Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Tuti en Mars: 1000 liter - Tanganyika (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 13 pagina's: 1  2  3  4  ...  11  12  13   
Auteur Onderwerp: Tuti en Mars: 1000 liter - Tanganyika
Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tuti   Email Tuti   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Er staan her en der op het forum al wat foto's van onze tangantyika bak, maar we hadden er nog geen apart topic voor.

De meeste foto's zijn al geplaatst in dit brainstormtopic. Omdat dat topic vooral informatief bedoelt is, dus ook een apart fototopic.

-
Bak net omgegooid van Zuid Amerika naar TAnganyika biotoop. Let niet op onze huisneger, hij wilde perse ook op de foto...

-
Nog een keer een totaaltje, maar nu met Anubias plantjes. Hiervoor nog onze dank aan Luc!

-
Inmiddels zitten de eerste vissen erin: Lamprologus multifasciatus kolonie

-
Paracyprichromis nigripinnis(m)

-
Paracyprichromis nigripinnis jong

-
Paracyprichromis nigripinnis(m)

-
Het meest recente totaal overzicht. Enige verschil met heden is dat die zwarte plek in het midden er niet meer ligt

Dit is het huidige visbestand:

-Kolonie Lamprologus multifasciatus
-koppel Paracyprichromis + 3 jongen. Is eigenlijk een scholenvis, maar we zijn begonnen met 8. Binnen een week waren er 6 dood. Nog geen nieuwe gekocht. Vraag is of we dat uberhaupt nog wel gaan doen, het vrouwtje zit alweer met de bek vol. Als deze overleven hebben we binnen no time een school.
-3x Ancistrus sp.

Dit is een vrij karige bezetting voor een bakje van 2 meter. Er komt dus nog een groepje zandhappers bij. Dit zal waarschijnlijk een groep Callochromis, Enantiopus of Xenotilapia zijn. Preciese soort is nog niet bekend.

------------------------------
Fotoalbums: Tanganyika | Gezelschapsparadijs | H. furunculus | 120*40*50 Tanganyika

Flickr

Berichten: 21722 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Mei 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Fullmaster

Lid # 5260

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Fullmaster   Email Fullmaster   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Weer een hele verandering qua de ZA bak.
Denk dat dit ook wel weer een hele mooie bak gaat worden, en hopelijk zonder veel tegenslagen. Ik kom hem zaterdag wel even in het echt bekijken [Wink]

En dan tot slot het weerbericht: Vannacht eerst nog donker, morgen kans op meer licht.
Mijn Bakje

Berichten: 12135 | Van: Dronten | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
roijackers

Lid # 8117

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor roijackers   Email roijackers   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dit ziet er al veelbelovend uit.

mijn fotoalbum

Berichten: 3330 | Van: Lelystad | Geregistreerd: Apr 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Djer84

Lid # 10582

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Djer84   Email Djer84   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er nu al veel belovend uit. Succes!

www.fishaqua.nl

Berichten: 227 | Van: Middelharnis | Geregistreerd: Mei 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tuti   Email Tuti   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Tnx

@Fullmaster: dat hoop ik ook, liefst GEEN tegenslagen...

Verder gaat er wsl voorlopig aan de inrichting niet zo heel veel veranderen. Wel nog een bosje valisneria tegen de achterwand.

Fotoalbums: Tanganyika | Gezelschapsparadijs | H. furunculus | 120*40*50 Tanganyika

Flickr

Berichten: 21722 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Mei 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MPS

Lid # 685

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MPS         Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Zoals al eerder gezegd: Mooie bak [Smile]

[Zeurmodus aan]
Maar ik blijf erbij dat je die rechterstapel beter wat hoger kunt maken (en dus ook minder breed). Daardoor wordt de zichtlijnen meer gebroken (zodat de niet-dominante vissen zich beter kunnen verbergen voor de dominante mannen)en is er meer zandoppervlak voor de zandhappers...[/zeurmodus uit]

Berichten: 2631 | Geregistreerd: Dec 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
GW

Lid # 8220

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor GW   Email GW   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik begin er al aan te wennen. [Razz]

