Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden. En u wilt natuurlijk uw trots gaarne aan de andere leden laten zien. Of het nu een nieuwe vis, complete creatie of gewoon een apparaat betreft.
Waar plaatst u een foto? Hobby-gerelateerde fototopics (dus ook duikfoto's) mogen in het foto-album gezet worden. Foto's die daarentegen niets met de hobby te maken hebben, maar wel leuk zijn om te showen (denk aan o.a. natuurfoto's en vakantiefoto's) mogen in de babbelbox geplaatst worden.
U kunt één foto per keer plaatsen. Let er op dat u geen hele grote foto's plaatst. Hou het formaat op maximaal 800 pixels breed, met bijbehorende hoogte. Anders wordt de lay-out van het forum om zeep geholpen.
Wanneer u de foto heeft geplaatst, kunt de volgende code gebruiken in uw post:
Wanneer u een topic maakt of een antwoord geeft, ziet u onderaan op de pagina altijd "reactieformulier". Als u daar op klikt, ziet u Graemlins en code knoppen gebruiken. Daarbij vindt u de knop IMAGE. Deze maakt het misschien makkelijker om uw code te maken. Mocht u zonder de applicatie een foto willen plaatsen dan vindt u hier een makkelijk programma om de foto’s te verkleinen mocht dat nodig zijn.
Eventuele vragen kunnen in dit topic gesteld worden.
[ 27.03.2010, 16:45: Bericht aangepast door: Mars ]
bericht geplaatst
Extra uitleg van het programma van Riba.
Download hier het download programma van Riba, en installeer het.
Start het upload programma op.
Dan voer je je forumnaam in.
Hierna kan er gebladerd worden naar de te uploaden foto, het bladeren lijkt mij geen probleem, en je krijgt dit scherm:
Het volgende wat je ziet is een vakje met daarin 4 verschillende maten. De maat die u kiest is afhankelijk van het doel van de foto, een avatar bijvoorbeeld wordt het beste als 160x120 ge-uploaded in verband met de snelheid van het forum. Wat handig is om hier te vermelden is dat de uploadtool niet vergroot. Als je een kleinere afbeelding op een grotere maat upload (bijvoorbeeld 640x480 op de 800x600 stand) dan zal de foto als nog op het kleine formaat op het forum komen.
Op de knop "Voorbeeld" kun je een voorproefje krijgen van de te plaatsen foto. Het is dus handig om hier te controleren of je:
de juiste foto heeft
de juiste maat voor deze foto heeft gekozen
Dit is het beeld wat je krijgt als je op de "Voorbeeld" knop klikt:
Dan klik je op "upload bestand naar forum",
Als dat gebeurd is krijg je het volgende scherm:
Dan klik je op "zet de code in het klembord (clipboard)"
Daarna ga je naar je bericht.. en klik rechtermuisknop --> Plakken. Als de link er staat klik je op "bekijk bericht" om te zien of het gelukt is.
Vanaf versie 0.81 is er een nieuwe functie aan de tool toegevoegd, namelijk het archief van de plaatjes die je hebt ge-uploaded. Hierbij moet ik wel vermelden dat het archief wordt bijgehouden vanaf versie 0.81 foto's met oudere versies zijn ge-uploaded worden dus niet weergegeven.
Als je op de knop "Archief van de plaatjes" klikt krijg je dit scherm:
Om verder te kunnen gaan moet je klikken op de gele balk bovenin en vervolgens klikken op "Geblokkeerde inhoud toestaan..." Opmerking: deze gele balk verschijnt alleen in Internet Explorer. Met andere browsers wordt u gelijk doorgestuurd naar de volgende stap.
Als dat gebeurd is verschijnt dit scherm:
Dit kan overigens even duren aangezien er informatie van de AF server moet worden opgehaald.
Vanuit dit scherm selecteert u de foto waarvan je opnieuw de code wenst aan te vragen. vervolgens krijgt je het volgende scherm:
Onderin dit scherm staat dan de invoer code van deze foto. Om deze te plaatsen moet je hem selecteren en dan met rechtermuisknop selecteren en plakken in het bericht.
Ik hoop dat het hiermee lukt
Als er nog vragen zijn horen we het wel
Nog een laatste opmerking, deze uploadtool is alleen functioneel op Windows systemen. LINUX en Mac worden niet ondersteund -- Met dank aan Only enemy of the state voor de duidelijke uitleg
bericht geplaatst
Ik heb denk ik een foutje gemaakt met uploaden, ik had een plaatje op Aquaforum gezet dat heette PlanningAqua40.jpg (ik weet heel zeker dat dat de geode naam is) maar ik kan die niet meer terug vinden. Is er niet rgens een plaats waar ik al mijn eigen afbeeldingen kan zien? Mijn afbeelding werd overigens wel goedgekeurd bij het uploaden, en als ik probeer hem opnieuw te uploaden zegt hij dat die naam al bestaat, terwijl hij dat eerst niet zei...
bericht geplaatst
http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/planningaqua40.jpg (zonder hoofdletters dus, want die haalt hij eruit). Je krijgt overigens altijd een werkende url terug, of je nu de uploadpagina, of het programma van Riba krijgt.
bericht geplaatst
het starten van het Riba programma is heel simpel, op het moment dat het geinstalleerd is volgens de standaard instellingen dan is het op een windows systeem te vinden via deze weg:
Start, Alle Programma's, Aquaforum, Aquaforum v0.82
dit is de manier om het programma te starten in Windows XP en daarvoor. (of eventueel anders ingestelde nieuwere versies van Windows)
op nieuwere systemen (vista en 7) kun je ook zoeken via het start menu op aquaforum. Daar zou hij tussen moeten staan.
bericht geplaatst
Wat ook wel handig zou zijn, is het archiveren van de plaatjes op een andere manier doen.. Nu krijg je 3 plaatjes in beeld en moet je steeds met het pijltje naar rechts om de meest recente foto's terug te kunnen halen.
