Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Muzrub's 120x40x40 Tanganyika (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 11 pagina's: 1  2  3  4  ...  9  10  11   
Auteur Onderwerp: Muzrub's 120x40x40 Tanganyika
Muzrub

Lid # 11432

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Muzrub   Email Muzrub   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Zo, het aquarium staat op mijn kamer [Smile]
Was even flink tillen, maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.

Het hele aquarium + Meubel:

-

NB: De "knuffel" die achter mijn bed geklemd zit is een surprise van vorig jaar [Razz]

Het meubel zelf:

-

En het filter, wat precies past in de ruimte:

-

Techniek:
Eheim 2224 Professional I Buitenfilter
1x 39 Watt TL wit
1x 39 Watt TL Blauw (nu nog een paarse, word nog vervangen)
100W verwarming

Inrichting:

Mooie steenhopen, zand en vallisneria spiralis, hier en daar een groot slakkenhuis.

Vissen:

3m 6v Paracyprichromis Nigripinnis
1m 1v Altolamprologus Calvus
1m 1v Julidochromis Ornatus (Ik koop er 6, voor koppelvorming)

Morgen:
- Achterwand halen, en stevig afdingen
- Aquariumkit halen
- Tempex plaat halen voor de onderkant

Zaterdag:

- Stenen aanschaffen

25 december:

- Het aquarium officieel krijgen
- Inrichten
- Vol laten lopen

En dan wachten...

I hope you enjoy!

[ 16.12.2008, 19:21: Bericht aangepast door: Muzrub ]

------------------------------
Fotoalba: 60x30x30 gezelschap | 120x40x40 tanganyika [oud] | 120x40x40 Zuid-Amerika

Berichten: 3265 | Van: Ede | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Frolic

Lid # 10516

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Frolic   Email Frolic   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk bakkie Muzrub, als ik jou was geweest.... Had ie al vol water gestaan [Razz]

Mvg Dave

Berichten: 604 | Van: Beuningen | Geregistreerd: Apr 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tuti

Lid # 1225

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tuti   Email Tuti   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
leuk! jammer dat het meubel zwart is, maar ja het gaat om de inhoud van het aquarium [Razz]

verschikkelijk lijkt het me om nog tot 25-12 naar een lege bak te moeten kijken [Eek!]

Fotoalbums: Tanganyika | Gezelschapsparadijs | H. furunculus | 120*40*50 Tanganyika

Flickr

Berichten: 21656 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Mei 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Erwin

Lid # 10032

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Erwin   Email Erwin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
mooie knuffel [Big Grin]

oh het gaat om je bak,nou die wordt vast ook mooi [Big Grin] [Smile] [Wink]

Greetz Erwin

200x60x70 Tanganyika biotoop
Rio 300 Tanganyika
Quarantaine bakkie

Berichten: 14363 | Van: noord-brabant Uden | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mars
Erelid
Lid # 1259

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Is dat Stan? [Big Grin]

Mooi bakkie [Smile] Gaat zeker wat gaafs worden.

Aquaforum AquaPicture 2012 - Doe mee en win een van de prijzen! - Hou het forum in de gaten!

Berichten: 61083 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Muzrub   Email Muzrub   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ja dat is stan [Big Grin]
Creatieve uitspatting van de moeder des huizes [Razz]

Wat is er mis met een zwart meubel trouwens? Alleen maar mooi toch? Tenminste, dat vind ik... met de helemaal zwarte PC (ok, met blauwe LED's), 2 zwarte aquaria, een zwarte TV, en alleen maar zwarte kleding (Ok, 2 blauwe T-shirts)

Het word inderdaad een hel om 9 dagen naar een lege bak te moeten kijken... en er mag nog geen water in, want "we moeten wel wat kunnen inpakken voor onder de kerstboom", dus het filter gaat worden ingepakt... dus hij begint ook past 25-12 met indraaien. Maar ach, dat moet dan maar...
Het resultaat zal er naar zijn ^^

Fotoalba: 60x30x30 gezelschap | 120x40x40 tanganyika [oud] | 120x40x40 Zuid-Amerika

Berichten: 3265 | Van: Ede | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Oja: Morgenavond kunnen jullie een foto verwachten van de bak met achterwand erin.

