bericht geplaatst
Zoals beloofd in het startersforum de foto`s van mijn in Oktober vorig jaar gestarte bak. Vissenbestand: 9x Melanotaenia boesemani 14x Rasbora heteromorpha 7x Botia sidthimunki
bericht geplaatst
Wow super mooie bak:0 mooie beplanting ook:0
------------------------------ Rekord 110 gezelschapsaquarium aqua 40 garnalenjungle:) Berichten: 396 | Van: Grashoek | Geregistreerd: Feb 2008
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Schitterend echt mooie bak! Welke plant heb je gebruikt om de bodem zo te laten begroeien? Heeft dat lang geduurd of heb je op het begin al de bodem vol geplant?
bericht geplaatst
Nog even iets over de techniek nav de vraag van visboy:
verlichting: 5x54w T5 (2x840+3x865) Dimbare vsa`s maar (nog) geen dimmer. Co2 set van JBL met interne reactor. Eheim 2217 potfilter gevuld met siporax en filterwatten.
Plantenvoeding: Dagelijks 3ml K2PO4 en 15ml KNO3 10ml Profito en 15ml Flourisch excel Wekelijks 7ml Ferro
Verder ververs ik iedere week zo`n 100ltr met zuiver osmose water.
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Djer84: Schitterend echt mooie bak! Welke plant heb je gebruikt om de bodem zo te laten begroeien? Heeft dat lang geduurd of heb je op het begin al de bodem vol geplant?
Dat is een mengeling van Pogostemon helferi en Glossostigma. De Glossostigma heeft een behoorlijke tijd nodig gehad om aan te slaan maar nu groeit hij als de beste. In eerste instantie met de start van de bak was ik begonnen met 3x38w T8 verlichting.
bericht geplaatst
wat een prachtige bak! De kleur die er vanaf straalt is gewoonweg geweldig!
Volgens mij kan je in zo'n bak vissen gerust een paar dagen (misschien wel weken?) kwijt zijn, om ze vervolgens helemaal happy weer voorbij zien schieten .
bericht geplaatst
kan niet goed zien of dat groen op je achterwand nu algjes zijn of een of ander mosje maar leuk ziet het er wel uit. ziet er uit alsof het met de stroom mee hangt. mooi gezicht!
bericht geplaatst
Mooi Mooi Mooi Mooi! Wat een heerlijke plantenpracht
Een tip wil ik je wel geven:
Als je de foto's vanuit een lager standpunt maakt bij de overzichtsfoto's, kunnen wij beter recht in je bak kijken en een nog duidelijkere indruk krijgen. Dus nog meer genieten
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door MiKlo: kan niet goed zien of dat groen op je achterwand nu algjes zijn of een of ander mosje maar leuk ziet het er wel uit. ziet er uit alsof het met de stroom mee hangt. mooi gezicht!
prachtige vissen!!
Dat zijn inderdaad algen. Een behoorlijk hardnekkige soort ook die ik met geen mogelijkheid weg krijg Het is niet lelijk om naar te kijken maar vergt wel behoorlijk wat onderhoud omdat die slierten steeds langer worden.