Lijkt me een prachtig schouwspel met al die karaktervisjes. Ben erg benieuwd naar de zandhappers!

aqua40 - Azië | 2.30m. - Amazone

Berichten: 865 | Van: Utrecht | Geregistreerd: Apr 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
citaat:
Zoals al eerder gezegd: Mooie bak
Let op, er staat wsl voorlopig [Wink] maar je advies is iig bekend [Razz] Wat ik me wel afvraag: als ik die rechter stapel nu smaller ga maken, gaat het er dan niet als stapeltje recht op elkaar geplaatste stenen lijken [Confused]

En gaat dit niet te veel stress opleveren voor het vrouwtje P. nigripinnis? Wil natuurlijk wel weer jongen overhouden [Razz]

citaat:
Ik begin er al aan te wennen.
Heel goed, dat is ook de bedoeling [Wink] . Volgende stap is om jou te bekeren [Razz]

citaat:
Lijkt me een prachtig schouwspel met al die karaktervisjes. Ben erg benieuwd naar de zandhappers!

Me 2 [Big Grin]

Flickr

Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
@Marcel: Weet jij trouwens welk visje dit is: http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/65/518.html#000038

Is volgens mij wel een tanganyikaaan, maar ik kan hem niet vinden [Stom]

Flickr

WaRRie

Lid # 11307

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor WaRRie   Email WaRRie   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik ben jaloers. [Smile]

Groetjes WaRRie
NIEUW IN HUIS: Juwel 350 Trigon. + 54 liter bakje.

Berichten: 99 | Van: De Meern | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
nielsje

Lid # 11396

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor nielsje   Email nielsje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
bedoel je die, wie deze weet mag het zeggen?
ghehahahahh, grapje zeker tuti, dat een tanganyika cichlide [Big Grin] nee da's een apistogramma, ik denk een agassizii

of bedoel je die onderste...
dat is denk ik lamprologus stappersi/meleagris, dit is de stappersi:
 -

mvg niels

[ 16.09.2008, 20:18: Bericht aangepast door: nielsje ]

mvg niels

tanganyika!

Berichten: 178 | Van: roden | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
HandofManos

Lid # 11394

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor HandofManos   Email HandofManos   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er mooi uit. Hoeveel vissen zullen uiteindelijk in dit aquarium terecht komen? Heb zelf weinig tot geen kennis over dit soort bakken maar lees steeds meer over dit soort biotopen [Smile]
Berichten: 37 | Van: Noordbergum, Friesland | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Flavus

Lid # 6192

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Flavus   Email Flavus   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dit beloofd een mooie bak te worden.geen rotsbewoners?
Berichten: 860 | Van: almere | Geregistreerd: Mei 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
Dank beiden [Smile]

Flavus: In eerste instantie niet. We houden het eerst bij de multies/paracyps en zandhappers. Pas in een later stadium komen er misschien rotsbewoners bij. Is eigenlijk wel noodzakelijk, hebben we die rotsstapels niet voor niks gebouwd [Wink]

Flickr

MPS

Lid # 685

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MPS         Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Deze?

-

Da's Lamprolus meleagris.

Wat betreft de steenstapel: Natuurlijk zal ze het niet heel erg leuk vinden, maar ze kan het wel hebben hoor. Waarschijnlijk vlucht ze gewoon naar de andere kant van de bak en wacht dan totdat jij je handen weer uit de bak haalt.
En of het dan gestapeld lijkt? Dat hangt volledig af van hoe je ze stapelt, maar ik denk dat het wel mee zal vallen, zeker als je het ook weer niet te hoog en te smal maakt...

