming staat op 24) PH: 7 KH: 6 GH: 9 NO2: 0 NO3: 20
Kan niet wachten tot ik m'n vissies in hun nieuwe huis kan stoppen.
bericht geplaatst
Dat je de thermostaat controleert met een thermometer is zeer verstandig. Er zomaar vanuit gaan dat de thermstostaat inderdaad de ingestelde waarde handhaaft is nooit het geval. Afwijkingen van een paar graden is geen uitzondering.
Waardes zien er netjes uit.
------------------------------ Aqua 60 Plantenbak PL-L 24W 4000K (1800 lumen) + CCFL 3x5W 6400K (3x225 lumen) Bio CO2 Berichten: 1395 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Aug 2005
| IP: Gelogd |
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Caraya: nou het begin is er .. en groot gelijk dat je de ruďne er weer hebt uitgehaald.. vind het ook veel mooier zonder..
Ja he, heb helaas geen foto meer van met de ruine. Heb die verwijderd, anders had het verschil helemaal duidelijk geweest.
De planten groeien als een tierelier en zag vandaag een verrassing!
Weet iemand wat voor slakje dit is? En of ie kwaad kan?
Heb de afgelopen 3 dagen elke dag rond 19:00 het water gemeten. 1e meting gedaan 24 na start. (bak draait dus 4 dagen nu)
Temp: 23.5
pH: 7
KH: 4
GH: 7
NO2: 0
NO3: 25
Temp: 23.7
KH: 5
NO3: 35
Temp: 23.3
KH: 4
NO3: 25
Is het verstandig om de vissen al naar hun nieuwe huis te verhuizen? Of toch beter nog even wachten???
Heb het idee dat ze in het 30cm bakje hun energie niet kwijt kunnen, ze schieten af en toe als idioten door dat bakkie heen en dan gebeurt het weleens dat ze (niet vaak hoor, nu maar 2x gezien dat het gebeurde.)
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Mars: Heb je oud filtermateriaal/water gebruikt?
Citaat: Heb met het vullen 60-70% van het water uit m'n 30cm bakkie gedaan, aangevuld met kraanwater (+/- 20 graden) Daarna heb ik er nog wat Tetra Safestart aan toegevoegd. Heb een half uurtje geleden m'n waardes gemeten met een stripje (ik weet, niet echt accuraat)
Temp.: 22.3 (verwarming staat op 24) PH: 7 KH: 6 GH: 9 NO2: 0 NO3: 20
zoals beschreven in de openings post
Wat ik nog vergeten was te melden, ik heb de filter van m'n 30cm bakje in het water van de 60 uitgespoeld. Nee, niet geknepen o.i.d., alleen gespoeld.
bericht geplaatst
Ja om je bacterieen een voorsprong te geven. Ik zou voor de zekerheid toch nog maar even wachten, dit om problemen te voorkomen. Ik stel het vissen toevoegen in mijn bakken altijd zo lang mogelijk uit.
bericht geplaatst
hey, Ik vind het heel mooi geworden!! Ziet er gezellig uit! Hoe heten de plantjes die links vooraan staan? Blijven die zo klein? En die 2 plukjes in het midden, voor in je aquarium? Is dat een bodembedekkertje? Mijn complimenten, het moet wel een genot zijn om naar te kijken!! Heerlijk! (Ben mijn aqua aan het herinrichten, en ben op zoek naar plantjes die laag blijven, vandaar!) Groetjes!
------------------------------ 60x30x30 80x40x30 Berichten: 127 | Van: Enkhuizen | Geregistreerd: Mei 2009
bericht geplaatst
oké, toch bedankt! Je hebt mij wel op goede ideeën gebracht. Ik heb weer inspiratie, ook ik zal foto's plaatsen als het mij gelukt is er een mooi zicht van te maken. groetjes!
------------------------------ 60x30x30 80x40x30 Berichten: 127 | Van: Enkhuizen | Geregistreerd: Mei 2009
bericht geplaatst
Heel erg mooi bakje, mooi ingericht. Mocht je nog overwegen om corydoras te nemen, dan kun je er beter een klein groepje in doen, want het zijn groepsvisjes en met maar 1 of 2 voelen ze zich niet op hun gemak. Zijn wel geweldig mooie visjes. Heb zelf de corydoras habrosus, één van de dwergsoorten, die blijven wat kleiner.