Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » MiKlo's 120x50x50 (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 22 pagina's: 1  2  3  4  ...  20  21  22   
Auteur Onderwerp: MiKlo's 120x50x50
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 7 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Zoals al te lezen was in mijn andere topic en het topic voor deombouw was ik dus bezig met m'n 300liter bakkie.

Na een hoop geknutsel en de nodige discussies hier in huis over de plek waar het aquarium moest komen te staan staat ie dan toch eindelijk, na een filnk aantal meubel verschuivingen, en heb ik m vrijdag avond gevuld.
Gisteren is het water uit de 80 en 60 liter bakjes erbij gegaan en is de eheim 2217, die ik gekocht had voor het luttele bedrag van 10 euro(!!), voorzien van wat nieuwe slangen en een nieuw staafje voor door het pomprotortje.

Pomp is gevuld met de materialen uit de Eheim 2224 samen met wat nieuwe materialen om zo te starten met een goede bacteriecultuur want de visjes moesten gelijk mee verhuizen naar de grotere bak door een fout in mijn planning.
Hopen dat dit goed gaat maar denk het wel. zijn maar een paar kleine visjes op best wel wat liters water.

in de kap hangen 5 lampen. 4 x 60cm en 1 x 90 cm.
allemaal afzonderlijk geschakeld om op die manier een soort van zons op/ondergang te kunnen creeren. het licht brand van 10:00u tot 22:00 met een max van 9 uur.

Eindelijk dus ook m'n nieuwe stukkie hout en de plantjes van Jaap een goed plekje kunnen geven in het rivierzand (bodem dikte is trouwens 8 cm vooraan en zo'n 10 cm achteraan)
De planten die zo GROOT leken in de 80 cm bak lijken nu weer klein [Big Grin]

Zo..ik heb nu wel genoeg ge'ouwehoerd' denk ik [Big Grin]

De foto's zijn zoals gewoonlijk weer gemaakt met m'n gsm en dus niet zo duidelijk. zal vanavond wat duidelijkere foto's maken met m'n gewone camera.

tijdens het schuiven met de meubels wilde mijn dochter (bijna 7) even weten hoe t nou was voor een vis om de hele tijd in zo'n bak te moeten zitten [Big Grin]
dit werd dus NIET de uiteindelijke plek voor de bak [Big Grin]
 -

net de planten erin gezet. nog een beetje mistig. is nu bijna verdwenen. denk dat het morgen helemaal weg is.
 -

[edit] taalgebruik [/edit]

[ 19.05.2008, 16:14: Bericht aangepast door: DokterPiels ]

------------------------------
120x50x50 - "Eternal Dreams" - 15L Nano - 330 liter van A3 & MiKlo

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
wat dichterbij.
 -
links
 -
rechts ( de soort valisinera heeft geruild van plaats met het plantje uiterst rechts)
 -

De soort rode cabomba in het midden (weet de juiste naam niet meer. Jaap had het wel vermeld) hangt nu nog wat. Dit komt denk doordat hij een week in de kleine bak heeft gestaan en daar dus te lang was waardoor hij dus zo gegroied is. Trekt hopelijk snel weer bij.

[ 03.02.2008, 17:23: Bericht aangepast door: MiKlo ]

Berichten: 4080 | Van: Sleutelstad | Geregistreerd: Nov 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MiKlo   Email MiKlo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Overdag. Is de ombouw ook wat beter te zien.
 -
1 van de plantjes van Jaap voor het nieuwe stukkie hout(75cm)
 -

brand maar los met het commentaar [Big Grin]

nina2006

Lid # 9747

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor nina2006   Email nina2006   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er al goed uit [Big Grin]
En mooi visje op de eerste foto! [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin]

Neem een kijkje in mijn album!

Berichten: 143 | Geregistreerd: Dec 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
dat is een voor mij heel bijzonder visje inderdaad [Big Grin]

Ansje

Lid # 8372

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Ansje     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er idd al heel goed uit.
En ja, dat visje van de eerste foto is idd een schatje.
Mag je trots op zijn.

Groetjes.....Ans

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/3808/8.html

Berichten: 2824 | Van: Almelo | Geregistreerd: Mei 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
dreamer

Lid # 9898

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor dreamer   Email dreamer   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er leuk uit en die varen die je er in heb staan, kan je ook als drijfplant gebruiken.
En idd grappig vissie op eerste foto!!!

