bericht geplaatst
Eindelijk, heb van de week een groter aquarium gekocht. De Rio 125. Ben gister begonnen met opstarten, grind erin, pomp en verwarmingselement erin. Stuk hout eerst in een emmer water staan, nadat het in gloeiend heet water heefd gestaan.
Mijn stuk hout
Grind erin
Morgen als het goed is het hout erin en als het lukt begin volgende week om plantjes. Doe lekker rustig aan heb geen haast. Zou er ook graag nog een paar stenen in willen, maar welke? Heeft iemand nog tips? Wil van die paar stenen een klein schuilholletje maken.
bericht geplaatst
Vandaag ga ik plantjes halen, het stuk hout en een klein stapeltje stenen ligt er inmiddels in, foto's volgen nog. Wat betreft het vissenbestand, heb wel een aantal ideeen, maar ben er nog niet helemaal over uit. Heb in 'kan dit vissenbestand' een topic lopen.
bericht geplaatst
laten groeien en je hebt een prachtbakkie,zeer mooi stuk hout ook doe je geen achterwandje ofzo erin? drijfplantjes lijken me er wel heel goed bij passen
bericht geplaatst
@erwin, dank je, ik heb er wel over getwijfeld om een achterwand in te doen, maar had zoiets van hoe hou je dat ooit mooi schoon(van alg). Heb toen eerst maar besloten om het niet te doen. Misschien dat ik nog zo'n fotoplaat van jewel haal, die met die rotsen.
bericht geplaatst
je kan de achterwand ook achter je bak plaatsen, heb ik ook en lijkt erg mooi en geen last van alg en je kan van alles bevestigen op het glas.
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
@Christiaan, ik weet eigelijk niet of het kersen is, het is donkerbruin en kersen is volgens mij wat roder. Maar het is in iedergeval een hele mooie kleur ja. En aangezien onze andere meubels ook donkerbruin zijn, staat het perfect vind ik.
Wat er in gaat komen, tja ben druk in de weer met een topic in 'kan dit visbestand' en ik weet het nog niet helemaal.
bericht geplaatst
Eindelijk even tijd voor een update.
De vissen zitten er inmiddels in. Heb gelijk een aantal kegeltjes verloren. Waren volgens mij vanuit de winkel al ziek, want in de bak in de winkel zagen er al een paar niet goed uit. Had dus beter moeten weten en de kegeltjes niet mee moeten nemen, maar ja dat is achteraf praten. Ook nog witte stip onder de kuhlii's gehad, maar is goed overgegaan. Mijn vissenbestand is nu dus: Colisa Lalia 1m 1v Kegelvlekbarbeel nu nog 8x Kuhlii's 5x Ancistrus temmickii 1x
bericht geplaatst
Leuke bak is dit! Plantjes groeien ook goed, en de micranthemum heb je ook goed weten te plaatsen. Is dat de echinodorus bleheri rechts?
bericht geplaatst
@Skampi, ik geloof dat dat inderdaad wel eens de echinodorus bleheri zou kunnen zijn, niet die voorin staan ook niet achterin, maar die in het midden naast de pomp. Het was een solitaire plant. Ik hoop dat de planten het goed blijven doen, want ik heb van het weekend medicijnen moeten toedienen ivm witte stip en nog een aantal problemen. De micranthemum heeft volgens mij wel een behoorlijke klap gehad, maar hij doet het nog wel. Ga vanaf morgen als de kuren afgelopen zijn goed aan het verversen. En hopen dat alle eventuele ziekten uit de bak zijn.