Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » Muzrub's Gezelschapsaqua (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 13 pagina's: 1  2  3  4  ...  11  12  13   
Auteur Onderwerp: Muzrub's Gezelschapsaqua
Muzrub

Lid # 11432

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Muzrub   Email Muzrub   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo,

Sommigen van jullie hebben mij al geholpen in het topic dat ik in het subforum 'aquaria' heb aangemaakt. Heel erg bedankt daarvoor.
Eerst een inleidend verhaal:
Mijn zusje kreeg een jaar geleden een bak met geelwangschildpadden. Deze zijn ondertussen zo groot, dat ze de 60x30x30 zijn uitgegroeid. Voor haar verjaardag (vandaag) heeft ze dus een 100x45x45 gekregen. Ik had me al ingelezen, en heb vandaag dus de oude 60x30x30 overgenomen. Ondertussen ligt er zand in de bak, staat er water in de bak en zijn de plantjes gepoot. Het zand moet nog een beetje neerslaan, want op het moment is het nogal wazig. Anyway, ik verveel jullie waarschijnlijk met dit verhaal, dus hier dat waar dit forum heel erg van houdt: Foto's.

Het meubel, en de plek waar de bak komt:
 -

De lichtkap:
 -

Toebehoren (vlnr: Testset, verwarmingselement, thermometer) :
[img=http://img256.imageshack.us/img256/6159/dsc00455cm6.th.jpg]

Achterwand:
 -

Lege bak:
 -

Filter, pomp en thermostaat:
 -

Zandbak (nu zit er nog wat meer zand in):
 -

En, als laatste, en achtste foto, de situatie zoals die nu is:
 -

Het is mijn eerste aquarium, en groene vingers heb ik niet bepaald. Toch lijkt het me best aardig gelukt. Jullie zullen nog niet goed kunnen oordelen, omdat de planten (zeker op de foto) nu eenmaal nog niet zo goed zichtbaar zijn. Ik weet zeker (of ik hoop het, iig) dat ik die morgenavond beter kan zien. Als de bak helder wordt, zal ik ook nieuwe foto's maken, en die plaatsen.

Muzrub

[ 09.09.2008, 23:33: Bericht aangepast door: Muzrub ]

------------------------------
Fotoalba: 60x30x30 gezelschap | 120x40x40 tanganyika [oud] | 120x40x40 Zuid-Amerika

Berichten: 3265 | Van: Ede | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
het is allemaal nog erg moeilijk te zien en dus te zeggen. ook omdat de meeste van je planten zich nog naar de onderwatervorm moeten transformeren. over een paar weekjes als de plantjes wat meer "gesettled" zijn kan je er pas meer van zeggen maar...zo op t eerste gezicht ziet t er wel netjes uit!

120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4087 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marlene

Lid # 6893

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat is een mooie opstart Muzrub. Leuk al die foto's.
Laat de mist maar optrekken.
Dat wordt genieten geblazen [Smile]

Aqua40 | juwel70 | 1.60 bak | Overzichten | Mijn kleinste aquarium

Berichten: 8924 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Muzrub   Email Muzrub   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Voor zover ik weet zijn de plantjes submers (onder water gekweekt), ook bij de zaak waar ik ze heb gehaald stonden ze allemaal onder water, en de verkoper zei ook (nog steeds een verkoper, maar wist wel de term submers) dat ze submers gekweekt zijn. Dus de onderwatervorm zouden ze al moeten hebben [Smile] De mist is ondertussen al wat verder opgetrokken, ik kan nu de achterwand al aardig zien [Big Grin]

De foto's zijn nog steeds een beetje wazig, maar toch al weer een stukje beter. En omdat jullie allemaal zo van foto's houden ^^

Beetje wazige overzicht:

-

Met flits: de vlek is balen, maar geeft wel een wat beter beeld:

-

Close-up links:

-

Close-up links zonder flits:

-

Close-up rechts:

-

En allemaal 800x600 of kleiner [Big Grin]

Fotoalba: 60x30x30 gezelschap | 120x40x40 tanganyika [oud] | 120x40x40 Zuid-Amerika

Berichten: 3265 | Van: Ede | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

En deze kon er niet meer bij in het vorige bericht:

Close-up midden:

-

Ik begin nu met 8,5 uur licht, en ga dat langzaam (1 kwartier per dag) opbouwen naar 12 uur licht, zodat ik, over 2 weken, als de vissen al dichterbij komen, er lekker van genieten [Big Grin]

De watervoorbereider zit er nog niet door, want die hadden ze nog niet bij die zaak. Die komt binnenkort weer binnen (donderdag of vrijdag), maar ik neem aan dat de planten best in leidingwater mogen staan? Het komt er wel zo snel mogelijk door, maar het duurt nog een paar dagen dus.

