Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » De Rekord 60 van Dick, eindelijk klaar

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: De Rekord 60 van Dick, eindelijk klaar
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Dick_26041970   Email Dick_26041970   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Na een hoop denk werk en proberen (in een lege bak) met de decoratie en (in gedachten) plaatsing van planten ben ik eindelijk klaar [Big Grin]

Achterwandje geplakt en laten drogen, staat hier uit te dampen.

-

Hier de ruďne erin gezet

-

Close up

-

Het uiteindelijke resultaat

-

De ruďne is er uit, nadat ik de planten had gedaan en 'm gevuld met water deed ie afbreuk aan het geheel. De bak zag er niet meer natuurlijk uit, na een uurtje of zo heb ik 'm verwijderd en er meer stenen neer gelegd.

Close up links

-

Midden

-

(De varens aan de achterwand zijn inmiddels iets verplaatst om dat lege stuk op te vullen)

Rechts

-

Heb met het vullen 60-70% van het water uit m'n 30cm bakkie gedaan, aangevuld met kraanwater (+/- 20 graden) Daarna heb ik er nog wat Tetra Safestart aan toegevoegd. Heb een half uurtje geleden m'n waardes gemeten met een stripje (ik weet, niet echt accuraat)

Temp.: 22.3 (verwarming staat op 24)
PH: 7
KH: 6
GH: 9
NO2: 0
NO3: 20

Kan niet wachten tot ik m'n vissies in hun nieuwe huis kan stoppen.

[ 14.06.2009, 12:04: Bericht aangepast door: Didge ]

------------------------------
Mijn Rekord 60 bakje

Berichten: 43 | Van: Leiden | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Michel@ngelo

Lid # 4148

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Michel@ngelo   Email Michel@ngelo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat je de thermostaat controleert met een thermometer is zeer verstandig. Er zomaar vanuit gaan dat de thermstostaat inderdaad de ingestelde waarde handhaaft is nooit het geval. Afwijkingen van een paar graden is geen uitzondering.

Waardes zien er netjes uit.

Aqua 60 Plantenbak
PL-L 24W 4000K (1800 lumen) + CCFL 3x5W 6400K (3x225 lumen)
Bio CO2

Berichten: 1395 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Aug 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Dick_26041970   Email Dick_26041970   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel@ngelo:
Dat je de thermostaat controleert met een thermometer is zeer verstandig.

Waardes zien er netjes uit.

Moet toch kunnen checken of de verwarming nog werkt.

Mijn Rekord 60 bakje

Berichten: 43 | Van: Leiden | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Caraya

Lid # 13751

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Caraya   Email Caraya   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
nou het begin is er .. en groot gelijk dat je de ruďne er weer hebt uitgehaald.. vind het ook veel mooier zonder.. [Big Grin]

Groetjes Gerda

1.20 bakkie*Juwel 60*Shrimps
als het aas aantrekkelijk genoeg is bijten alle vissen

Berichten: 11055 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caraya:
nou het begin is er .. en groot gelijk dat je de ruďne er weer hebt uitgehaald.. vind het ook veel mooier zonder.. [Big Grin]

Ja he, heb helaas geen foto meer van met de ruine. Heb die verwijderd, anders had het verschil helemaal duidelijk geweest.

Gr. Dick

Mijn Rekord 60 bakje

Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk! Vind ook dat ophoginkje met die lavastenen leuk [Smile]

Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 48395 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Dank, hoop werk geweest.... [stars]

Mijn Rekord 60 bakje

klow

Lid # 13156

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor klow   Email klow   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk hoor al een idee wat er in komt.

killibak ombouw
koekjes zijn lekker dat is een feit.

Berichten: 957 | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klow:
Leuk hoor al een idee wat er in komt.

In ieder geval de inhoud van m'n 30cm bakje.

6 Chinese Danio's
2 guppen (komen er meer van een vriendin, stuk of 4 dacht ik)
1 Neon tetra
4 Vuur Tetra's

Gaan wat vuur garnaaltjes en 1 of 2 Corydoras arcuatus inkomen om de bodem op te ruimen.

Gr. Dick

Mijn Rekord 60 bakje

Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
update op dag 3.

De planten groeien als een tierelier en zag vandaag een verrassing!

-

Weet iemand wat voor slakje dit is?
En of ie kwaad kan?

Heb de afgelopen 3 dagen elke dag rond 19:00 het water gemeten. 1e meting gedaan 24 na start. (bak draait dus 4 dagen nu)
  • Temp: 23.5
  • pH: 7
  • KH: 4
  • GH: 7
  • NO2: 0
  • NO3: 25

• Temp: 23.7
  • KH: 5
  • NO3: 35

• Temp: 23.3
  • KH: 4
  • NO3: 25

Is het verstandig om de vissen al naar hun nieuwe huis te verhuizen? Of toch beter nog even wachten??? [stars]

Heb het idee dat ze in het 30cm bakje hun energie niet kwijt kunnen, ze schieten af en toe als idioten door dat bakkie heen en dan gebeurt het weleens dat ze [Stom] (niet vaak hoor, nu maar 2x gezien dat het gebeurde.)

