Witte vlek op nieuw aangekochte Afrikaanse tetra


axel13

Well-known member
Lid geworden
24 februari 2013
Berichten
91
Locatie
Zevendonk
Beste,
Vandaag een schooltje Ladigesia Roloffi (Afrikaanse tetra’s) aangekocht, zie ik bij thuiskomst dat er eentje een witte vlek op de rug heeft… .
Weet iemand wat dit is? Of het besmettelijk is en wat ik kan doen?
IMG_3911.jpeg
IMG_3919.jpeg


Alvast bedankt!
Grtjs Axel
 
Waarschijnlijk een verwonding van het vangen of transport. Als het bij die ene blijft (en het zou me verbazen als dat niet zo is), gaat het vanzelf over. Zorgen voor schoon water, dus misschien wat vaker een ww en verder rust en goed voer. (Niet hetzelfde als veel voer)
 
Waarschijnlijk een verwonding van het vangen of transport. Als het bij die ene blijft (en het zou me verbazen als dat niet zo is), gaat het vanzelf over. Zorgen voor schoon water, dus misschien wat vaker een ww en verder rust en goed voer. (Niet hetzelfde als veel voer)
Ik hoop het, op een andere groep denken ze columnaris of een dergelijke infectie… . Ga straks nog eens kijken en hopelijk is het niet erger geworden. Heb uit voorzorg esha 2000 aangeschaft en Baktopur besteld, hopelijk is het niet nodig
 
Het valt me vandaag ook op dat de uiteinde van de staart van de vis ook wit toelopen…
Al lijkt de vlek op de rug niet echt verergerd tegenover gisteren.

Heb er nu esha 2000 bij gedaan, morgen komt normaal Baktopur aan, als het dan niet beter is ga ik daar mee aan de slag.
IMG_3923.jpeg
IMG_3921.jpeg
 
Heb je al contact opgenomen met de verkoper? Is de waterkwaliteit goed? Ik heb deze visjes weleens gezien, ik weet echter niet of ze gevoelig zijn voor een mindere waterkwaliteit. Ik heb ooit eens een schooltje Barilius gekocht die ik al maanden in de winkel had gezien. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en ze gekocht: binnen enkele dagen allemaal dood vanwege slechte waterkwaliteit. De vissen die ik al had in die bak waren er in verloop van tijd aan gewend geraakt en ondervonden er derhalve geen last van. Sindsdien probeer ik frequenter water te verversen en daarbij zoveel mogelijk vuil van de bodem en onder de stenen en stukken hout te verwijderen.
 
Heb je al contact opgenomen met de verkoper? Is de waterkwaliteit goed? Ik heb deze visjes weleens gezien, ik weet echter niet of ze gevoelig zijn voor een mindere waterkwaliteit. Ik heb ooit eens een schooltje Barilius gekocht die ik al maanden in de winkel had gezien. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en ze gekocht: binnen enkele dagen allemaal dood vanwege slechte waterkwaliteit. De vissen die ik al had in die bak waren er in verloop van tijd aan gewend geraakt en ondervonden er derhalve geen last van. Sindsdien probeer ik frequenter water te verversen en daarbij zoveel mogelijk vuil van de bodem en onder de stenen en stukken hout te verwijderen.
Heb gisteren de desbetreffende zaak gecontacteerd en de situatie uitgelegd, zelf vermoeden ze eerder dat het om een verwonding gaat.
Heb gisteren hun advies gevolgd en 50% water ververst, ben ook met Esha 2000 aan het kuren uit voorzorg.

Ik houd het in het oog en kijk of het zich niet verergerd of uitbreid, desnoods krijg ik normaal vandaag ook Baktopur aan.

Waterkwaliteit lijkt me sterk, men waarden zitten allemaal goed.
 

Terug
Bovenaan