Als je net als ik een foto-freak bent dan duurt het op deze manier uren voordat je bij het laatste plaatje bent.
Misschien is er de mogelijkheid om de plaatjes in plaats van links naar rechts met het pijltje te bewegen, van boven naar beneden en dan meer plaatjes tegelijk zichtbaar (ben ik zo duidelijk?)
Deze moeilijke manier van foto's terug halen is voor mij reden om online weer bij een ander upload programma mijn foto's te uploaden, waarbij dan natuurlijk weer de kans bestaat dat ze verdwijnen na verloop van tijd..
Als dit aangepast zou kunnen worden, zou ik het Aquauploadprogramma weer gaan gebruiken..
bericht geplaatst
Nog iets: is er ook een plaats waar je een massa-upload kan doen hier? Ik heb al als tip gekregen dat ik Photobucket kon gaan gebruiken, maar om de een of andere reden kan ik daar geen account aanmaken. En 25 foto's uploaden hier is nogal een gedoe vind ik.
bericht geplaatst
Nog handiger zou het zijn, als het forum een tool zou installeren, zodat de foto's vanzelf het juiste formaat aannemen.
Laurens, bij Photobucket zou je gewoon een account moeten kunnen aanmaken. Moet wel zeggen dat ook dat programma niet vlekkeloos werkt, bij mij plaatst het de foto's vaak in het verkeerde formaat..
Ben het met je eens dat het uploadprogramma van Riba niet optimaal werkt, ik vind het ook een gedoe.. Vandaar dat ik ook Photobucket gebruik, maar zoals ik al zei.. ook dit geeft soms wat problemen...
bericht geplaatst
Ik doe het via Imageshack... daar kun je bij het uploaden aangeven dat je wil resizen. Er staat dan het formaat + waar je het voor gebruikt. Dus in dit geval
"640x480 For Message Boards"
Je kunt hier ook acounts aanmaken. Ik wil best een handleiding/procedure schrijven hiervoor.
Anders toch een forum implementatie. bv een keuze bij het uploaden tussen. Gewoon uploaden, of een klikbare thumbnail plaatsen, die naar het volledig formaat linkt.
Dit kun je ook forceren. Dus elke foto word standaard gebplaatst als thumbnail (waarvan jullie het formaat kiezen) en linkt dan alteid naar het originele formaat bij de source.
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door MsFelix: Nog handiger zou het zijn, als het forum een tool zou installeren, zodat de foto's vanzelf het juiste formaat aannemen.
bericht geplaatst
MsFelix bedoelt (als ik het goed begrijp) een tool die de foto's zelf qua formaat aanpast, alle foto's dus standaard 800x600. Maar volgens mij gebeurt dat via deze manier ook: http://www.aquaforum.nl/ubb/scripts/upload.php
bericht geplaatst
@Prullenbak: Ik weet niet of dat veranderd is, maar toen ik net op het forum zat gebruikte ik dat, maar dat word niet naar 800x600 gedaan. Ik gebruik nu al heel lang het upload progamma en die doet het wel
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Decon Frost: Nog beter is imageshack implementere in je forum...
Imageshack, maar ook photobucket en alle andere externe foto-sites hebben een heel groot nadeel ten opzichte van het uploaden op aquaforum.nl.
Het is namelijk onze ervaring dat foto´s dan nog wel eens willen verdwijen. En geloof mij, er is niets zo vervelend als een fototopic met allemaal rode kruisjes
------------------------------ "Heb geduld; alle dingen zijn moeilijk, voor dat ze gemakkelijk worden" Berichten: 4878 | Van: Hoogeveen | Geregistreerd: Sep 2009
| IP: Gelogd |
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door MsFelix: Nog handiger zou het zijn, als het forum een tool zou installeren, zodat de foto's vanzelf het juiste formaat aannemen.
Nee, die tool bedoel ik niet.. Ik vind die persoonlijk nogal lastig uploaden en zeker is het lastig om foto's terug te zoeken want je klikt je een ongeluk.
Op een ander forum is het zo dat de foto's die ik op Photobucket upload, automatisch in het juiste formaat op de site worden weergegeven. Ik heb de laatste tijd namelijk nogal wat problemen met Photobucket, ze plaatsen mijn foto's steeds niet in het goede formaat, terwijl ik ze wel verkleind heb en ook de bevestiging kreeg dat ze verkleind waren.. Op die andere site hoef je dus niet op upload formaat te letten, want de tool op het forum plaatst ze automatisch in de juiste maat en geeft daarbij een kleine link, waarmee je de foto nog op origineel formaat kan bekijken...
Imageschack heb ik ook geen goede ervaring mee... Die foto's verdwijnen inderdaad nogal vaak...
bericht geplaatst
Het je het programma van Riba gebruikt? Dan kun je daar de link terug vinden, links onderaan "archief van de plaatjes"
Anders moet je de code gebruiken zoals die in de startpost staat beschreven en daarin de exacte naam van je foto invullen (dus zoals deze ook op je computer heet).
bericht geplaatst
nee heb niet het programma gebruikt van riba alleen de uplaod pagina van het forum zelf
| IP: Gelogd |
Citaat:Anders moet je de code gebruiken zoals die in de startpost staat beschreven en daarin de exacte naam van je foto invullen (dus zoals deze ook op je computer heet).
[ 16.08.2010, 09:50: Bericht aangepast door: Tien ]