Het visbestand als de bak er klaar voor is:

5x Otocinclus Vittatus (komt als eerste)
8x Nannostomus Marginatus (als tweede)
Paartje Apistogramma Borelli (als laatste)

Vanwege dit paartje dwergcichliden ligt rechtsvoorin ook een bloempotje in het zand begraven, als broedplaatsje.

De komende dagen zal ik nog heel wat rommelen met de plantjes, want ik ben nog niet echt tevreden, de plant die nu tussen de bloempot en de rode steen staat (die op de close-up van rechts in het midden staat, achter die 2 bosjes wat kleinere planten), moet nog wat meer naar achter, en de javavaren helemaal rechts (voor het filter) moet nog wat beter in de grond, maar al met al begint het al aardig vorm te krijgen [Big Grin] Ben ook heel blij met de stenen, zat gelukkig geen kalk in (getest met azijn eroverheen).
Ik weet nog niet alle namen van de planten, vergeten te vragen bij de zaak waar ik het heb gekocht [Stom]
Ik snap dat het allemaal nog niet echt goed zichtbaar is, maar als jullie nu al namen weten, zou dat natuurlijk erg fin zijn [Wink]
Ik heb ook een paar kleine drijfplantjes, maar op het moment drijft er ook wat wat niet hoort te drijven, maar dat stop ik vanmiddag wel weer in het zand ^^ Het waren de laatste plukjes drijfplant, dus die heb ik gratis meegekregen, het zijn dan ook hele kleine plukjes (wortels gaan van 5mm tot 12mm) maar dat groeit nog wel [Smile]

Mijn testset test Ph (zuurgraad), Fe (ijzer), KH (carbonaathardheid), No2 (nitriet) en No3 (nitraat). Welke tests zijn verder nog noodzakelijk? Ik neem aan dat ik zoiezo nog een GH testset moet halen? en verder nog heel belangrijke?

Plezier zal ik er zeker van hebben marlene, maak je geen zorgen [Razz]

Bedankt voor de positieve reacties [Big Grin]

[ 10.09.2008, 07:50: Bericht aangepast door: Muzrub ]

Muzrub

Lid # 11432

Nog wat meer foto's vinden jullie vast niet erg [Big Grin]

Door de linkerruit (zoals ik er vanuit mijn bed naar kijk):

-

Close-upje javamos + andere planten. Let ook op het kleine steentje ^^ die vond ik wel erg mooi uitkomen:

-

Overzicht van links:

-

Het zwaard dat in het midden te zien is, is een briefopener. deze zit niet in het aquarium. Maak je geen zorgen [Razz] ik heb wel 'echte' zwaarden, maar die hangen aan de muur [Smile]

[ 10.09.2008, 08:18: Bericht aangepast door: Muzrub ]

angelo1990
Team AF stand
Lid # 5728

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor angelo1990   Email angelo1990   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dat ziet er al goed uit lekker fris [Smile]

het is verstandig om de plantjes uit elkaar te zetten dus niet een bos in de grond maar stengel voor stengel [Wink]

Gr Angelo

AF-Stand Medewerker

De Aquaforum Stand staat dit jaar weer op de Vivarium beurs jij komt toch ook !

Berichten: 3961 | Van: Venlo / Blerick | Geregistreerd: Mar 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Ok, ik zal, als ik binnenkort wat plantjes op andere plekken ga zetten, het allemaal wat verder uit elkaar zetten. Ondertussen is eigenlijk al het zand al neergedaald, en ziet het er heel goed uit [Big Grin]

Overzicht:

-

Deze plant blijft maar luchtbellen produceren, dus dat is een goed teken [Big Grin]

-

[Smile]

Muzrub

Lid # 11432

Watertest resultaten:

Ph: 8
KH: 6 graden duitse hardheid
No3: 40
No2: 0,05-0,1
Fe: 0

Vooral de Ph valt mij hier heel erg op, en volgens mij kan dit dan ook bijna niet kloppen. Ik zal dit zo nog een keer testen, want een Ph van 8, wat eigenlijk gewoon kraanwater is? ik dacht dat mensen alleen maar dingen met een Ph van 7 of lager mochten drinken (ook niet te laag), dus dan zou dit absurd zijn.
Ik ga binnenkort een testset GH halen, waarmee ik dan ook de algehele hardheid kan testen. Ik zal begin volgende week nog eens een test (dan inclusief GH) uitvoeren, en kijken hoe het er dan voorstaat.