En wat die rotsbewoners betreft: Daar heb je tijd zat voor. Die hoeven er echt niet per direct in. Dan heb je ook mooi tijd gecreeerd dat je zandhappers hun plekjes kunnen claimen, aangezien rotsbewoners vaak wat sterker zijn (en als de zandhappers dan al hun plekjes hebben zullen ze zich minder snel laten wegjagen). En zowieso niet gaan voor de hele pittige rotsbewoners. Soorten als Altolamprologus sp. of de kleinere Julidochromissoorten zijn zeker aanraders. Of een solo Treto voor de kleur? [Smile]

Wellicht bij het kopen van de zandhappers wat extra Blue neons meenemen? Geen hele school, aangezien je wilt proberen de groep aan te vullen met nakweek, maar bijvoorbeeld enkele extra vrouwen (2-3)? Da's goed voor de rust van de vrouw die je al hebt, want dan kunnen de 'nieuwe' vrouwen mooi de aandacht van de man afleiden (polygame vissoort).

Berichten: 2631 | Geregistreerd: Dec 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Mars
Erelid
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
@MPS: die rechterstapel hebben we gemaakt toen de stenen nog niet beschikbaar waren.... Ik denk zeker dat daar nog wel wat aan te veranderen is, want vind hem ook niet zo mooi zo laag. Het wkam toen gewoon zo uit, omdat de stenen op waren [Razz] . De kunst is idd om hem niet te breed te maken, anders hebben de zandhappers niets meer om te happen [Wink] . Moeten we even de tijd voor nemen een keer.

Aquapicture juni 2012 (lustrumeditie) : De aankondiging | De Prijzen

Berichten: 62736 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
luc
Beheer
Team AF stand
Lid # 5379

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor luc   Email luc   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Is een mooie bak geworden, maar ze hebben een beetje gelijk, rechts of is het links? [juggle]
mag het bergje wat hoger, denk ook als je een klein beetje meer naar opzij legt in de lengte dat de zandhappers nog voldoende plaats hebben. [Wink]

Vriendelijke groeten,
Luc

Aquapicture juni 2012 (lustrumeditie) : De aankondiging - De prijzen

Berichten: 33507 | Van: Mol ( Vlaanderen ) | Geregistreerd: Jan 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
citaat:
Da's Lamprolus meleagris
Tnx!

citaat:
En wat die rotsbewoners betreft: Daar heb je tijd zat voor. Die hoeven er echt niet per direct in. Dan heb je ook mooi tijd gecreeerd dat je zandhappers hun plekjes kunnen claimen, aangezien rotsbewoners vaak wat sterker zijn (en als de zandhappers dan al hun plekjes hebben zullen ze zich minder snel laten wegjagen).
Komt goed. Hele aggressieve holbewoners komen er ook niet in. Zijn trouwens alle neolamprologus soorten van die donderstenen?

citaat:
Wellicht bij het kopen van de zandhappers wat extra Blue neons meenemen? Geen hele school, aangezien je wilt proberen de groep aan te vullen met nakweek, maar bijvoorbeeld enkele extra vrouwen (2-3)? Da's goed voor de rust van de vrouw die je al hebt, want dan kunnen de 'nieuwe' vrouwen mooi de aandacht van de man afleiden (polygame vissoort).

Is misschien wel een goed idee. De man zat van de week alweer achter het vrouwjte aan toen ze toevallig even tevoorschijn kwam bij voeren [Stom]

Ben overtuigd: wat betreft de rechterstapel moet er dus nog gestapeld worden, ik gok bij de eerstvolgende verversingsbeurt [Smile] Zit te denken: rechterstapel smaller, hoger, en meer naar voren?

Flickr

nverhoork

Lid # 2523

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor nverhoork   Email nverhoork   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Op het cichlideforum staan de volgende vissen te koop:

Groepje Xenotilapia bathyphilus Isanga

5 stuks, halfwas, ongeveer 5 cm groot
er zit zeker 1 waarschijnlijk 2 mannen in t groepje.

zandhapper voor Tanganyika aquaria met rustige medebewoners
bak met fijne zandbodem en open ruimte; vanaf 1,2m baklengte.

alleen als groep: €35

Zie hier voor de advertentie: cichlidenforum

Tot zover is het alvast een mooiebak.

Mijn bakje 265*70*65 als Z-A biotoop.

