Wio nano bakje van hes91


hes91

Well-known member
Lid geworden
29 oktober 2020
Berichten
58
Uiteraard kon het niet bij 1 bak blijven! Ben me inmiddels al lange tijd aan het vergapen over fantastische aquascapes die op instagram verschijnen. Na lang oriënteren en bedenken wat ik zou willen een tweede bakje aangeschaft om het eens te proberen. Klein bakje is ook wat makkelijker om te gooien dan de Rio.

Paar weken geleden gemaakt en voor het eerst met amazonia soil aan de slag gegaan. Wio zand en stenen. Mooie stukken hout. Een mini externe filter aangesloten (tru nano filter). Chihiros verlichting. Wio bakje. En de onderwater planten er ingezet.
20230605_162406.jpg


Eerste les (had ik kunnen weten): zet eerst je hardscape goed vast. Het bestaat uit 3 stukken hout en de meest linkse balanceert op een paar millimeter. En valt dus bij de minste aanraking naar achteren. Gisteren geprobeerd te fixen, nog zonder resultaat. Meer soil er in gooien kan natuurlijk maar aangezien het al zo'n klein bakje is probeer ik zo veel mogelijk ruimte voor water te houden. Voor nu dus maar gewoon voorzichtig doen 😬

Daarnaast smolten een groot deel van de anubias snel weg. De paar die het gered hebben groeien nu hard. Dus binnenkort maar even aanvullen/stekken op andere plaatsen. De rest groeit prima.

20230521_201807.jpg


Van het weekend ook de 'bovenwaterplanten' er bij gedaan.

20230605_155711.jpg


Ondanks dat alles compleet onder de bruinalg zit 🙄, best tevreden met het resultaat. Het moet allemaal nog wel echt groeien, maarja dat is altijd. Heb geen ervaring met deze terrarium planten dus het wordt een avontuur om te zien of en hoe het aanslaat. Alles ook geselecteerd op 'bloemen'. Bijna alle planten moeten mooie bloemen 🌸🪷🌺 kunnen maken dus fingers crossed dat over een tijdje het hele bakje in bloei staat. De onderwaterplanten rechtsachteraan moeten ook boven het water uit gaan groeien. Dus het idee is een behoorlijke jungle zowel boven als onder water 😊

En dan nog bewoners. Gaan we nog even bedenken. Ik dacht nu aan wat citroen garnaaltjes. Veel andere opties dan garnalen zijn er uiteraard ook niet. Mocht iemand nog een leuk idee hebben hoor ik het graag!
 
Ik vind het mooi.
Met een beetje spelen kom jij er wel!
Als je zo een landschap op kunt zetten, daar heb ik niets als bewondering voor.
 
Oh dat ziet er mooi uit!
Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik volg! :zwaai:
 
Deze is inmiddels ook redelijk 'volwassen' geworden. Zitten een paar Galaxys in en vuurgarnalen. Die zich uiteraard allemaal verstopten op de foto. Filter is lelijk en moet anders maar ik heb nog steeds geen goede gevonden die past. Alle hangsons zijn net te breed voor de linker zij kant. En aan de achterkant is de soil hoog waardoor de instroombuis vaak niet past. En een filtosmart 60 is waarschijnlijk weer wat te zwaar voor dit kleine pakje. Mocht iemand een gouden tip hebben..
20240202_200820.jpg
 
Wauw ik vind het er echt super uit zien! Echt knap gedaan 🤩
 
Heb je al eens gekeken naar de aquael mini als filter? Ik gebruik deze in mijn garnalenbak (2 zelfs voor de waaierhandgarnalen) en werken altijd. Af en toe eens een nieuw sponsje of de spons eens uitknijpen en je kan weer verder. De uitstroomsnelheid kan je 'regelen' en er zijn opzetstukken om de richting van de flow te sturen.
 

Terug
Bovenaan