Muzrub

Lid # 11432

Ph lijkt toch meer 7,5 te zijn, maar dat is nog steeds aan de hoge kant... Ik kijk volgende week wel of het dan misschien beter is...

Muzrub

Lid # 11432

Paar plantjes wat verder uit elkaar gezet, iets verplaatst etc.

-

-

-

-

-

-

[ 11.09.2008, 08:16: Bericht aangepast door: Muzrub ]

Plukeenroos

Lid # 10817

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Plukeenroos   Email Plukeenroos   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
citaat:

want een Ph van 8, wat eigenlijk gewoon kraanwater is? ik dacht dat mensen alleen maar dingen met een Ph van 7 of lager mochten drinken (ook niet te laag), dus dan zou dit absurd zijn.

Ik denk dat je dat dan verkeerd begrepen hebt.De norm van kraanwater ligt namelijk op 7 of hoger.Bij lagere waardes geeft dat problemen aan de leidingen.
Berichten: 1832 | Van: Noord-Holland | Geregistreerd: Jun 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Bah, ik haat scheikundeleraren die dingen verkeerd uitleggen >.<
Ben er zeker van dat die vorig jaar zei dat mensen alleen maar Ph onder 7 mochten drinken... mrja, dan zit ik daarmee fout.

Muzrub

Lid # 11432

De plant die je op de op een na laatste en de op twee na laatste foto ziet, is aan het hangen. Dit is ook al te zien op die foto's. Waaraan kan dit liggen?

nielsje

Lid # 11396

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor nielsje   Email nielsje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
zozo muzrub, niet verkeerd man [Big Grin] , alleen je ph nog wat omlaag e.d dan kan ie niet meer stuk [Wink]

niels

mvg niels

tanganyika!

Berichten: 178 | Van: roden | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Ja, dat inderdaad, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.. toch maar een Co2 apparaat aanschaffen dan?
maar wat moet dat kosten?
Had dit eigenlijk niet voorzien >.<

is zoiets dan goed?

[ 11.09.2008, 18:17: Bericht aangepast door: Muzrub ]

Muzrub

Lid # 11432

Mijn temperatuur is ook aan de hoge kant, de thermostaat staat ondertussen op 20 graden celsius, en het water is nog steeds 27 graden... komt waarschijnlijk door de TL. Ben bang dat ik dus andere vissen uit zal moeten kiezen, die met deze temperatuur leven, want dit is alleen voor de nannostomus geschikt (24-28), en niet voor de oto (20-26) of de borelli (24-26)...
Want ja, aan de warmte van de TL kan ik ook niet veel doen.

Plukeenroos

Lid # 10817

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Plukeenroos   Email Plukeenroos   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muzrub:
Mijn temperatuur is ook aan de hoge kant, de thermostaat staat ondertussen op 20 graden celsius, en het water is nog steeds 27 graden... komt waarschijnlijk door de TL. Ben bang dat ik dus andere vissen uit zal moeten kiezen, die met deze temperatuur leven, want dit is alleen voor de nannostomus geschikt (24-28), en niet voor de oto (20-26) of de borelli (24-26)...
Want ja, aan de warmte van de TL kan ik ook niet veel doen.

Veel bakken zijn deze tijd van het jaar wat warmer.De warmte hangt in huis.Straks als het wat langduriger koel is zal je zien dat de temp in je aqua ook lager ligt en de thermostaat zal moeten bijwarmen
Berichten: 1832 | Van: Noord-Holland | Geregistreerd: Jun 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Ok, dus het is op zich niet erg als de temp in de zomer wat hoger ligt? Dat is natuurlijk ook goed voor het natuurlijk ritme van de vis, bedenk ik net.. Maarja, dat is mooi, dan kan mijn beoogde visbestand dus wel [Smile]
Maarja, over die Co2 set, is dat iets goeds? of zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken?

Maarja, ik zie toch dat veel bladeren van planten er slechter uit beginnen te zien, en waarschijnlijk aan het afsterven zijn... dan zijn ze waarschijnlijk toch emers gekweekt, dus ook dat zie ik over 1/2 weken wel, hoe het dan daarmee staat. Ik merk wel dat de rode plant in het midden (weet de naam niet) nu luchtbelletjes aan het produceren is [Smile] Het zijn er niet veel, maar toch, het is een goed teken [Big Grin]
Zal morgen nog eens wat fotos maken, volgens mij is de javavaren achterin toch wel wat gegroeid, maar het kan ook zijn dat die altijd al zo lang was.