SybeT

Lid # 12417

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor SybeT   Email SybeT   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik kan niet wachten

L-nummers: L-008
Bakken: 60*30*35(gezelschapsbak)
Teraria: 60x35x30 ( vuurbuikpadjes.)

Berichten: 317 | Geregistreerd: Dec 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Yaika

Lid # 7206

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Yaika   Email Yaika   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
en toen was het morgen [Smile]

Update tijd [Smile]

I'm Back.

Berichten: 311 | Van: Wijchen (bij nijmegen) | Geregistreerd: Nov 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
rfvdp

Lid # 10925

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor rfvdp   Email rfvdp       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ja, nu je het zegt Yaika, waar blijven de foto's [Smile]
Berichten: 802 | Geregistreerd: Jun 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Ok, het is avond.. maar ik moet nog wat kitresten verwijderen van de oude achterwand (Zo'n zwart Juwel structuur ding, met gewoon 2 mm kit over de HELE achterruit), en dat duurt nog ff.
Ik probeer het voor 8 uur klaar te hebben... de foto's komen er aan, maar waarschijnlijk niet binnen een uur [Frown]

Muzrub

Lid # 11432

De bak is niet veel soeps nu (een stapel boeken in een glazen bak op zn kant), maar zal zo even wat foto's trekken, voor de geďnteresseerden. Morgen om dit tijdstip zou de kit goed hard moeten zijn, en dan kan ik een goede foto maken [Wink]

Muzrub

Lid # 11432

-

-

-

-

-

-

Ja, er liggen vooral wetten van de magie en schoolboeken [Razz]

TomvanRiet

Lid # 5965

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor TomvanRiet         Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Uitgelezen bak.
of is het een boek ?

Waar de tijd heeft stil gestaan

Berichten: 6911 | Van: Hoe dichter bij Dordt .... | Geregistreerd: Apr 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

[Big Grin] het blijft leuk [Big Grin]

Muzrub

Lid # 11432

Boeken gaan er vanavond van af. Boodschappenlijstje:

Aquarium + Filterpomp + lichtkap + Meubel + Verwarming = €130
Achterwand + Kit = €66,85 (officieel 86,85, maar even goed afdingen doet wonderen)
Extra filtermateriaal = €5,95
Blauwe TL-balk T5 39W = €19,95
25Kg Metselzand = €2,00
55Kg Ardenner breuksteen = €11,65
Thermometer = €3,95

Totaal tot nu toe = €240,35

Wat er nog moet komen:

Tijdschakelklok = €4,99
Vissen = ongeveer €225 [Razz]
Vallisneria Spiralis = ???

Iemand anders nog suggesties?

Vanavond foto's van het aquarium met achterwand, ik beloof het [Wink]

[edit]boodschappenlijstje aangepast[/edit]

[ 20.12.2008, 17:55: Bericht aangepast door: Muzrub ]

Tuti

Lid # 1225

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tuti   Email Tuti   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
is dit nou de achterwand? ziet er volgens mij wel goed uit! Wel beter dat je nu niet de neiging hebt hem snel te vullen, mag immers nog niet he [Razz]

Fotoalbums: Tanganyika | Gezelschapsparadijs | H. furunculus | 120*40*50 Tanganyika

Flickr

Berichten: 21656 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Mei 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tom van der Weerd

Lid # 11241

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tom van der Weerd   Email Tom van der Weerd   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk dit project!!! Maar als ik jou was.. Liet ik hem gelijk volstromen, met boeken en al, gráág zelfs die boeken [Razz]
Tuti: Gefeliciteerd! 19000 berichten [Razz]

