Bakmaat 100x40x50 waterniveau op 45cm (dus 180liter)
Dus na drie weken eindelijk een foto van mijn bak. De lotus heeft al 3 mega bladeren gemaakt en rechts de stricta's slaan nu ook aan (kwamen van een aquariumvereniging waar ze in zeer slechte staat waren) even als 't sterrenkruid trouwens Doet het nu ook. Vissen bestand is voorals nog 3 platy's en 3 Otocinclus.
PH 6,7 NO2 0 NO3 nihil KH 4 GH 8 CO2 18,5 mg/l
Nu dus stekken stekken en nog eens stekken en grote groepen maken haha
bericht geplaatst
Zo maar weer eens een updatetje er op gooien. Diamand zalmen zijn weg naar een collega. Nu maanvissen te gast. De platy's gaan prima, wat uitgedund dat wel.
Volledige bak: Hier de volledige bak. Beetje aan het spelen geweest met kienhout. Het grote stuk rechts is net nieuw, de vissen vinden het erg leuk, veel gaten en schuilplaatsen voor baby plaatjes. Sterrenkruid wil ik een grote straat van maken. Even als de Pogostemon helferi die stekt al lekker. De rode planten links (weet naam niet) wil ik de straat groter van. Vaantjes blad schijnt nu aan te gaan slaan (na een jaar jammeren, voeg nu extra ijzer toe). Rode lotus had wortelrot, maar komt ook weer terug. Hier en daar weer wat belgisch groen te zien, is ook weer aangeslagen. Binnen kort weer een update dus Gaat de goede kant op.
bericht geplaatst
hey Skippy. De rode plantjes zitten er nu 2 weken in. De rest van de planten al bijna een jaar. Dus ik moet nog even zien wat die links onder de maanvis gaat doen. Ik voeg nu wat extra ijzer toe voor de rode plantjes. De andere rode plantjes gaan goed, rode lotus komt ook weer op (zit overigens al van af het begin in)
bericht geplaatst
okee, hoe voeg jij extra ijzer toe ? ik heb dennerle E15, maar weet niet of je dit zo in het aquarium kunt gooien of dat het in een netje moet, welk ijzer gebruik jij ?
------------------------------ Juwel Vision 260 Mijn Aqaurium Berichten: 296 | Van: Amsterdam | Geregistreerd: Aug 2009
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Die groene met die ronde blaadjes? Die groeit goed. De groene aan de andere kant, die doet het ook goed.
Ik voeg nu vloeibaar ijzer toe van HP/HS een van die 2. Ik had ook dennerle e15 maar kreeg niet de indruk dat dat echt veel op schoot. Met vloeibare zie ik wel wat verschil, de lotus komt terug.
bericht geplaatst
Die tabletten zou je bij de instroom of uitstroom moeten leggen, maar dat gaat bij mij helemaal niet. Dus zodoende ben ik over op vloeibaar. M'n oom gebruikte ook altijd vloeibaar en had altijd een topbak.
Zo is het deze week De valisneria is naar rechts van het kienhout gegaan, want dan neemt het minder licht weg van de andere planten. Vaantjes planten beginnen eindelijk, maar over de grond. Heb nu de luchtwortels weggeknipt, had ergens gelezen dat ze dan omhoog gaan. Hier en daar nog wat met kleur en bladvorm van de plantenindeling gespeeld. Ook het sterrenkruid "doorgelust", van de week geleerd van iemand op het forum Eens kijken hoe de straat gaat worden. Ik ben nu aardig tevreden, gaat de goede kant op.
Mijn huis word eigenlijk te klein, even kijken op funda.
Wij zijn hier geboren en zijn een kruizing van bloedendhart met koraal wagtail's. Echte samurai staartjes he! Ninja.
bericht geplaatst
oke van die verschillen echt alle rode planten zijn verplaatst niet die bruin/orange maar echt de hode en die met sprieten ben daar even de naam van kwijt... volgens mij zijn die helemaal linkse korter geworden. o en je bak ziet er leuk uit! en volgens mij zijn er visjes bij gekomen
[ 13.12.2009, 19:17: Bericht aangepast door: aqua kidd ]
------------------------------ 60cm aquarium gr nick het leven is een feestje maar je moet zelf de slingers ophangen... Berichten: 1167 | Van: dongen | Geregistreerd: Oct 2009
| IP: Gelogd |