Witte sliert bij sluierstaart


Alexdu

New member
Lid geworden
31 december 2023
Berichten
1
Leeftijd
23
Hallo, normaal gezien is de ontlasting van mijn sluierstaart de kleur van het voer die ze krijgen. Nu heeft mijn sluierstaart al enkele keren dit kleur van ontlasting gehad (lange dunne witte slierten). Is dit iets waar ik mij zorgen moet overmaken? Kan dit iets van wormen zijn?
IMG_7755.jpeg
 
Ik weet dat mijn vissen dat ook met regelmaat hebben. Waardoor het precies komt, durf ik je niet te zeggen, maar @jessicapilon en @roberto1983 weten wel het één en ander van sluiers en kunnen je wel verder helpen.
 
Nou ja hier zagen we het toen we ze net hadden en er werd gezegd dat het flaggelaten kunnen zijn maar we hebben het aangezien en dat ging over waarna ze weer normale donkere ontlasting hadden.
Ik denk eerder dat Robert of @Gino88 je iets kan zeggen.
 
Hmm durf het niet goed te zeggen, behalve dat net als Lysia de onze dat ook weleens hadden, ik heb er nooit heel veel achter gezocht en meestal was het een paar keer. Je zou een beetje met type voer kunnen experimenteren om te kijken of je er een patroon in vindt, mocht je dat interessant vinden, maar volgens mij is het niet meteen iets zorgwekkends op zich.
 
Hmm durf het niet goed te zeggen, behalve dat net als Lysia de onze dat ook weleens hadden, ik heb er nooit heel veel achter gezocht en meestal was het een paar keer. Je zou een beetje met type voer kunnen experimenteren om te kijken of je er een patroon in vindt, mocht je dat interessant vinden, maar volgens mij is het niet meteen iets zorgwekkends op zich.
Laten flagellaten dat in de regel dan niet ook zien?
 
Wat ik weleens gelezen heb, is dat het ook witte ontlasting is als ze diarree hebben.
 

Kan van alles zijn als ik het zo lees daar van flagellaten tot wormen of door bepaald voedsel.
 

Terug
Bovenaan