Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Peixe's Rio 180 (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 4 pagina's: 1  2  3  4   
Auteur Onderwerp: Peixe's Rio 180
peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor peixe   Email peixe   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hallo iedereen,

Bakmaat 100x40x50 waterniveau op 45cm (dus 180liter)
 -

Dus na drie weken eindelijk een foto van mijn bak.
De lotus heeft al 3 mega bladeren gemaakt [Smile] en rechts de stricta's slaan nu ook aan (kwamen van een aquariumvereniging waar ze in zeer slechte staat waren) even als 't sterrenkruid trouwens [Wink] Doet het nu ook. Vissen bestand is voorals nog 3 platy's en 3 Otocinclus.

PH 6,7
NO2 0
NO3 nihil
KH 4
GH 8
CO2 18,5 mg/l

Nu dus stekken stekken en nog eens stekken [Wink] en grote groepen maken haha

Grts Peixe

[modedit: Topictitel aangepast]

[ 31.12.2009, 12:05: Bericht aangepast door: Caraya ]

------------------------------
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/4521.html

Berichten: 578 | Van: Heemskerk | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tom van der Weerd

Lid # 11241

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tom van der Weerd   Email Tom van der Weerd   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk begin, mooie Lotus!
En nu lekker groeien.. [Wink]

Rekord60 - Gezelschapsbak Update 9 september
Aqua30 - Opstart garnalenjungle Update 9 september

Berichten: 732 | Van: Kampen | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Muzrub   Email Muzrub   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Heel mooi!

Fotoalba: 60x30x30 gezelschap | 120x40x40 tanganyika [oud] | 120x40x40 Zuid-Amerika

Berichten: 3260 | Van: Ede | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
leuk plantenbestand. lekker laten groeien.

120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
hoi pipeloi

Lid # 5762

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor hoi pipeloi   Email hoi pipeloi   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
sieht toll aus [Big Grin]
Berichten: 1722 | Van: Schipluiden (Delft) | Geregistreerd: Mar 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor peixe   Email peixe   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Thanks hoor! [Smile] Lekker vissen kieken nu

Berichten: 578 | Van: Heemskerk | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
De diamandzalmpjes een beetje geschrokken van het waterverversen en nog niet helemaal gewend. 12 stuks in totaal.

-

Week 5 - planten beginnen nu echt aan te slaan
 -

Week 3
 -

klow

Lid # 13156

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor klow   Email klow   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Volgens mij heb je week 3 en 5 omgedraaid. Heel mooie bak.

killibak ombouw
koekjes zijn lekker dat is een feit.

Berichten: 957 | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Lovelyjo23

Lid # 13501

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Lovelyjo23   Email Lovelyjo23   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooie bak zeg, ziet er goed uit en alles slaat ook goed aan.

Ontzettend mooie vissen ook die diamantzalmpjes.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5349.html#000016

Berichten: 776 | Van: Neede | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Zo maar weer eens een updatetje er op gooien. Diamand zalmen zijn weg naar een collega. Nu maanvissen te gast. De platy's gaan prima, wat uitgedund dat wel.

Volledige bak:
 -
Hier de volledige bak. Beetje aan het spelen geweest met kienhout. Het grote stuk rechts is net nieuw, de vissen vinden het erg leuk, veel gaten en schuilplaatsen voor baby plaatjes. Sterrenkruid wil ik een grote straat van maken. Even als de Pogostemon helferi die stekt al lekker. De rode planten links (weet naam niet) wil ik de straat groter van. Vaantjes blad schijnt nu aan te gaan slaan (na een jaar jammeren, voeg nu extra ijzer toe). Rode lotus had wortelrot, maar komt ook weer terug. Hier en daar weer wat belgisch groen te zien, is ook weer aangeslagen. Binnen kort weer een update dus [Smile] Gaat de goede kant op.

-
 -

Veel vis plezier,

Peixe

peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Iemand nog ideeen trouwens? Stricta's helemaal rechts hebben het nooit goed gedaan.

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ondanks dat niet alles in goed conditie is ziet het er zo op foto toch wel goed uit hoor!

Rode plantje op links is btw de Alternanthera rosefolia "minor"

120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Aquatin

Lid # 12628

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er heel leuk uit, mooi stuk hout!

Groeten Tina

Juwel Rio 125
Juwel Rekord 60(Cristal reds)

Berichten: 2463 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Skippy

Lid # 15028

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Skippy   Email Skippy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
op de een na laatste foto , het plantje links onder de maanvis, doet die het goed bij jou ?

ik heb ze ook maar vind ze een beetje bruin worden en het lijkt wel of ze een beetje verschrompelen.

verder mooie frisse bak !

