Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Aquatin's Rio 125 (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 23 pagina's: 1  2  3  4  ...  21  22  23   
Auteur Onderwerp: Aquatin's Rio 125
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Eindelijk, heb van de week een groter aquarium gekocht. De Rio 125.
Ben gister begonnen met opstarten, grind erin, pomp en verwarmingselement erin. Stuk hout eerst in een emmer water staan, nadat het in gloeiend heet water heefd gestaan.

-

Mijn stuk hout

-

Grind erin

-

-

-

Morgen als het goed is het hout erin en als het lukt begin volgende week om plantjes. Doe lekker rustig aan heb geen haast. Zou er ook graag nog een paar stenen in willen, maar welke? Heeft iemand nog tips? Wil van die paar stenen een klein schuilholletje maken.

------------------------------
Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Berichten: 2853 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Jesco

Lid # 6394

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Jesco     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik ga dit graag even volgen.
Het opstarten is altijd een leuke en spannende tijd.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Wat ga je er eigenlijk in doen qua vissen?

Mijn Rio 180
Mijn Rekord 60

Berichten: 129 | Van: Almere | Geregistreerd: Jun 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Vandaag ga ik plantjes halen, het stuk hout en een klein stapeltje stenen ligt er inmiddels in, foto's volgen nog.
Wat betreft het vissenbestand, heb wel een aantal ideeen, maar ben er nog niet helemaal over uit. Heb in 'kan dit vissenbestand' een topic lopen.

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Berichten: 2853 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Afgelopen vrijdag eerst het hout erin.

-

-

Zondagavond zijn de stenen erbij gekomen, helaas geen foto van gemaakt.

Vandaag plantjes gehaald. En na wat rangschikken en wat heen en weer zetten is dit het resultaat van mijn Trots geworden.

-

-

-

-

Ik zou zeggen kom maar op met commentaar, tips en adviezen. Ik hoor ze graag!

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Oja, zou een drijfplantje ook nog leuk staan. Ik had zelf de Pistia Statiotes in gedachten(als ik hem ergens kan vinden natuurlijk). [Big Grin]

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Erwin

Lid # 10032

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erwin   Email Erwin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
laten groeien en je hebt een prachtbakkie,zeer mooi stuk hout ook
doe je geen achterwandje ofzo erin?
drijfplantjes lijken me er wel heel goed bij passen [Smile] [Smile]

greetz Erwin.

Greetz Erwin

200x60x70 Tanganyika biotoop
Rio 300 Tanganyika
Quarantaine bakkie

Berichten: 14449 | Van: noord-brabant Uden | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
@erwin, dank je, ik heb er wel over getwijfeld om een achterwand in te doen, maar had zoiets van hoe hou je dat ooit mooi schoon(van alg). Heb toen eerst maar besloten om het niet te doen. Misschien dat ik nog zo'n fotoplaat van jewel haal, die met die rotsen.

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Juwel125

Lid # 9909

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Juwel125         Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
je kan de achterwand ook achter je bak plaatsen, heb ik ook en lijkt erg mooi en geen last van alg en je kan van alles bevestigen op het glas.
Berichten: 141 | Geregistreerd: Jan 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
@Juwel125, bedankt voor de tip. Das zeker een goed idee, het is in iedergeval mooier dan een foto.

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

goldfish

Lid # 12966

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor goldfish   Email goldfish       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooi ! Wat drijfplanten zullen mooi staan ja.

Mijn Aquaria en Vijver en ook allemaal jonkies

Berichten: 2457 | Van: amsterdam | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
@goldfish, dank je!

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Christiaan

Lid # 13387

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Christiaan   Email Christiaan   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuke bak, deze kleur (kersen toch) vind ik toch wel de mooiste van Juwel het moet echter wel bij je interieur passen.

Bak ziet er goed uit, mooie start! Al beetje bekend wat voor leuks er in komt zwemmen?

Mijn RIO125
Mijn plaatjes

Berichten: 283 | Van: Almere | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
@Christiaan, ik weet eigelijk niet of het kersen is, het is donkerbruin en kersen is volgens mij wat roder. Maar het is in iedergeval een hele mooie kleur ja. En aangezien onze andere meubels ook donkerbruin zijn, staat het perfect vind ik.

Wat er in gaat komen, tja ben druk in de weer met een topic in 'kan dit visbestand' en ik weet het nog niet helemaal.