Gr. Dick

Mijn Rekord 60 bakje

Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat is een poelslakje, waarschijnlijk met je planten meegekomen. Hoe lang draait je bak nu zonder vis?

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
De bak draait 4 dagen nu.

Mijn Rekord 60 bakje

Mars
Erelid
Beheer
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Heb je oud filtermateriaal/water gebruikt?

Aquariumquiz - Techniek - Ik niet

Berichten: 48395 | Van: Barendrecht | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
yories

Lid # 14281

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor yories   Email yories   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooie bak
alleen ik zou wat meer plantjes er bij doen
en grote pluk riccia ergens op binden ofzo:P

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/4930.html

is mijn bakkie:P

Berichten: 105 | Van: alkmaar | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
4 dagen is nog te kort tenzij je het advies van Mars hebt opgevolgd [Wink]

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars:
Heb je oud filtermateriaal/water gebruikt?

Citaat:

Heb met het vullen 60-70% van het water uit m'n 30cm bakkie gedaan, aangevuld met kraanwater (+/- 20 graden) Daarna heb ik er nog wat Tetra Safestart aan toegevoegd. Heb een half uurtje geleden m'n waardes gemeten met een stripje (ik weet, niet echt accuraat)

Temp.: 22.3 (verwarming staat op 24)
PH: 7
KH: 6
GH: 9
NO2: 0
NO3: 20

zoals beschreven in de openings post [deal]

Wat ik nog vergeten was te melden, ik heb de filter van m'n 30cm bakje in het water van de 60 uitgespoeld. Nee, niet geknepen o.i.d., alleen gespoeld.

[ 16.06.2009, 20:50: Bericht aangepast door: Dick_26041970 ]

Mijn Rekord 60 bakje

Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
@ Yories

De riccia was uitverkocht, zou ie deze week weer binnen krijgen.

Didge, je doelt hier op het water van m'n ouwe bakkei toevoegen en diens filter in m'n nieuwe uitspoelen?

[mod edit je kan gedurende 20 minuten je bericht nog aanpassen doormiddel van de  - knop]

[ 16.06.2009, 20:59: Bericht aangepast door: Erwin ]

Mijn Rekord 60 bakje

Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Ja om je bacterieen een voorsprong te geven. Ik zou voor de zekerheid toch nog maar even wachten, dit om problemen te voorkomen. Ik stel het vissen toevoegen in mijn bakken altijd zo lang mogelijk uit.

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Tijd voor een update.

De vissen zitten erin en zijn heel erg blij [Wink]

-

-

-

hoop dat jullie ze leuk vinden [Smile]

Mijn Rekord 60 bakje

soepervis

Lid # 14007

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor soepervis   Email soepervis   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hey,
Ik vind het heel mooi geworden!! Ziet er gezellig uit!
Hoe heten de plantjes die links vooraan staan? Blijven die zo klein? En die 2 plukjes in het midden, voor in je aquarium? Is dat een bodembedekkertje?
Mijn complimenten, het moet wel een genot zijn om naar te kijken!! [Big Grin] Heerlijk!
(Ben mijn aqua aan het herinrichten, en ben op zoek naar plantjes die laag blijven, vandaar!)
Groetjes!

60x30x30
80x40x30

Berichten: 127 | Van: Enkhuizen | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dick_26041970

Lid # 14235

Waardeer Lid
Namen moet ik je helaas schuldig blijven.... [Roll Eyes]
Heb ze niet opgeschreven, zou het ook niet meer weten.

als het goed is blijven die plukjes laag ja, heb al gelezen dat als ze te veel omhoog gaan groeien je te weinig licht hebt.

Gr. Dick

Mijn Rekord 60 bakje

soepervis

Lid # 14007

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor soepervis   Email soepervis   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
oké, toch bedankt! Je hebt mij wel op goede ideeën gebracht.
Ik heb weer inspiratie, ook ik zal foto's plaatsen als het mij gelukt is er een mooi zicht van te maken.
groetjes!

60x30x30
80x40x30

Berichten: 127 | Van: Enkhuizen | Geregistreerd: Mei 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
niel

Lid # 13749

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor niel   Email niel   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooi bakje,
ben benieuwd voor de foto's [Smile]

aqua-cube 15|juwel 60
|100l aquarium

Berichten: 1093 | Van: Hulste | Geregistreerd: Apr 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Heel erg mooi bakje, mooi ingericht. Mocht je nog overwegen om corydoras te nemen, dan kun je er beter een klein groepje in doen, want het zijn groepsvisjes en met maar 1 of 2 voelen ze zich niet op hun gemak. Zijn wel geweldig mooie visjes. Heb zelf de corydoras habrosus, één van de dwergsoorten, die blijven wat kleiner.

Groeten Tina

Juwel Rio 125
Juwel Rekord 60(Cristal reds)

Berichten: 2463 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.