Juwel Vision 260
Mijn Aqaurium

Berichten: 296 | Van: Amsterdam | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
hey Skippy. De rode plantjes zitten er nu 2 weken in. De rest van de planten al bijna een jaar. Dus ik moet nog even zien wat die links onder de maanvis gaat doen. Ik voeg nu wat extra ijzer toe voor de rode plantjes. De andere rode plantjes gaan goed, rode lotus komt ook weer op (zit overigens al van af het begin in)

Skippy

Lid # 15028

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Skippy   Email Skippy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
okee, hoe voeg jij extra ijzer toe ?
ik heb dennerle E15, maar weet niet of je dit zo in het aquarium kunt gooien of dat het in een netje moet,
welk ijzer gebruik jij ?

Juwel Vision 260
Mijn Aqaurium

Berichten: 296 | Van: Amsterdam | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Skippy

Lid # 15028

Ledenwaardering:
5
ik bedoelde trouwens het groene plantje onder de maanvis

Juwel Vision 260
Mijn Aqaurium

peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Die groene met die ronde blaadjes? Die groeit goed. De groene aan de andere kant, die doet het ook goed.

Ik voeg nu vloeibaar ijzer toe van HP/HS een van die 2. Ik had ook dennerle e15 maar kreeg niet de indruk dat dat echt veel op schoot. Met vloeibare zie ik wel wat verschil, de lotus komt terug.

Skippy

Lid # 15028

Ledenwaardering:
5
ik denk dat ik ook maar voor de vloeibare ga.die tabletten maken de bak ook op een gegeven moment zo wit...

Juwel Vision 260
Mijn Aqaurium

peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Die tabletten zou je bij de instroom of uitstroom moeten leggen, maar dat gaat bij mij helemaal niet. Dus zodoende ben ik over op vloeibaar. M'n oom gebruikte ook altijd vloeibaar en had altijd een topbak.

peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Icoon 10 bericht geplaatst      Profiel voor peixe   Email peixe   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Zoek de verschillen deel 1:

Zo was het vorige week
 -

Zo is het deze week
 -
De valisneria is naar rechts van het kienhout gegaan, want dan neemt het minder licht weg van de andere planten. Vaantjes planten beginnen eindelijk, maar over de grond. Heb nu de luchtwortels weggeknipt, had ergens gelezen dat ze dan omhoog gaan. Hier en daar nog wat met kleur en bladvorm van de plantenindeling gespeeld. Ook het sterrenkruid "doorgelust", van de week geleerd van iemand op het forum [Wink] Eens kijken hoe de straat gaat worden. Ik ben nu aardig tevreden, gaat de goede kant op.

Mijn huis word eigenlijk te klein, even kijken op funda.
 -

Wij zijn hier geboren en zijn een kruizing van bloedendhart met koraal wagtail's. Echte samurai staartjes he! Ninja.

-

aqua kidd

Lid # 15978

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor aqua kidd   Email aqua kidd   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
oke van die verschillen echt alle rode planten zijn verplaatst niet die bruin/orange maar echt de hode en die met sprieten ben daar even de naam van kwijt... volgens mij zijn die helemaal linkse korter geworden. [Big Grin] o en je bak ziet er leuk uit! en volgens mij zijn er visjes bij gekomen

[ 13.12.2009, 19:17: Bericht aangepast door: aqua kidd ]

60cm aquarium
gr nick
het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen...

Berichten: 1167 | Van: dongen | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Cindy77

Lid # 14882

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Cindy77   Email Cindy77   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wauw, wat een mooie bak zeg! [Smile]
En prachtige bewoners ook..

Juwel rio 125
Klein 20 liter bakje

Berichten: 1791 | Van: Hellevoetsluis (ZH) | Geregistreerd: Jul 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Matthew

Lid # 4846

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Matthew   Email Matthew   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooi 'bakje' heb je [Big Grin]

voeg je co2 toe? hoe hou je de ph laag en de hardheid?

... - | Rio 400 Malawi | aquachat| Rio 180

Berichten: 2134 | Van: Enschede | Geregistreerd: Nov 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Thanks hoor mensen [Smile]

Ik voeg CO2 toe uit een gasfles en dit komt in het bakje rechtsboven.

Mijn PH is 6.7, KH 4.
Op 10 liter water is 3.5 liter kraanwater en de rest vul ik aan met osmosewater.

Dit onderwerp omvat 4 pagina's: 1  2  3  4   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.