Berichten: 231 | Van: Breukelen | Geregistreerd: Jan 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
bedankt voor de complimenten!

@ dreamer: vind hem mooier op de bodem. had m in een 60cm bak wel even als drijfplant, maar dat was alleen maar omdat ie staand te groot was [Big Grin]
ook die plant komt bij Jaap vandaan.

hier nog wat betere foto's. zoals beloofd

-

closeup van het midden
 -

om de een of andere reden krijg ik de bak er niet mooi op. ik vind m in het echt mooier als op de foto's. met m'n andere bak had ik dit niet [Frown]
hij komt erg flets over.
het zal wel...ik ken gewoon geen mooie foto's maken [Big Grin]

Jaap

Lid # 441

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Jaap   Email Jaap   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
 -

Nou die zijn goed terecht gekomen [Smile]

Je kan javavaren ook wat hoger aan de wand maken als je het aan een stokje bindt en dan dat stokje met een paar touwtjes ophangt aan een of twee zuignappen.

Nog een paar namen:
De 'rode cabomba' is Myriophyllum pinnatum en wat jij vallisneria noemt is Glyceria maxima.

De varen is geen varen maar een vaantje ( Hygrophila difformis) en die kan je wel laten drijven maar dan doet hij het niet zo goed. Er is er wel eentje die er erg op lijkt en die het wel heel goed doet als drijfplant: eikenbladvaren, maar die heb je niet.

De stengels met de kleine lichtgroene ronde blaadjes achterin is Bacopa australis. De lange donkergroene bladeren links achterin de hoek is Patamogeton wrightii. De korte plantjes voor het hout is Bacopa monnieri. Dat is echter niet 100% zeker. Het staat ook bekend als Hedyotis salzmanni maar dat is zeker niet juist.

Het hele fijne groen dat rechts van de Bacopa australis staat dat is Mayacca fluviatilis.

De rode stengelplant links is Ludwigia palustris.

Mijn vereniging: De Natuur In Huis
Het gevolg van mijn geknutsel

Berichten: 1183 | Van: Leiderdorp | Geregistreerd: Jun 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
chrisis

Lid # 10000

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor chrisis   Email chrisis   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ben ook met een nieuwe bak bezig, en heb nog een pomp nodig. Maar 10euro.....ben jaloers.....hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Mijn bak in opbouw

Berichten: 60 | Geregistreerd: Jan 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Marawiel

Lid # 8968

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marawiel   Email Marawiel   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dat is allemaal erg mooi geworden, vooral die ombouw, zeer geslaagd.
Berichten: 1480 | Van: Aruba | Geregistreerd: Sep 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisis:
Ben ook met een nieuwe bak bezig, en heb nog een pomp nodig. Maar 10euro.....ben jaloers.....hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

pomp was van de buurman van een vriend van mij en die wilde er zsm vanaf. ik zei toen is goed, 10 euro. hij wilde er dan toch wel 20 voor hebben. maar.... de slangen waren niets meer en er moesten wat andere kleine onderdelen nieuw in (totaal ongeveer 20 euro) dus toen mocht ik m uiteindelijk toch nog voor die 10 euro. de pomp kostte dus eigenlijk 30 euro, maar zelfs dan is het nog heeeeel goedkoop [Big Grin]

gelijk een vraagje;
de uitstroom is erg hard. lijkt wel een draaikolk. heb de gaatjes in de uitstroombuis al groter gemaakt maar dat helpt niet heel erg veel. zonder uitstroombuis is de stroming nog harder. hoe kan ik dit een beetje minder krijgen?? kranen beetje dicht draaien of is dat niet DE oplossing??