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Oké, ik ben eruit wat mijn vissenbestand betreft. [Big Grin]
Mijn komend vissenbestand word dus:

Colisa Lalia (koppel)
Kegelvlekbarbeel (12/14x)
Pangio Kuhlii (5x)

En mijn ancistrus temminckii die nu nog in mijn andere bakkie zit. [Wink]

[ 06.03.2009, 22:02: Bericht aangepast door: aquatin ]

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Bartemans

Lid # 12875

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Bartemans   Email Bartemans   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Klinkt goed, maar probeer dan wel ergens ook wat drijfplant vandaan te halen, want dat waarderen je goerami's heel erg (schijnt [Razz] ).

| Rekord 60 | Aqua40 | AquaQube 15 | Project Tanganyika |

Berichten: 658 | Van: Westzaan | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
@Bartemans, zijn al 25 pistia statiotes onderweg, kunnen morgen of volgende week binnenkomen. Maar bedankt voor de tip.

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Erhan

Lid # 5797

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erhan   Email Erhan   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er goed uit hoor. Nu wachten op de visjes..
Berichten: 4055 | Van: Utrecht | Geregistreerd: Mar 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Eindelijk even tijd voor een update.

De vissen zitten er inmiddels in. Heb gelijk een aantal kegeltjes verloren. Waren volgens mij vanuit de winkel al ziek, want in de bak in de winkel zagen er al een paar niet goed uit. Had dus beter moeten weten en de kegeltjes niet mee moeten nemen, maar ja dat is achteraf praten. Ook nog witte stip onder de kuhlii's gehad, maar is goed overgegaan.
Mijn vissenbestand is nu dus:
Colisa Lalia 1m 1v
Kegelvlekbarbeel nu nog 8x
Kuhlii's 5x
Ancistrus temmickii 1x

Foto's volgen zometeen.

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Totaalfoto

-

Kegeltje

-

Lalia man

-

Lalia vrouw

-

Schuimnest van boven

-

Schuimnest van onderen
 -

Druk bezig met bouwen

-

Nog een totaaltje van hoe het nu is

-

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
Nu de overige bewoners nog even in beeld
De ancistrus

-

-

-

En een paar van de kuhlii's

-

-

-

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Skampi

Lid # 12381

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Skampi     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuke bak is dit!
Plantjes groeien ook goed, en de micranthemum heb je ook goed weten te plaatsen.
Is dat de echinodorus bleheri rechts?

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/4512/3.html?

Berichten: 358 | Van: Rotterdam | Geregistreerd: Dec 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
@Skampi, ik geloof dat dat inderdaad wel eens de echinodorus bleheri zou kunnen zijn, niet die voorin staan ook niet achterin, maar die in het midden naast de pomp. Het was een solitaire plant.
Ik hoop dat de planten het goed blijven doen, want ik heb van het weekend medicijnen moeten toedienen ivm witte stip en nog een aantal problemen. De micranthemum heeft volgens mij wel een behoorlijke klap gehad, maar hij doet het nog wel. Ga vanaf morgen als de kuren afgelopen zijn goed aan het verversen. En hopen dat alle eventuele ziekten uit de bak zijn.

[ 17.03.2009, 08:59: Bericht aangepast door: aquatin ]

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

angelo1990
Team AF stand
Lid # 5728

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor angelo1990   Email angelo1990   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooie bak hoor [Wink]

alleen ik zou het stuk hout rechtop zetten

probeer het maar eens zal denk ik mooier in je bak staan

hopen dat je visjes er allemaal bovenop komen

AF-Stand Medewerker

Berichten: 4104 | Van: Venlo / Blerick | Geregistreerd: Mar 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Ledenwaardering:
4
@angelo1990, bedankt. Misschien een domme vraag, maar hoe bedoel je met rechtop? Rechts of links omdraaien of nog weer anders?

[ 17.03.2009, 09:38: Bericht aangepast door: aquatin ]

Groeten Tina

Jewel Rekord 600(60cm)

Mars
Erelid
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Een kwart slag draaien [Wink] hij ligt nu op zijn zijkant [Smile]

Aquapicture juni 2012 (lustrumeditie) : De aankondiging | De Prijzen

Berichten: 62751 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 23 pagina's: 1  2  3  4  ...  21  22  23   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.