Berichten: 4166 | Van: Leiden | Geregistreerd: Jan 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MPS

Lid # 685

Ledenwaardering:
4
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuti:
citaat:
Da's Lamprolus meleagris
Tnx!

citaat:
En wat die rotsbewoners betreft: Daar heb je tijd zat voor. Die hoeven er echt niet per direct in. Dan heb je ook mooi tijd gecreeerd dat je zandhappers hun plekjes kunnen claimen, aangezien rotsbewoners vaak wat sterker zijn (en als de zandhappers dan al hun plekjes hebben zullen ze zich minder snel laten wegjagen).
Komt goed. Hele aggressieve holbewoners komen er ook niet in. Zijn trouwens alle neolamprologus soorten van die donderstenen?

citaat:

Is misschien wel een goed idee. De man zat van de week alweer achter het vrouwjte aan toen ze toevallig even tevoorschijn kwam bij voeren [Stom]

Ben overtuigd: wat betreft de rechterstapel moet er dus nog gestapeld worden, ik gok bij de eerstvolgende verversingsbeurt [Smile] Zit te denken: rechterstapel smaller, hoger, en meer naar voren?

Helaas zijn alle Neolamprologussen inderdaad donderstenen. Sommigen (Brichardi, Pulcher) natuurlijk meer als anderen (gracilis, Marunguensis).

Wat betreft de steenstapel: Ik zou hem niet verder naar voren doen, alleen hoger en smaller. En dan 1 of 2 losse stenen voorin leggen oor het diepte-effect

Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nverhoork:
Op het cichlideforum staan de volgende vissen te koop:

Groepje Xenotilapia bathyphilus Isanga

5 stuks, halfwas, ongeveer 5 cm groot
er zit zeker 1 waarschijnlijk 2 mannen in t groepje.

zandhapper voor Tanganyika aquaria met rustige medebewoners
bak met fijne zandbodem en open ruimte; vanaf 1,2m baklengte.

alleen als groep: €35

Zie hier voor de advertentie: cichlidenforum

Tot zover is het alvast een mooiebak.

Tnx voor de tip. zeker mooie exemplaren! [Big Grin]

Gisteravond de rechter stenenstapel anders gelegd. vind het nu veel geslaagder. Vanavond eens foto's maken. Die belanden dan vanzelf op het bordje van MPS [Razz]

[ 23.09.2008, 18:11: Bericht aangepast door: Tuti ]

Flickr

Bennyvis

Lid # 6877

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Bennyvis     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er al goed uit, goed om te horen dat de Paracyp's nu wel goed gaan [Smile]

Tanganyika

Berichten: 345 | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tuti

Lid # 1225

Ledenwaardering:
4
Nieuws van het geboortefront: de multies fokken nog steeds als konijnen. Van de week een nieuwe lading 'allerkleinste jonkies' gezien. ben benieuwd hoeveel generaties er nu in zitten, denk een stuk of 5.

Het vrouwtje van de p. nigripinnis heeft haar bekje geleegd. jongen heb ik (nog) niet gezien. Misschien verstopt, misschien foetsie.

Na een poosje wikken en wegen, vanmiddag toch zandhappers wezen halen bij iemand van het tanganyika forum. het is geworden: Xenotilapia ochrogenys mzuri

Het zijn 8 stuks, waarvan 3 of 4 mannen en 4 of 5 vrouwen.

Hieronder wat foto'tjes:

-

-

-

-

[ 06.10.2008, 19:11: Bericht aangepast door: Tuti ]

Flickr

Mars
Erelid
Lid # 1259

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Mars   Email Mars   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Eindelijk eens vissen die zich op een normale manier laten fotograferen [Big Grin]

Aquapicture juni 2012 (lustrumeditie) : De aankondiging | De Prijzen

Berichten: 62736 | Van: Alblasserdam | Geregistreerd: Jun 2004  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Plukeenroos

Lid # 10817

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Plukeenroos   Email Plukeenroos   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
[smitten] mooie vissies [smitten]
Berichten: 1832 | Van: Noord-Holland | Geregistreerd: Jun 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 13 pagina's: 1  2  3  4  ...  11  12  13   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.