[ 20.12.2008, 18:01: Bericht aangepast door: Tom van der Weerd ]

Rekord60 - Gezelschapsbak Update 9 september
Aqua30 - Opstart garnalenjungle Update 9 september

Berichten: 732 | Van: Kampen | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

@tuti: Ja, het is een Juwel Stone Lime achterwand. Dunner dan de Rock, op het breedste punt 3cm, en op de dunste punten 1cm. Heel leuk achterwandje, en niet duur (27,50 @ @qu@pl@ntsonlˇne: 600x550)
En inderdaad gefeliciteerd met je 19000ste bericht [Big Grin]

@tom: toch houd ik de boeken liever droog [Razz] En ja, vol mag ie pas op 25 december.. of 24 december die avond, als we de cadeaus dan al krijgen ^^

Zal ook zo wel even een fototje maken van het steen. Het is wel groot steen (15-30cm), want dat was het enige wat ze nog hadden. Wel mooie stukken though [Smile]

Tuti

Lid # 1225

vind ik juist wel gaaf die grote stenen. geeft het een wat ruwer uiterlijk in plaats van alleen maar van die kleine keitjes [Razz]

en who cares about die 19000 spamberichten... ben er echt niet trots op ofzo [Smile]

Flickr

Muzrub

Lid # 11432

Ja, ik vind ze ook wel mooi [Smile]
Ik legde er dus een paar op die kar, ongeveer 20. Ik laat het wegen. Ik denk, ik wil ongeveer 55 kilo... ik kijk op die weegschaal: 55,0Kg. Perfect [Big Grin]

Hier de stenen:

-

-

-

Muzrub

Lid # 11432

Note: volgende verjaardag tweedehands spiegelreflex vragen... deze foto's zijn te slecht voor woorden

Tuti

Lid # 1225

Leuk stapeltje!

En bij het tuincentrum al bezig geweest met de stenen om er leuke constructies van te maken? Nou ik wel toen ik ze ging kopen [Embarrassed]

en kwaliteit fotos valt toch best mee? je aquarium en stenen zien er goed uit hoor

Flickr

dirkje

Lid # 7938

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor dirkje   Email dirkje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
haha vet
ik herken het helemaal tuti kwas bijna anderhalf uur aant stapelen en meten of het er zo wel inpaste, maar het zijn echt mooie stenen hoor muzrub, zeker als er een laagje groen op komt!!
veul suc6
houdoe

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5626.html
groetjes: Dirk

Berichten: 833 | Van: goirle vlakbij Tilburg | Geregistreerd: Mar 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Ja, ik vind het ook wel mooie stenen [Big Grin]
Heb ze om eerlijk te zijn niet gestapeld, mijn ouders vonden al dat het te lang duurde (terwijl zij een half uur plantjes aan het uitzoeken waren :S ) dus ik heb er gewoon een hele hoop ingeladen. Wel wat in gedachten gedaan, en dit zou genoeg moeten zijn voor een mooie grote stapel links, en een iets kleinere rechts. Ook zoek ik nog naar vallisneria [Wink]

@Tuti: van de laatste foto bijvoorbeeld krijg ik gewoon (echt serieus) pijn in mijn ogen als ik er naar kijk. Echt te wazig voor woorden. Ook vind ik de 2de foto op deze pagina heel slecht, maar dat zal mijn perfectionistische natuur wel zijn..

maarja, het gaat gewoon mooi worden, daar zorg ik wel voor [Big Grin]
Die blauwe TL is trouwens wel überblauw.. maar dat kan hopelijk geen kwaad? Echt bijna donkerblauw, ongeveer de zelfde kleur als de neon van de P. nigripinnis (zie dirkje's avatar) maar dan iets minder fluorescerend.

Dit onderwerp omvat 11 pagina's: 1  2  3  4  ...  9  10  11   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.