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
 -
miepmiep
 -
 -

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
toen ik net uit werk kwam zag ik een eitje tegen het voorraam zitten. gelijk op zoek dus naar meer eitjes. bleken er ook nog een paar op de Glyceria maxima te zitten. zag ik ineens een koppeltje cory's druk bezig zijn. het vrouwtje had een eitje tussen 2 van haar onderste vinnen vast en het mannetje was druk bezig met tegen haar aan wrijven [Big Grin]
zette ze er dus nog een paar bij.
er zitten nu totaal zo'n 30 eitjes op de Maxima [Big Grin]
hier wat foto's

de moeder
 -
eitje op het raam. er zitten er totaal 4 op het raam.
 -
eitjes in de Maxima. hier nog maar een paar , maar zijn er nu wat meer geworden [Big Grin]
 -
 -

zal straks nog wat duidelijke foto's proberen te maken. we gaan nu eerst eten [Wink]

nina2006

Lid # 9747

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor nina2006   Email nina2006   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
wat leuk [Big Grin] [Big Grin]

Neem een kijkje in mijn album!

Berichten: 143 | Geregistreerd: Dec 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
betere foto's maken van de eitjes op de maxima lukte niet.
heb wel een leuke foto van de cory's:D

-

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
foto in vorige post doet t niet volgens mij.

hier nog een keer. gezellie met z'n allen op een houten bankje. alleen degene die de eieren had afgezet en de vader zitten er niet bij. die hebben zich even afgezonderd.

-

[ 05.02.2008, 23:21: Bericht aangepast door: MiKlo ]

dreamer

Lid # 9898

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor dreamer   Email dreamer   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dat probleem met die fotos heb ik ook, als ik mn fotos kijk denk ik mwa.
Maar als ik soms vooral savonds als het donker word kijk denk ik goh wat mooi toch.
vind dit ook erg vreemd,
veel succes met de eitjes.

Berichten: 231 | Van: Breukelen | Geregistreerd: Jan 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
 -
 -
 -

kiekeboe [Big Grin]
 -

henno

Lid # 9225

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor henno   Email henno   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Wat een lange stengel plant het begint wel lekker te groeien hoor!
Berichten: 63 | Van: Nunspeet | Geregistreerd: Oct 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
die stengel plant is idd erg lang ja. heet dus niet voor niets de Glyceria Maxima. als ik m rechtop houd (uit de bak) is ie bijna net zo lang als ik en ik ben 187cm [Big Grin]
ga m van het weekend even snoeien. haal dan alle lange stengels eraf.
het vaantje kan ook al gesnoeid worden. steekt nu boven het wateroppervlak uit. is in 5 dgn tijd 10 cm gegroeid [Big Grin]

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
nieuw plantje. meegenomen vanuit de vijver op werk. was ooit 1 van de 1e plantjes die ik kocht voor mijn 1e aquarium [Big Grin]
is 1 of andere anubias volgens mij. iemand een idee welke precies??

-
 -

-
 -
 -

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
naar aanleiding van Jaap zijn tips heb ik de javavaren "opgehangen" tegen de achterwand.
vond dit wel wat dus we laten het (voorlopig) zo [Big Grin]

-

en natuurlijk wat andere foto's

verstoppertje spelen in het gras
 -

vind ik een mooie foto door het contrast zwart,groem en rood
 -

[ 11.02.2008, 22:35: Bericht aangepast door: MiKlo ]

MiKlo

Lid # 9471

Ledenwaardering:
4
vandaag van een vriend (zelfde als van de pomp) een overblijvertje van een school discussen gehad. hij is kleiner gegaan en de vis heeft bij mij wat meer ruimte om zo zijn oude dag door te komen. het beestje is al best oud. hoe oud weten we helaas niet. ik weet ook niet zeker of ik 'm houd. misschien dat ik 'm alsnog weg doe naar iemand waar hij/zij met soortgenoten z'n dgn kan slijten.
we hebben ook geen idee wat voor soort discus het is. vind op het net geen ene foto van een discus met zo'n tekening. is het wel een discus??ja toch? iemand??

-
 -

ook de bak weer veranderd.
ja..je moet niet te snel tevreden zijn natuurlijk [Big Grin]
beetje geschoven met plantjes en wat stenen eruit gehaald. nu is er ook wat meer zwemruimte.

-

FishFreak

Lid # 5604

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor FishFreak     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
een heel mooi aquarium

de foto's zien er lekker fris uit

en die vis is volgens een Argusvis, een brakwater vis.

GRTZ,
FranK

L10a, L038, C. Panda & Epiplatys Dageti :)

Berichten: 508 | Van: Nieuwerkerk aan den IJssel | Geregistreerd: Feb 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 22 pagina's: 1  2  3  4  ...  20  21  22   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.