Marlene

Lid # 6893

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat trek lekker op [Smile]

Hoe heet die plant links bij je breuksteen? Ik kan me niet herinneren die ooit eerder gezien te hebben.

Misschien is het een tip om het zand aan je voorruit wat lager te houden onder je strip. Dan lijkt je aquarium ruimer.

Jij kan best meedoen aan de fotowedstrijd. Altijd leuk om net gestarte bakken erbij te hebben en de tips en sterke punten van een keurmeester te horen.

Aqua40 | juwel70 | 1.60 bak | Overzichten | Mijn kleinste aquarium

Berichten: 8924 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Muzrub

Lid # 11432

Tsja marlene, ik zou het echt niet weten... Ik vond het een mooie plant, hij staat ook rechts in mijn aquarium, dichtbij de bloempot. Ik had hem ook nog nooit gezien, en vond hem er mooi uitzien. Ondertussen ziet hij er al wat minder mooi uit, maar dat komt hopelijk nog wel goed.
Ja, ik vond het zand ook al wat aan de hoge kant, maar om de planten vooraan wat onder het zand te houden (de onderkant dan) moest ik er toch veel zand over doen, dit komt waarschijnlijk ook omdat ze nog in een soort van sponsje stonden (de twee kleine groepjes en het javamos). Ik had echt geen zin om dat allemaal individueel te planten. Het probleem met het zand is waarschijnlijk ontstaan, omdat ik, toen er al ene paar planten stonden, ontdekte dat ik er eigenlijk vele meer zand bij moest doen, omdat veel planten toch loskwamen. Toen heb ik niet goed de tijd genomen om het goed te verdelen. Nu vervloek ik mezelf ervoor, maarja, weinig meer aan te doen, ik ga ook niet meer alle planten eruit trekken om het te fixen...

Ik zal meedoen aan de fotowedstrijd, verwacht niks te winnen, ik kan niet op tegen bijvoorbeeld jouw (of moet ik Uw zeggen?) aquarium, maar waarschijnlijk ook niet tegen de anderen, ik ben nog onervaren, en de anderen zijn allemaal veel mooier. Maarja, je (U) hebt wel gelijk dat het leuk is om tips te krijgen van een keurmeester. Goed idee [Big Grin]

Plukeenroos

Lid # 10817

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muzrub:
Ja, dat inderdaad, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.. toch maar een Co2 apparaat aanschaffen dan?
maar wat moet dat kosten?
Had dit eigenlijk niet voorzien >.<

is zoiets dan goed?

Dit kan je heel makkelijk zelf maken.
2 lege frisdrank flessen, een stuk luchtslang, en bruissteentje, suiker en gist
Je maakt in 1 dop 2 gaatjes waar precies de luchtslang door kan.
1 slang met bruissteen gaat naar je aquarium vanuit een fles met half water.Vanuit die fles gaat er nog een klein slangetje naar de andere fles.In dit flesje doe je het mengseltje van suiker en gist.Zoek maar eens op Bio co2.
Voor paar nog geen 1,50 per mengsel heb je plus min 2 weken co2

Plukeenroos

Lid # 10817

citaat:

Hoe heet die plant links bij je breuksteen? Ik kan me niet herinneren die ooit eerder gezien te hebben.

M

Is dat geen sterrekruid in bovenwatervorm
Muzrub

Lid # 11432

Dat zou het best wel eens kunnen zijn, die naam heb ik iig voorbij horen komen bij de plantjes die ik aanschafte bij de dierenzaak hier in ede...
Ik zal eens kijken naar dat zelfmaak Co2, maar ik weet dat ik niet heel handig ben, en ik heb het geld genoeg om zo'n kant en klaar ding te kopen.

Maar als ik een Co2 apparaat aansluit (of zelf maak), zal ik dan echt een stabilisering van de Ph rond 7 merken? Dat zou heel mooi zijn, en gelijk het probleem oplossen [Smile]

Leealleen

Lid # 6880

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Leealleen   Email Leealleen   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hoi Muzrub,

Ziet er prima uit allemaal.
Als je je goed aan de regels blijft houden (die je o.a. op dit forum kunt lezen) dan wordt jouw bak steeds mooier.
Onderstaande site is zo'n beetje een bijbel geworden voor aquariumhouders.
Daar kun je alles lezen over co2.
Succes.

http://members.lycos.nl/brieneoord/aqua/Redfield.html

groetjes, Leo

Berichten: 404 | Van: Gelderland | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 13 pagina's: 1  2  3  4  ...  11  12  13   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.